Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AstridvanW
#1054497
Hey !

Onze pup komt over 4 weken. Nu gaan we beginnen met KVV van KIVO, maar nu wil ik af en toe eens een kipkarkas/nekje of i.d. gaan geven.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik ben bang dat ik snel teveel voer. Ollie (zo heet 'ie  ;D ) krijgt dan bijvoorbeeld 2 keer per dag eten.  S'ochtends en s'avonds, kan ik dan 1 hele maaltijd (bijvoorbeeld s'avonds) vervangen door een kippennekje? Of juist een heel karkas?
Of kan ik dan beter de hele dag BARFEN? Dan ben ik weer bang dat hij wat te kort komt. Want moeten we er dan ook een hele berekening tegen aan gaan gooien of komt het dan niet zo nauw als hij KVV compleet de andere 6 dagen krijgt?
Geheel BARFEN gaat helaas niet lukken.


Alvast bedankt!
Door ** Angela **
#1054506
2x per dag eten voor een pup is echt veel te weinig hoor.

Beste kan je hem de eerste tijd 4x per dag voeren, en daarna 3x per dag.

Met Kenji ( Duitse herder )ben ik op de leeftijd van 4  mnd over gegaan naar 3x per dag en met 7-8 mnd naar 2x per dag

Ik voerde toen nog geen barf, maar gaf een combinatie brok en kvv

Ze kreeg toen ik haar net had 2x per dag 100 gram brokjes en 2x per dag 150 gram Duck

Met  4 mnd viel 1 brokmaaltijd weg en dat werd dus smorgens 200 gram Duck, s middags 150 gram brok en savonds weer 200 gram Duck

Hoe ouder en zwaarder ze werd hoe meer ze kreeg natuurlijk

Hoe het met rauw moet weet ik niet, maar dit is hoe ik het dus gedaan heb
Door AstridvanW
#1054507
Het is ook maar een voorbeeld  ;D Het is even afwachten wat de fokker doet, hoeveel maaltijden die nog geeft enzo.
Gaat mij er meer om of ik dan 1 KVV maaltijd kan (moet) vervangen door BARF.
Door Nynke
#1054508
ja hoor, je kunt best een maaltijd kvv vervangen door barf, alleen wordt dan aangeraden om juist vleessoorten te geven die niet al in de kvv voorkomen. Als je er ook maar op let dat hij dan niet alleen bot krijgt, i.v.m. verstopping. kippennekjes zijn ideaal om mee te beginnen.

Hoeveel weegt zo'n pup als je hem krijgt ?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1054510
tuurlijk kan dat en net wat nynke zegt, probeer dan wat anders te geven dan wat in de kivo zit.
Kivo is op basis van kip dus zou ik niet teveel kip geven, maar wat andere diersoorten.
Orgaan zit ook al zat in kvv.
Kippenekken zijn wel uitstekend geschikt om je pup leren te knagen, als die het in ene naar binnen klokt kan je beter karkassen geven.
Je kan ook de ene dag kivo geven en die dag erna barf, net wat je het makkelijkst vind
Door AstridvanW
#1054516
Oke tnx! Ik ga dan eerst wat kippennekken inslaan denk ik :D
Zo heel erg ben ik nog niet thuis in Barf. Maar pens enzo mag toch wel?

En ik heb geen flauw idee hoeveel ze wegen als ze bij ons komen. Ze zitten op dit moment ver boven het gemiddelde, dus dat is nog even afwachten :o
Door Nynke
#1054655
Poezegek schreef: Oke tnx! Ik ga dan eerst wat kippennekken inslaan denk ik :D
Zo heel erg ben ik nog niet thuis in Barf. Maar pens enzo mag toch wel?

En ik heb geen flauw idee hoeveel ze wegen als ze bij ons komen. Ze zitten op dit moment ver boven het gemiddelde, dus dat is nog even afwachten :o
Pens mag op zich zeker, fan het liefst een groot stuk. Het zit alleen ook vaak al in kvv.

Had je de beginnersdocumentatie goed doorgelezen ??
Door Laura2004
#1054876
Mag ik vragen waarom volledig barfen geen optie is? Het is juist makkelijker dan een combinatie met kvv en natuurlijk veel beter, ik zou als ik ooit weer een puppie heb deze zeker volledig op barf grootbrengen, je weet precies wat je pup binnenkrijgt en je voert je hondje gewoon het beste dat er is.
Door Eef+Stippels
#1054978
Ik heb jaren kvv gevoerd met daarnaast wat barf.
Ik gaf dan naast de kvv vleesbotten, geen orgaanvlees, dat zit al genoeg in de kvv.
Je kunt gewoon een maaltijd vervangen door een vleesbot (met nadruk op VLEESbot, er moet dus wel genoeg vlees aan zitten).
Door AstridvanW
#1055151
Nynke F schreef: Pens mag op zich zeker, fan het liefst een groot stuk. Het zit alleen ook vaak al in kvv.

Had je de beginnersdocumentatie goed doorgelezen ??
Ja ik heb de beginnersdocumentatie doorgelezen.

Waarom ik niet volledig ga barfen? Ik ben er nog een beetje huiverig over, ik zie dat niet volledig zitten.
Dus dan eerst maar gedeeltelijk, en als het mij goed bevalt kan ik altijd nog helemaal overstappen.

Oké, veel vleesbotten dus. Lamskop e.d. mag dus ook?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1055185
lamskop zou ik dus nog niet doen!
Het is een pup en oke er zal wel wat afkomen maar vindt een pup daar te jong voor.
Begin gewoon met de beginnersbotten, keuze zat!
Lamskop is meer voor de gevorderde!
Door AstridvanW
#1055188
Ja die lamskop wil ik idd pas geven als hij een stuk ouder is.

Kippennekken, parelhoen en fazant is wel redelijk geschikt toch? Dat zei de man van Herby tenminste.
Door Red_Hunter
#1055194
Fazant kan nog wel eens hard zijn, zou ik ook niet mee beginnen.
Mijn pup krijgt ook voornamelijk KVV en daarbij krijgt ze altijd wat van wat de andere eten.
Kippennekken en eendennekken en parelhoen krijgt ze als vleesbot en daarbij dan wat spiervlees van wat ik aan de andere honden ook geef zoals: rund, hert, lam, geit enz. en ze krijgt ook altijd wat groentemix erbij. Zo leert ze toch alvast alles te eten. Oh ja en sardientjes eet ze ook al.

Veel plezier met je nieuwe pup en geniet ervan.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door