Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#1053795
Hallo allemaal, ik heb bij mijn laatste bestelling runderknars besteld en gehad. Nu lees ik van jullie dat het nogal stopt. Als ik het nu in kleinere stukken hak, te groot om in 1 keer op te eten en klein genoeg zodat ik er wat vlees of orgaan bij kan geven?

Zouden jullie het dan wel aanraden ? het is wel zo  dat mijn hondjes absoluut netjes eten, goed kauwen e.d.

Of moet ik het maar gewoon weggooien  :-X :-\
Laatst gewijzigd door Nynke op za 27 sep 2008, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1053815
weggooien moet je niet doen, dan neem ik het wel over.
Je kan het in stukken hakken en met pens oid erbij geven.
Ik geef er ook altijd een flinke lap pens bij.
Door pallas
#1053899
Ik hak het ook altijd in stukken die lekker zijn om te kluiven , maar ze kunnen ze niet in één keer doorslikken.
Bovendien blijf ik er bij. Het laaste stuk moeten ze ruilen met mij.  (weet ik tenminste zeker dat er niks doorgeslikt wordt ;) )
Vóór en ná de knars geef ik ze flink vlees  en Noxje krijgt pens.
Gebruikersavatar
Door pike
#1053906
Mag ik vragen waaróm jullie het eigenlijk geven? Is het gewoon als alternatief voor vleesbot en omdat het kaal is er weer vlees bijgegeven wordt? Of zijn ze er erg lang mee bezig (dan moet je er ook zelf lang bij zitten?)
Ik vraag me dus af, wat is de meerwaarde, waarom geen gewoon vleesbot?  ???
Door pallas
#1053920
pike schreef: Mag ik vragen waaróm jullie het eigenlijk geven? Is het gewoon als alternatief voor vleesbot en omdat het kaal is er weer vlees bijgegeven wordt? Of zijn ze er erg lang mee bezig (dan moet je er ook zelf lang bij zitten?)
Ik vraag me dus af, wat is de meerwaarde, waarom geen gewoon vleesbot?  ???
Ze zijn er heerlijk mee bezig en voor de rest voer ik alleen karkassen als vleesbot, die zijn meestal in twee happen wel weg.
Voor de afwisseling is het ook niet verkeerd.
Ik heb altijd knars van Herby, die is erg bros. Gaat op mijn manier ook altijd goed.
Knars waar ik aan twijfel qua hardheid gaat hier meteen in de kliko.

Ik zie trouwens dat ik niet zo duidelijk was in het vorige stukje. Bij mij eet Nox alleen maar knars, de ene keer met vlees , een andere keer met pens.
Didot eet nl geen rund. Hij krijgt wel herterug, dan doe ik het zelfde: vlees er voor en vlees erna.
Door Nynke
#1053922
pike schreef: Mag ik vragen waaróm jullie het eigenlijk geven? Is het gewoon als alternatief voor vleesbot en omdat het kaal is er weer vlees bijgegeven wordt? Of zijn ze er erg lang mee bezig (dan moet je er ook zelf lang bij zitten?)
Ik vraag me dus af, wat is de meerwaarde, waarom geen gewoon vleesbot?  ???
Hoi,  ik heb het voor de eerste keer besteld, want ik had het nog nooit gegeven en wist ook helemaal niet hoe het eruit zag ::) :-[ :-X dit weekend ga ik het proberen, als het een beetje lekker weer is kunnen ze het lekker in de tuin opknagen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1053925
ik geef het ze gewoon als afwisseling, ze zijn er een poosje zoet mee en vindt het super voor de tandjes.
Als ik hier ribben geef, zijn die binnen 3 min. op en de knars, daar doen ze wel een half uurtje over!
Door Mevroi Kruim
#1054273
Ach, de knars van Herby kan ik met de keukenschaar knippen, dat vind ik echt niet riskant.
Ze vinden het hier lekker knagen, als afwisseling.
Door Nynke
#1054283
Kruimel schreef: Ach, de knars van Herby kan ik met de keukenschaar knippen, dat vind ik echt niet riskant.
Ze vinden het hier lekker knagen, als afwisseling.
Mooi !!!  ze gaan het dit weekend proberen  ::) ::) ::)
Door tieneke
#1054288
Kruimel schreef: Ach, de knars van Herby kan ik met de keukenschaar knippen, dat vind ik echt niet riskant.[b/]
Ze vinden het hier lekker knagen, als afwisseling.

Tik de zoekfunctie even in en je zal zelf lezen dat er heel veel knetterharde runderknars wordt gekocht en ook van Herby ;)
Ik heb heel wat keren op dit forum(tik de zoekfunctie weer even in) gelezen dat het te hard was...buiten dat het te hard is geef ik zelf dus nooit kale botten.Hier alleen botwerk waar ruim voldoende vlees aanzit.Kale botten komen er hier dan ook niet in,en zeer zeker geen runderbotten.
Waarom ook als je zoveel andere keus hebt?
Door Antonia
#1054333
Runderbotten komen er hier niet in, ook geen runderknars. Ik deel de mening van Tieneke, waarom een onnodig risico nemen. Overigens zit dat risico niet alleen in de hardheid van de runderknars (dat valt soms best wel mee), maar hij zit hem voor mij vooral ook in de verteerbaarheid van de runderknars.

Overigens Nynke, had niet een van jouw honden wat afwijkende nierwaarden? Het fosforgehalte in runderbotten is hoog!
Door dorinekok
#1054395
wat is eigenlijk runderknars? Is dat alles wat kraakbeen is van een rund? Het is vast niet de strot. Toch? Ik zou het best eens willen opsnorren hier als ik wist wat het was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door