Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Borke
#1054187
Dat valt best nog tegen zeg!
Je zou denken dat als ze al 2+ jaar volledig Carnibest eten, dat het gemakkelijker zou gaan.
Onze oudste maine Coon van 10.5 jaar is echter nierpatient en derhalve wil ik het hele spul overwennen van CB lam naar Bandit nierdieet. Dit is echter grover gemalen en bevat meer vet.
Ik zit dus nu weer als vanouds bekjes met eten te proppen totdat ze het zelf gaan eten...
Om te starten heb ik het gemengd 3/5 Carnibest en 2/5 Bandit, maar eens kijken hoe het gaat!
#1054211
Zelf een niermenu maken heb ik met onze Sofi (hond) wel succesvol gedaan, maar die "kan" kauwen en onze katten "kunnen" niet kauwen en dan moet ik 500 gram per dag gaan malen voor ze en daar heb ik geen puf in.
Onze katten "kunnen" alleen likken, zelfs dit grover gemalen nierdieet is eigenlijk al te "wild" voor ze - verwende mormels  >:(
#1054222
Voel helemaal met je mee Astrid. Hier eten ze nu 1,5 jaar cb en dat ging goed. Toen wilde ik ze eigenlijk overwennen naar de haaksbarf en dat ging ook goed. Maar haaksbarf heeft zijn prijzen flink verhoogd en dat valt nu buiten budget. Ik ben nu toch zelf gaan malen (800 gram per dag) en maal 1x in de week voor de hele week. En in het begin wilden ze dit dus echt niet eten. Ze krijgen nu 500 gram cb en 300 gram eigen maaksel en dat gaat goed. Van het weekend ga ik weer malen en wil dan porties gaan maken van 400 gram eigen fabrieksel en dan 400 gram cb. Kijken of ze het dan ook nog steeds lusten.
Katten zijn echt vreselijk eigengereid. En die mutsen van mij kunnen ook alleen maar likken. Kiezen? Wat zijn dat? Wat kun je ermee??????????
#1054302
Als je een vleesmolen hebt is het wellicht een optie om de bandit een keer door de vleesmolen te halen? Op zich ben je dan niet zo alng bezig, omdat het toch allemaal al gemalen is, je maakt het alleen wat extra fijn.
Ach ja, en die katten...gek wordt je van die verwende mormels af en toe  >:(
#1054322
Borke schreef: Je zou denken dat als ze al 2+ jaar volledig Carnibest eten, dat het gemakkelijker zou gaan.
smaakverslaafden zijn 't! >:(

wat is er verder nog anders tov 'gewoon' kvv, in 't bandit nierdieet, behalve meer vet en grovere maling?
#1054443
flin schreef:wat is er verder nog anders tov 'gewoon' kvv, in 't bandit nierdieet, behalve meer vet en grovere maling?
Ten opzichte van CB lam en rijst wat ze eerst aten, zit in Bandit nierdieet rund en kip, in CB lam, kip en rijst.
In Bandit zit ook groente en ik geloof dat dat niet in de katversie zit.

Malen dat ga ik dus echt niet doen!

Inmiddels heb ik nu 2 katten - waaronder de nierpatient - die ongemengd Bandit eten.
#1054460
Bandit is toch echt iets heel anders. Jesse is een echte kvv eter maar Bandit is eigenlijk het enige merk dat ze pertinent weigert te eten. De black dog gaat nu wel maar met lange tanden. Ik wilde haar graag op de Bandit hebben ivm het biologische aspect maar helaas, evenals CB bio dat blieft madam ook niet. Jammer, dan maar de gewone kvv's. Gelukkig dat je er al 2 over hebt, dan zal de rest wel volgen neem ik aan.
#1054479
Cindy de Wolf schreef:Gelukkig dat je er al 2 over hebt, dan zal de rest wel volgen neem ik aan.
Een derde wil het wel eten als ik het in haar bek prop, dus die zal het uiteindelijk ook wel gaan eten.
Nummer 4 is lastiger, die was ook lastig over te wennen naar de CB, maar ik heb nog wat CB liggen en kan nog wel even mengen.
Door verwonderd
#1055198
Hier ook een dame die pertinent geen Bandit bliefte. Wel vieze kartonnen Prins, die overigens de prijs flink verhoogt heeft tot mijn grote schrik. CB gaat er hier weer wel in, maar na een paar dagen van het ene smaakje, hoeft ze het niet meer.
Ik wissel dus af.
Maar het lijkt me idd heel lastig wanneer katten op een bepaald kvv moeten ivm nieraandoening/diabetes. Want oef, wat kunnen katten lastig zijn  >:(
Door verwonderd
#1055874
Nou, madame heeft nu weer bedacht dat ze Prins niet blieft. Ze heeft me zeker horen mopperen dat de prijs zo verhoogd is. Lekker dan, want ik heb hier een voorraadje  ::)

@ Kruimel: Energique is toch alleen voor de hond?? Ben nl nog geen kattenvariant tegengekomen.

@ Borke: hoe gaat het overigens met het overwennen van CB naar Bandit?
#1055876
Lo schreef:@ Borke: hoe gaat het overigens met het overwennen van CB naar Bandit?
Ik heb er 2 die het met smaak eten, eentje die het dan wel wil eten en nummer 4 blijft een probleem.
Lastige bijkomstigheid is dat we dit weekend weg waren en de voederautomaat het niet deed (batterij leeg denk ik) dus nu durf ik niet teveel risico te nemen met de poes die er niet zo'n trek in heeft, want vasten dat moet je niet te lang doen met katten.
Nadeel van het weekend weg zijn, is dat dat ook weer gemiste dagen zijn met het in de bek proppen van het eten, want uiteindelijk is dat ook de manier waarop ik ze allemaal aan de Carnibest heb gekregen....
#1055907
Lo schreef: Nou, madame heeft nu weer bedacht dat ze Prins niet blieft. Ze heeft me zeker horen mopperen dat de prijs zo verhoogd is. Lekker dan, want ik heb hier een voorraadje ::)

@ Kruimel: Energique is toch alleen voor de hond?? Ben nl nog geen kattenvariant tegengekomen.

@ Borke: hoe gaat het overigens met het overwennen van CB naar Bandit?
Klopt, en er zit kennelijk pens in want alleen Eppo lust het.
Ach, de hondjes waren er blij mee ;D ik voer de katten ook rustig honden-kvv, vers is vers, en de meeste kvv's zit toch niet veel groente in.
Door verwonderd
#1056476
Borke schreef: Ik heb er 2 die het met smaak eten, eentje die het dan wel wil eten en nummer 4 blijft een probleem.
Lastige bijkomstigheid is dat we dit weekend weg waren en de voederautomaat het niet deed (batterij leeg denk ik) dus nu durf ik niet teveel risico te nemen met de poes die er niet zo'n trek in heeft, want vasten dat moet je niet te lang doen met katten.
Nadeel van het weekend weg zijn, is dat dat ook weer gemiste dagen zijn met het in de bek proppen van het eten, want uiteindelijk is dat ook de manier waarop ik ze allemaal aan de Carnibest heb gekregen....
Sorry Astrid, ik heb een proest ingehouden...Want het is natuurlijk allemaal heel serieus, ik ben ook serieus, dat weet je. Maar bij het in de bek proppen kreeg ik beeld van een vlijtige Astrid: prop prop prop hopperdeflop, KLAAR!
balen dat de voederautomaat het niet deed brrrrrrrrrrrrrrr!!!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door