Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#1049782
Hallo :)

Kweet ni of jullie nog weten dat onze Pluto allergisch is aan hoogstwaarschijnlijk granen en kip.  En dat ik met barf gestopt ben omdat ik in de buurt geen goedkope barf ingrediënten kan vinden en met Duck gestopt omdat onze Pluto daar ook allergisch op reageerde (de granen)...
Wel onze Goofy eet nog altijd Duck, Pluto heeft een tijd Carnibest Light gegeten en daar was hij op & top mee.  Enig probleem was dat we 3 kwartier moesten rijden voor de CB en we maar maximum 10 pakken per keer konden meenemen, het was ook geen winkel waar we de CB konden krijgen maar een hondenschool waardoor er vaak niet echt vaste uren waren om te gaan afhalen & als je gaat werken maakt dat alles weer moeilijker regelbaar.

In een dierenwinkel in de buurt vond ik het merk DIBO, dit is diepvriesvlees (in brokken) zonder andere toevoegingen.  Probleem is dat dit niet voldoende voedzaam is, alles zit er niet in...
Momenteel geef ik rund- en pensvlees afgewisseld en af en toe ns lamsvlees.  Ik doe er regelmatig groentjes uit blik bij (wortelen en erwten, boontjes of groentenmacedoine), soms een lepel of 2 groentensoep.  1 keer in de maand een rauw eitje erbovenop en een blik vis natuur of met olijfolie ( tonijn, makreel, sardine) en soms een scheutje zonnebloemolie.  In de winter als er appelmoes appelen zijn ( deze zijn heel melig en zoet) eet hij wel 2 keer per week zo'n appel zonder klokhuis.

Hij weegt ongeveer 25kg en krijgt 2x200gr vlees per dag.

Ik weet gewoon niet of dit voldoende is...krijgt hij alles binnen wat hij nodig heeft? :(
En zijn er tips om de voeding volledig te maken?

Ik heb een tijdje rijst met groenten & vitaminen ( waar je kokend water over doet) extra gegeven, maar hiervan kreeg hij natuurlijk ook allergische reactie...de rijst waarschijnlijk.

Bedankt voor de tips!
Door dinnee
#1049869
Hoi!

Mijn pupje heeft ook een tijdje Dibo konijn gehad. Dit was puur spiervlees dus ik heb er konijnen orgaantjes bij gegeven en konijnen bot. Bij de andere varianten Dibo zit meestal wel iets van pens, maar niet echt veel variatie qua orgaanvlees.

Ik zou er sowieso bot bij geven anders heb je kans dat Pluto en Goofy een calcium en fosfor tekort krijgen... Of probeer aan een calcium preparaat te komen. En misschien nog wat meer variatie in orgaanvlees.


Producten:
- DIBO SPEZIAL: een in samenwerking met toonaangevende fokkers en dierenartsen ontwikkelt vers-vleesvoer op basis van runderkopvlees en boekmaag. Bijzonder geschikt voor puppy's vanaf 6 weken en volwassen honden, van wie grote prestaties verwacht worden
- DIBO PENS GEBROEID: de gereinigde en schoongespoten runderpens is direct na deze behandeling ingevroren. Het hogere eiwitgehalte in combinatie met een laag vetgehalte maakt dit product geschikt voor oudere honden en honden met overgewicht.
- DIBO PENS: een combinatie van vuile runderpens en boekmaag. Vuile ruderpens is bij uitstek de voeding met de natuurlijkste ingrediënten; niet alleen een traktatie voor de hond, maar een gezond en betaalbaar alternatief voor blikvoer en minimaal 1 keer per week ter afwisseling van droogvoer.
- DIBO RUNDERHART: mager vers runderhart, zorgvuldig geschoond van de vetrand en hartkleppen, waardoor het product slechts 4% vet bevat.
- DIBO GEKOOKT VLEES: om de natuurlijke vitaminen te behouden wordt het rundvlees gecombineerd met een opgeschoonde maagwand
- DIBO RUNDVLEES: dit product bestaat uit runderkopvlees, -spiervlees en waardevolle delen van de maagwand, die ook geschikt zouden zijn voor menselijke consumptie. Een glanzende vacht en een geringe vaste ontlasting is het resultaat.
- DIBO MENUE: het DIBO vleesmenu is samengesteld op basis van mager runderhart, zacht spiervlees, hoogwaardig ontsloten granen en groenten, vitamines, mineralen en calcium. Eenvoudig 8uur ontdooien en serveren!
- DIBO KONIJN: 100% puur en lichtverteerbaar vlees van konijnen is de basis van dit smaakvolle product. Bijzonder geschikt ook voor voedselgevoelige honden en katten.
- DIBO PAARDENVLEES: op basis van een sterk stijgend aantal honden met voedselallergie is dit product aan het assortiment toegevoegd. Het puur natuurlijke paardenvleesproduct is een geschikt alternatief voor rund-en lamsvleesproducten
- DIBO GEVOGELTE: een smaakvolle, vetarme mix van pluimveevlees, -hart en -maag. Het product kan als light-voe worden gebruikt en is ook geschikt voor voedselgevoelige honden en katten.
-DIBO LAM: bestaat uit puur lamsvlees, lamspens en lamshart; is bijzonder geschikt voor voedselgevoelige honden en stimuleert een glazende huid en vacht.
- DIBO KOPVLEES: hoogwaardig, eiwitrijk runderkopvlees ten behoeve van een krachtig beendergestel en een glanzende vacht


Zoals je ziet zijn er meerdere varianten, maar ze zijn allemaal niet compleet. Ik zou toch op zoek gaan naar misschien een andere KVV of bot en orgaan bij gaan voeren. :)

Misschien kan je met de dierenwinkel in de buurt overleggen of ze voor jou misschien een ander merk kvv willen bestellen (even uit mijn hoofd Haaksbarf heeft varianten zonder graan/groente, Carnibest, Banit ook). Er zijn ook Barf leveranciers die kvv's leveren door heel nederland, dus ik zou even op zoek gaan! :)
Door Lizzy
#1049915
Nee, dit moet je je hond niet blijven voeren, denk ik. Ik denk dat deze producten geen calciumbron bevatten. En dat heeft je hond wel nodig. Ik zou je aan willen raden om contact op te nemen met de maker van dit product. Laat hem je vertellen of er calcium in deze voeren zit. Als dat er niet in zit, wil ik je wel vertellen wat je nu het beste kunt gaan voeren om er zo toch een beetje het beste van te maken (ideaal wordt het nooit in mijn ogen). Als er wel calcium in zit, vraag hem dan hoeveel en welke bron.
Door Anneke V
#1053482
Ok, zal informeren bij Dibo.

Ik heb al aan een aantal dierenspeciaalzaken gevraagd om Carnibest ed te bestellen, maar krijg altijd negatief antwoord omdat ze teveel moeten indoen om geen transportkosten te hebben.

Bij CB zelf willen ze ook komen leveren, maar onder de 100kg ook + verzendkosten.

:-\
Door Anneke V
#1054454
Ik ontving een reactie van de dierenwinkel waar ik Dibo koop, zoals gedacht:
"Volgens mij is er niets aan toe gevoegd want het is een enkelvoudig voer .
Maar ik zie dit weekend mijn leverancier en zal het navragen "

Er zit ook informatie bij van Dibo zelf waar ze zeggen dat je de voeding compleet kan maken door 2/3e vlees en 1/3e vlokken- of vegetarische mix toe te voegen. (dit verkopen ze niet in de dierenwinkel, enkel zo'n rijst- & groentenmix).  Er staat ook dat het om voeding gaat die licht verteerbaar is op basis van zacht runder spiervlees met een hoog eiwit- en gering vetgehalte

Verder staat er ook voor de Dibo Pens:
Combinatie van vuile runderpens en boekmaag.  Ze noemen het een gezond alternatief voor blikvoer en ook éénmaal per week te gebruiken als afwisseling met droogvoer...

Dibo Rund:
Bestaat uit runderkopvlees, -spiervlees en waardevolle delen van de maagwand, die ook geschikt zouden zijn voor menselijke consumptie.  Glanzende vacht en een geringe vaste ontlasting is het resultaat.

Dibo Lam:
Bestaat uit puur lamsvlees, lamshart en lamspens en is bijzonder geschikt voor voedselgevoelige honden.

Maar dit laatste krijgt hij maar af & toe.

Als je op de zak kijkt bij voedingstoffen staat er ook enkel:  ruw eiwit 8,88% - ruw vet 9,42% - vochtigheid 57,00%


Momenteel geef ik af en toe een sneetje duck erbij of toch wat rijst met groenten, maar niet te vaak want dan reageert Pluto weer met jeuk en oorontstekingen.
Laatst gewijzigd door Anneke V op vr 26 sep 2008, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#1054458
Ze verkopen in deze dierenwinkel ook frosti-fit, maar dit is ongeveer hetzelfde principe & ik mag geen kip varianten nemen en die komen het vaakst voor  :(
Door Anneke V
#1055642
[quote="Cindy de Wolf"]
Is het geven van Haaksbarf geen optie of eventueel Black dog dat zijn 2 kvv's zonder granen maar wel kompleet.
[/quote]

Probleem gaat zijn dat ik dit weer nergens kan vinden....
Heb al alle dierenwinkels in onze buurt afgelopen.  Hier in België zijn ze precies nog niet zover gevorderd in dierenvoeders!  :-\ 
Door Anneke V
#1058205
[quote="Lizzy"]
Nee, dit moet je je hond niet blijven voeren, denk ik. Ik denk dat deze producten geen calciumbron bevatten. En dat heeft je hond wel nodig. Ik zou je aan willen raden om contact op te nemen met de maker van dit product. Laat hem je vertellen of er calcium in deze voeren zit. Als dat er niet in zit, wil ik je wel vertellen wat je nu het beste kunt gaan voeren om er zo toch een beetje het beste van te maken (ideaal wordt het nooit in mijn ogen). Als er wel calcium in zit, vraag hem dan hoeveel en welke bron.
[/quote]

Ik ontving een reactie van de dierenwinkel waar ik Dibo koop, zoals gedacht:
"Volgens mij is er niets aan toe gevoegd want het is een enkelvoudig voer .
Maar ik zie dit weekend mijn leverancier en zal het navragen "

Er zit ook informatie bij van Dibo zelf waar ze zeggen dat je de voeding compleet kan maken door 2/3e vlees en 1/3e vlokken- of vegetarische mix toe te voegen. (dit verkopen ze niet in de dierenwinkel, enkel zo'n rijst- & groentenmix).  Er staat ook dat het om voeding gaat die licht verteerbaar is op basis van zacht runder spiervlees met een hoog eiwit- en gering vetgehalte

Verder staat er ook voor de Dibo Pens:
Combinatie van vuile runderpens en boekmaag.  Ze noemen het een gezond alternatief voor blikvoer en ook éénmaal per week te gebruiken als afwisseling met droogvoer...

Dibo Rund:
Bestaat uit runderkopvlees, -spiervlees en waardevolle delen van de maagwand, die ook geschikt zouden zijn voor menselijke consumptie.  Glanzende vacht en een geringe vaste ontlasting is het resultaat.

Dibo Lam:
Bestaat uit puur lamsvlees, lamshart en lamspens en is bijzonder geschikt voor voedselgevoelige honden.

Maar dit laatste krijgt hij maar af & toe.

Als je op de zak kijkt bij voedingstoffen staat er ook enkel:  ruw eiwit 8,88% - ruw vet 9,42% - vochtigheid 57,00%
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door