Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#105279
Dit is nu verdorie al de 2e keer in anderhalf week tijd dat er een teek in dos zat die zo verrekte diep zat dat ik alleen de achterkant eruit heb kunnen halen... Ze waren beide nog erg klein maar zaten zo vast en diep dat ik ze er niet helemaal uit kan krijgen... Wat moet ik hier mee doen ??? Gisteren dus 1 halve teek eruit gehaald die precies op de spier in zijn linkervoorpootje ( oksel ) zat, en waar hij dus aardig mank van loopt.... Er zit op beide plekken een hele dikke bult..

Moet ik naar de DA gaan om de rest van die krengen eruit te laten halen ??? Of moet ik het aankijken ??? Toch maar frontline gaan spuiten ??? Kweet het even niet zo goed meer.... Helemaal niet omdat ik naast arnhem woon waar de babesioses is ....
Door nancy
#105301
Hi,
Ik hoorde van mensen in de buurt (Adam e.o.) die hun hond met Frontline hadden ingespoten en toch gewoon volgezogen teken van hun hond moesten afhalen. Het lijkt er dus op dat de teken dit jaar "immuun" zijn voor Frontline. Ik heb zelf goede ervaringen met de natuurlijke vlo/teekspray van www.huisdierendokter.nl en ook de flea and tickspray van Jordans Hippo werkt volgens mij goed (slecht 1x uitgeprobeerd zelf, maar goede berichten hierover gelezen op barfplaats).
Ik vind die van huisdierendokter zelf prettiger omdat die geurloos is. De geur van Flea and tick is best lekker, maar niet echt lekker voor de hond geloof ik.....
Ik heb van de week een heel prettige tekenpen gekocht
(www.otom.com) waarmee je de teek niet kunt "afbreken" of fijnknijpen volgens de gebruiksaanwijzing (zelf nog geen praktijkervaring ermee, ziet er wel goed bruikbaar uit).
Misschien is dat wat voor je.
Tea trea olie op de gebeten plekken helpt misschien tegen de ontstekingsbulten. Succes.
Door Eidos
#105305
Ja persoonlijk vind ik frontline Troep!! En ik weet dat dit jaar de teken volop aanwezig zijn ( meer dan voorgaande jaren )... Maar ik moet toch wat .....

De spray van de huisdierendokter wil ik wel eens gaan proberen ( bedankt voor de tip !!! ).. Met Jordans Hippo wil ik persoonlijk niks te maken hebben... Deze man denkt iets teveel dat hij "God" is ...

Ik heb zelf al verschillende tekentangen geprobeert, maar vind het ondingen.. tegenwoordig haal ik alles met mijn nagels eruit en tot voor anderhalf week geleden geen problemen gehad...
Laatst gewijzigd door Eidos op vr 04 jun 2004, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nancy
#105311
Ik vond de verwerking van mijn bestelling bij Jordans Hippo zeer amateuristisch. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. De verzending via Huisdierendokter gaat bij mij altijd prima. Het is ook een fijne grote spuitfles waar het spul inzit waar je best lang mee doet (niet goedkoop :() want met jouw formaat hond zul je wel vrij veel nodig hebben. Ik vind het zelf het prettigst werken om een washandje nat te maken en daarmee in te wrijven.
Als ik jou was zou ik toch even kijken op de website wat je van de pen vindt, want juist met je nagel heb je veel sneller dat die rotteek afbreekt en volgens mij is dat met deze pen onmogelijk als je het er draaiend uithaalt.
Door Elvira
#105322
Bij frontline gaan de teken pas dood als ze gebeten hebben, dus het helpt niet tegen het bijten. Mijn dierenarts zei dat je het beste scalibor en frontline kunt combineren, omdat ze beide niet 100% werken. Ze werken verschillend dus het kan volgens hem geen kwaad om ze te combineren.

Elvira
Door Eidos
#105332
nancy schreef: Ik vond de verwerking van mijn bestelling bij Jordans Hippo zeer amateuristisch. Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. De verzending via Huisdierendokter gaat bij mij altijd prima. Het is ook een fijne grote spuitfles waar het spul inzit waar je best lang mee doet (niet goedkoop :() want met jouw formaat hond zul je wel vrij veel nodig hebben. Ik vind het zelf het prettigst werken om een washandje nat te maken en daarmee in te wrijven.
Als ik jou was zou ik toch even kijken op de website wat je van de pen vindt, want juist met je nagel heb je veel sneller dat die rotteek afbreekt en volgens mij is dat met deze pen onmogelijk als je het er draaiend uithaalt.
Ik vind heel Jordans hippo amateuristisch ;).. Heb geen goede ervaringen met die man ... Helemaal niet zelfs... Maar dat ter zake ;) ;D..

Je zegt dat de spray van de huisdierendokter niet goedkoop is, maar wat moet ik daaronder verstaan ??? Ik zet zelf altijd mn lange nagels om de teek draai en trek en heb nooit problemen gehad... Deze laatste 2 krengen zaten alleen abnormaal diep... Maar zal toch eens kijken voor de zekerheid ;).

Elvira ik had ook al van deze combi gehoord, probleem is alleen dat mijn hond nogal gevoelig op zijn huid is en ik dus eigenlijk helemaal deze producten niet wil gebruiken uit voorzorg dat ik niet weer maanden bezig ben om zijn huid en vacht weer goed te krijgen ....
Door Elvira
#105365
Ik heb vlovrij van ecostyle een tijdje geprobeerd, ik spoot hem dan in voor elke wandeling. Dit scheelde wel in het aantal teken dat op hem liep (en die ik er aan het eind v.d. wandeling afhaalde), maar hij had nog steeds teken. Nadat hij begin deze week zo ziek was, ben ik wel geschrokken en neem nu toch maar het zekere voor het onzekere en behandel hem met beide tegen teken.
Ik heb ook vanalles geprobeerd op natuurlijke basis (ik heb op crufts wat gekocht met allerlei olië, maar hier kreeg hij een vette, vuile vacht van en hij had nog steeds teken). Het probleem is, dat hij elke dag in het bos loopt en niet netjes op het pad blijft, maar door de struiken rent en zo heel veel teken op loopt. Volgens mij trouwens ook in de tuin/wijk want afgelopen dagen is hij niet in het bos geweest en ik vond nog steeds teken (weliswaar niet lopent, maar wel klein). Ik word een beetje gek van die rotbeesten.

Elvira
Door casangio
#105377
Eidos schreef: Dit is nu verdorie al de 2e keer in anderhalf week tijd dat er een teek in dos zat die zo verrekte diep zat dat ik alleen de achterkant eruit heb kunnen halen... Ze waren beide nog erg klein maar zaten zo vast en diep dat ik ze er niet helemaal uit kan krijgen... Wat moet ik hier mee doen ??? Gisteren dus 1 halve teek eruit gehaald die precies op de spier in zijn linkervoorpootje ( oksel ) zat, en waar hij dus aardig mank van loopt.... Er zit op beide plekken een hele dikke bult..

Moet ik naar de DA gaan om de rest van die krengen eruit te laten halen ??? Of moet ik het aankijken ??? Toch maar frontline gaan spuiten ??? Kweet het even niet zo goed meer.... Helemaal niet omdat ik naast arnhem woon waar de babesioses is ....
Hoi


Frontline heeft geen zin meer want de teek leeft niet meer als de helft er al uit is. Ik denk dat je je beter kunt gaan concentreren op het behandelen tegen ontstekingen met bijv. tea tree of iets anders. En ja babesiose, daar durf ik je geen raad over te geven.
Maar frontline zou ik niet meer in dat wondje spuiten

groetjes, alma
Door nancy
#105384
De www.huisdierendokter-antiparasietenspray kost 24,50 euro voor 500ml. Toepassing tegen vlooien 1x per 6 weken, tegen teken weet ik niet precies. Ik doe het bij wandelingen in de natuur om de 2 a 3 dagen (maar ik heb een klein hondje dus heb weinig nodig). De werking/samenstelling staat goed omschreven op de website en ik heb ook telefonisch nog eens geinformeerd laatst, maar het is echt volstrekt onschadelijk voor mens en dier, kan zelfs op wondjes gebruikt. Ruikt ook niet vies en is niet vet (lijkt wel reclame ;D Maar ik kom dus niet in gebieden met extreem veel teken dus geen idee hoe effectief het spul daar werkt. Ik geef verder ook nog knoflookpoeder in het voer (ook besteld bij de huisdierendokter), dus misschien doet dat ook wel wat. Succes ermee hoor bij Eidos.
Door Truus
#105408
Voor dat wij op vakantie gaan , geven we de honden altijd frontline druppels.
Harry geeft ze trouw iedere dag knoflook tabletjes omdat hij vindt dat het werkt en ik moet zeggen......wij hebben en op de eilanden en hier in de bossen, geen last van teken ::).
Raar maar waar.
Door Eidos
#105891
Elvira, Dos is al een hond die teken geloof ik niet echt lekker vinden, want als ik met de groep honden naar het bos ga haal je er 10 van die andere af en misschien eens 1 van eidos ( Gelukkig maar !!! ). Teken zitten inderdaad ook gewoon in de struiken. Ik ga ook elke dag naar het bos, en sinds kort heeft eidos het uitgevonden dat van het pad aflopen misschien wel net zo leuk is als op het pad blijven ;).. Dus ook die van mij helpt niet echt mee ;).

Alma, Ik denk dat je me een beetje verkeerd heb begrepen ;)... Natuurlijk ga ik geen frontline in een wond sprayen ;)!!!! De frontline zou eerder ter voorkoming van de teken moeten dienen dan de plekken genezen .... ( ZO blond was ik gelukkig nog niet :P ;)). Ik heb de plekken met betadine schoongemaakt en smeer er daarna ( 2 x daags ) calendulan op, aangezien Eidos nogal heftige reageert op tekenbijten ...

Nancy, Die 24,50 euri vind ik niet heel veel geld hoor ;)... als het mijn woefie helpt dan is het goed... ( ik zat zelf eerder rond de 40 euro te denken :P ). Ik loop dus wel heel veel in teekgevoelige gebieden.. maar zoals ik al zei vinden ze Dos niet echt aantrekkelijk gelukkig.. toch moet ik er nog regelmatig zo'n kreng afhalen ... Zet even een mooie pruik op en doe even ouderwets vriendelijke kleren aan .. nog een prodent smile en ze vragen je vast voor hun reclame spotje :P ;D ;D ;)..

Hmmz truus... Misschien inderdaad toch maar knoflook bijgeven .. Is niet zo'n heel groot probleem want wij eten het zelf ook bijna dagelijks :P Dus kan die lekker meestinken :P ;D ;D
Door vilja
#109926
ik wil graag reageren op teken. bij de mensen e.h.b.o heb ik een lezing gehad over teken en daar een tekentang gekocht die echt perfect is. het is een TRIX, een houder met een lus eraan. de teken draai je er zo uit zonder dat er iets in de huid achterblijft. ik weet niet of ik het verkoopadres mag noemen maar dat hoor ik wel. liefs van vilja.
Door Elvira
#109931
Ik heb die en vind hem heel onhandig. Het is een heel gepriegel om dat lusje rond de teek te krijgen. Ik gebruik nu een gewone tang.
Door Anna Penta
#109939
Ik kan niet veel toevoegen want mijn hondjes hebben nauwelijks last van teken, ook al loop ik veel in de natuur. Met tekentangen is mijn ervaring dat die vorkjes van O'tom inderdaad perfect werken. Ik heb n.a.v. mijn boek de trix-pen toegestuurd gekregen. Alle info die erbij zat klinkt erg goed, het lijkt praktisch onmogelijk om de teek er niet in een wip uit te krijgen maar hoe het echt werkt zal ik pas weten als ik weer s een teek tegenkom.
Door Elvira
#110023
Ik heb er zat voor je, ik haal er helaas dagelijks af, gelukkig de meeste lopend, maar ook wel die al vast zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door