Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#1053892
We hebben dit keer gekozen om eenmalig een antiloopsheidinjectie te geven. Ten eerste omdat ze 4 maanden van slag is van loopsheid t/m schijnzwangerschap en ten tweede omdat ik geen vrije dagen meer heb om een week weg te gaan met haar zonder de reu.
Ze was eindelijk na haar schijnzwangerschap weer een beetje de oude, alleen at ze nog niet goed.
Twee dagen na de injectie is ze weer goed gaan eten en staat weer te springen bij haar bak.
Alleen is ze weer zo lusteloos als tijdens haar schijnzwangerschap.

Zal dit nu komen van de injectie en zo ja wat kan ik er aan doen?

Een tweede optie zou kunnen zijn dat ze de pup te druk vindt en daarom maar op de bank blijft liggen. Terwijl ze er in het begin juist enthousiast me speelde.
Een derde optie dat de reu zo opdringerig bij haar was, maar nu naar een homeopatisch middel wordt dit gelukkig al minder.

Iemand ervaring? of oplossing?

Groetjes Trudie
Door ~Joke~
#1053896
Ze krijgen een flinke stoot hormonen ingespoten om niet loops te worden, ws reageert ze daar nu op. Haar hele hormoonhuishouding staat op de kop.
Als ze zo'n last van loopsheid en schijnzwangerschap heeft zou mijn keus castratie zijn. De hormoonspuit brengt niet alleen haar hormoonhh in de war, het bevordert ook borstkanker
Door Red_Hunter
#1053909
Ik weet hoe slecht het is het is ook maar eenmalig, het probleem met castratie bij setters is een vreselijke vacht en daarnaast wil ik misschien nog met haar gaan fokken. Voor mij geen optie dus.

Groetjes Trudie
Door Erna
#1054798
Red_Hunter schreef: daarnaast wil ik misschien nog met haar gaan fokken. Voor mij geen optie dus.

Groetjes Trudie
Dan had je misschien de antiloopsheidinjectie helemaal achterwege moeten laten? Als er iets slecht is, is het dat!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1054850
Op zich is een keertje geven niet zo´n ramp hoor. Maar het kan wel door de injectie komen dat ze zo rustig is.
Is niet zo veel aan te doen.
Door Red_Hunter
#1055184
Hitam schreef: Op zich is een keertje geven niet zo´n ramp hoor. Maar het kan wel door de injectie komen dat ze zo rustig is.
Is niet zo veel aan te doen.
Blijft dit nu een half jaar zo, dus zolang de injectie werkt of stabiliseren die hormonen zich wel weer op een bepaald moment.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door