Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door yalla
#105444
Vandaag heb ik hele grote botten kunnen bemachtigen waar de honden erg lang mee bezig zijn. Mijn honden eten BIBI en regelmatig bot, maar hoe lang mag ik ze nou laten kluiven; deze krijgen ze niet in een paar minuten weggewerkt. Heb ze nu na een half uur weggehaald. Is dat te lang?
Mijn honden zijn resp. 4 en 3,5 jaar oud en eten ongeveer een jaar bot.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#105456
Ik laat ze altijd een uurtje kluiven, en haal daarna wel een uur lang al het water weg. Gaat hier altijd goed, al poept Nitus een dag later wel wat poederig. Dus een half uur lijkt me echt niet te lang hoor.
Door yalla
#105480
Als een hond water drinkt na het eten van een bot dan spoelt het bot te snel door en kan het minder goed verteren.
Door gertie
#105481
Oeps, weer te snel gereageerd ::) Ik had het bij nader inzien al gelezen (heb zoveel gelezen dat ik dat stukje even kwijt was 8)) en heb het nu nog maar eens gelezen in de bibliotheek ;D ;D
Door Sammy_Shunka
#105561
Hoi!!!

Mijn honden kluiven z'n uur op een been en stoppen gewoon uitzichzelf. Ik gooi dan het bot weg want eenmaal gekauwd op een been moeten ze het niet meer. Daarom dat ik ze altijd laat doen, ik neem nooit na een bepaalde tijd het bot weg, wnat moest ik het een uur later of zo terug geven moeten ze het niet meer.Ze willen dan ook echt alles vers ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door