Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bieb
#1054883
Ik heb al het topic gelezen van welke groente wel en welke niet

maar voor een begin dacht zelf aan sperzieboontjes en worteltjes samen met kipkarkassen, en pens voor de 1e week??? en dan kijken hoe ze het die week doen en dan opbouwen met elke week of 2 weken ene nieuwe diersoort.

koken jullie de groenten of geven jullie die heel of is een blender wel handig??

en vis maar even mee wachten lees dat ze daar heftig op kunnen reageren???
Laatst gewijzigd door Bieb op za 27 sep 2008, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1054887
Bieb schreef: Ik heb al het topic gelezen van welke groente wel en welke niet

maar voor een begin dacht zelf aan sperzieboontjes en worteltjes samen met kipkarkassen, en pens voor de 1e week??? en dan kijken hoe ze het die week doen en dan opbouwen met elke week of 2 weken ene nieuwe diersoort.

Kan goed zo, maar als je honden niet al te gevoelig blijken te zijn kun je ook per week wel iets nieuws introduceren

koken jullie de groenten of geven jullie die heel of is een blender wel handig??

Volgens de BARFwet horen de groenten rauw en gemalen te zijn. Hier vinden ze dat maar zozo en ik vind mix maken voor 9 honden ook maar zozo, dus krijgen ze hier de groenten geblancheerd en dan eten ze als het ware met ons mee. Dit wordt door de meesten wel gewaardeerd.

en vis maar even mee wachten lees dat ze daar heftig op kunnen reageren???

Eerlijk....de meeste honden reageren heftig op vis omdat ze meteen out of the bleu een hele maaltijd vis aangeboden krijgen.
Begin je gewoon met een stukkie, dan is er in de regel weinig aan de hand.

Barfplaats wordt gesponsord door