Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1053102
Hallo,

Ons bulletje heeft af en toe huidproblemen,
het begint met een bultje waar hij aan gaat krabben,
vervolgens komen er zwarte korreltjes op en daarna krabt hij het open of gaat het vanzelf open ?

Hij heeft van de da al van alles gehad,
a.b,prikken,prednison zalf,

De hele dag was ik bezig met de wondjes te wassen,ontsmetten en in te zalven.
Het ene wondje was nog niet weg of er kwam weer een andere kale rode plek voor terug,
Volgens de da is het een huidallergie.

Van de week was ik het zo zat dat ik onze hond helemaal ingesmeerd heb met Borage olie,
van top tot teen,lekker ingemasseerd.
Volgende dag bleek onze hond helemaal niet vet meer te zijn,alle olie was ingetrokken,maar het beste,
Hij had helemaal geen jeuk meer !
Geen gekrab, eet weer goed,speels en dodelijk vermoeiend, de oude dus!

Ik heb de olie trouwens bij ene Paul,ook van dit forum,gekocht,
anders zou het wel heel erg duur gaan worden,vrees ik.

Misschien hebben andere hondjes er ook baat bij dus ik dacht ik plaats het maar even.

groetjes
#1054316
chooky schreef: Borageolie komt van de bernagieplant, komkommerkruid. Het wordt ook vaak toegevoegd aan een supplement met visolie.
Dit om het hoge gehalte aan GLA (gammalinoleenzuur). Het werkt ontstekingsremmend en heeft vaak effect op huid en haar.
  en da's dus voor inwendig gebruik...

maar insmeren met borageolie, had 'k nog nooit van gehoord?


en is dat 100% borage olie dan, waar je je bulletje mee insmeert? ben niet nieuwschierig hoor... :-[
#1054318
Het wordt ook uitwendig gebruikt:
De olie behoort tot de drogende oliën, dringt heel goed in de huid en stimuleert de doorbloeding en celvernieuwing, het herstelt de vochtgraad van de huidcellen en heeft daardoor een sterke anti-rimpel werking. Beschermt tegen UV straling en vrije radicalen, verhoogt het weerstandsvermogen.
Gebruik Borago olie puur of in mengsels o.a. bij; droge, schilferige of geïrriteerde huid, atopisch eczeem, neurodermatitis, artritis, psoriasis, nerveuze spanningen, stress. De olie laat zich goed mengen met etherische oliën en andere basisoliën, bijv.: Amandelolie, Perzikpit- of Abrikozenolie.
Bernagie-olie wordt vanwege het hoge gehalte aan gammalinoleenzuur (GLA) ook aanbevolen als voedingssupplement. GLA is een vetzuur wat in het lichaam omgezet wordt in een hormoonachtige, ontstekingsremmende substantie, prostaglandine E1
http://www.anthemis.nl/aromabasis/borage.htm
#1055024
Dit vind ik toch wel erg interessant, maar het lijkt me zo vet om op de huid te smeren, ik zou zelf denken dat het een beetje broeierig wordt, dat is dus blijkbaar niet zo... 

Misschien dat ik Ziggy er ook een keer mee insmeer als ze weer jeuk heeft en dan ben ik idd ook benieuwd waar je dat kan kopen.
#1055134
Nynke F schreef: en waar koop je deze borage/bernagie-olie ?? ik zou het misschien wel willen porberen als voedingssupplement, voor mijn eigen droge huid  ::)
In de krachtige visolie capsules die ze bij de Hema verkopen zit naast visolie ook borage olie.
Ik geef het af en toe aan de hondjes. Ramses had ooit last van kale plekken door waarschijnlijk een vlooienallergie. Het heeft hem enorm opgeknapt. Nu ben ik zelf ook nogal jeukerig van huid, wel een idee om ze zelf eens te gaan innemen!!!
#1055371
Mieke L. schreef: In de krachtige visolie capsules die ze bij de Hema verkopen zit naast visolie ook borage olie.
Ik geef het af en toe aan de hondjes. Ramses had ooit last van kale plekken door waarschijnlijk een vlooienallergie. Het heeft hem enorm opgeknapt. Nu ben ik zelf ook nogal jeukerig van huid, wel een idee om ze zelf eens te gaan innemen!!!
Ik heb voor de hondjes visolie van De Tuinen. Toch hebben ze best wel regelmatig jeuk, ondanks dat ze iedere dag een visoliecapsule krijgen. Dus misschien moet ik ook voor hun een druppeltje borage-olie toevoegen ??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door