Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jetpilot
#1053148
Hallo allemaal,

Ik heb eeb Amstaff, Sato, en die ben ik nu aan het introduceren aan Carnibest. Zijn er hier leden met een Amstaff/SBT/BT die ook op KKV zijn?

Sato weegt nu 30kg en CB adviseerd om tussen 20 a 30gr per Kg lichamsgewicht te voeren. Hoeveel KKV eet jullie terriers op een dag?

Jairo
Laatst gewijzigd door Jetpilot op wo 24 sep 2008, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door keetje
#1053214
Onze Keet zit op CB maar ik kan je verder niet helpen omdat ze een aangepast dieet heeft ivm haar nieren.

(ze krijgt nu per dag 300 gram CB, 40 gram aardappelen, 60 gram groente mix en nog wat andere toevoegingen.
Volgens mij zou ze (volgens de gebruiksaanwijzingen) zo'n 600 gram per dag moeten hebben? Dat kreeg ze toen ook wel maar ze werd er te dik van. Toen ben ik terug gegaan naar 400 gram pd( en daar bleef ze mooi op) en daarna dus het aangepastte dieet.

Haar gewicht schommelt tussen de 29 en 30 kilo.
Door Jetpilot
#1053251
[quote="keetje"]
Onze Keet zit op CB maar ik kan je verder niet helpen omdat ze een aangepast dieet heeft ivm haar nieren.

(ze krijgt nu per dag 300 gram CB, 40 gram aardappelen, 60 gram groente mix en nog wat andere toevoegingen.
Volgens mij zou ze (volgens de gebruiksaanwijzingen) zo'n 600 gram per dag moeten hebben? Dat kreeg ze toen ook wel maar ze werd er te dik van. Toen ben ik terug gegaan naar 400 gram pd( en daar bleef ze mooi op) en daarna dus het aangepastte dieet.

Haar gewicht schommelt tussen de 29 en 30 kilo.
[/quote]

Ik hoop dat het goed gaat met je hond. Ik vind Sato nu best wek dik ...maar dit is omdat hij aan het herstellen is van een blessure. ik denk dat ik hem 500gr pre dag zal geven en kijken wat er dan gebeurd

Bedankt

Jairo
Door keetje
#1053297
Zou ik ook doen, gaat hij magerder worden, iets erbij. Wordt hij te dik, iets eraf, prima toch. Je moet met je oog voeren en niet kijken wat er op een zak of pak (of in dit geval rol ;)) staat, dat is mijn mening tenminste.

Met Keetje gaat het prima, wat haar nieren betreft tenminste, ze zit nog steeds op de samenstelling die Lizzy een tijdje terug voor me gemaakt heeft en de laatste keer waren de waarden van haar nieren verbeterd, dus wat wil een mens/hond nog meer?
Ze hoeft nu tenminste nog niet aan het Hills nierdieet. :ras:
Door Jetpilot
#1053302
[quote="keetje"]
Zou ik ook doen, gaat hij magerder worden, iets erbij. Wordt hij te dik, iets eraf, prima toch. Je moet met je oog voeren en niet kijken wat er op een zak of pak (of in dit geval rol ;)) staat, dat is mijn mening tenminste.

Met Keetje gaat het prima, wat haar nieren betreft tenminste, ze zit nog steeds op de samenstelling die Lizzy een tijdje terug voor me gemaakt heeft en de laatste keer waren de waarden van haar nieren verbeterd, dus wat wil een mens/hond nog meer?
Ze hoeft nu tenminste nog niet aan het Hills nierdieet. :ras:
[/quote]

Een goede vriend van ons heeft 2 E. Bulldogs... hij voert Hills. ik heb mijn twijfels over brokken... maar wat ik wel gemerkt heb is dat bijv met Royal Canin zijn de eiwit/vet/andere voedings waarden hoger dan bij CB.

Ik ben bang dat Sato te kort komt. Op zijn brok doe ik ook zalm olie van Naturis. Goed spul. Sato's vacht is echt aan het glimmen, en dat dat hij buiten is en niet altijd in huis.
Laatst gewijzigd door Jetpilot op wo 24 sep 2008, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1053306
als je sato carnibest geef wat een compleet voer is, komt ie niets te kort!
Kijk maar eens op de achterkant van de br*kzakken, in ieder voer zit weer anderen hoeveelheden kwa eiwitten ed.
Als je carnibest gaat geven doe je het harstikke goed!!!!
Je zal het snel genoeg aan sato merken!
Misschien kan je ook eens wat barf geven, dat waardeert dan helemaal!!
Als je wil kan je de zalmolie ook door de carnibest doen, is niet nodig maar kan wel.
Zou als ik jouw was het effies achterwege laten, in principe is het niet nodig zeker niet als je vers voert!
Door sandrra
#1053327
Voeren doe ik op t oog en gevoel ( even met de handen voelen of je ribben voelt of niet).
Is ie te dik geef je wat minder wordt hij te mager dan ietsje meer geven.
CVB is een compleet voer, dus hij komt niets te kort. Ik zou er verder niet aan toevoegen als ik nou was.
Door Jetpilot
#1053332
[quote="vanaalst"]
als je sato carnibest geef wat een compleet voer is, komt ie niets te kort!
Kijk maar eens op de achterkant van de br*kzakken, in ieder voer zit weer anderen hoeveelheden kwa eiwitten ed.
Als je carnibest gaat geven doe je het harstikke goed!!!!
Je zal het snel genoeg aan sato merken!
Misschien kan je ook eens wat barf geven, dat waardeert dan helemaal!!
Als je wil kan je de zalmolie ook door de carnibest doen, is niet nodig maar kan wel.
Zou als ik jouw was het effies achterwege laten, in principe is het niet nodig zeker niet als je vers voert!
[/quote]
mijn vriendin is een beetje twijfel achtig over CB omdat er waarde verschillen zijn met RC. maar een ding heb ik wel gemerkt Sato vind CB heeeeeeeerlijk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1053384
[quote="Jetpilot"]
mijn vriendin is een beetje twijfel achtig over CB omdat er waarde verschillen zijn met RC. maar een ding heb ik wel gemerkt Sato vind CB heeeeeeeerlijk.
[/quote]
dat zegt al genoeg, toch!!! :D
Door evenstar
#1053397
Lekker je hond CB geven veel gezonder dan de b**k en veel beter.
Wat de eiwitten betreft de eiwitten in CB zijn puur natuur die in b**k zijn verhit tot ongeveer 100 graden dan gaan er nog een partij oxidanten en andere troep bij dat wil je niet weten.
Een goede vriend van ons heeft 2 E. Bulldogs... hij kan voor die voer zijn handen un de vuur zetten
Er lopen hier 8 E. Bulldoggen rond en ze zijn het gezondste met kvv of barf hier komt nooit meer een b**k in huis. Voordat ik het licht zag hebben we elk merk wel gevoerd in al die jaren altijd was  er wel een die wat kreeg van het voer.
Door Laura2004
#1053526
29-30 kilo voor een Amstaff teef  :o Dat is wel erg veel.... Mijn teefje is redelijk groot, maar weegt hooguit 24 kilo.....

Maar goed, hier een Amstaff teef die op BARF staat en ze doet het fantastisch, ze krijgt rond de 600-700 gram per dag en het gaat perfect met haar, ik zou me eerder druk maken als je je hond brokken geeft, daar zit allemaal troep in waar een hond niets mee kan.

Even een foto van mijn teefje die ruim 3 jaar op BARF staat:

Afbeelding

Misschien dat dit je overtuigd ;)
Door Laura2004
#1053529
Oeps.... :-[ Ik lees nu dat het een reu is, dan is het denk ik zeker geen slecht gewicht, maar als je hem te dik vindt, dan zal hij wel te dik zijn en dan zou ik zeker wat minder voeren.

Even nog een aanvulling op mijn verhaal, toen ik Ziggy kreeg zat ze helemaal onder de pusbultjes, ze zat helemaal onder de kale plekken en ze had chronische diarree en nu gaat het voor haar doen echt perfect met haar (ze blijft een gevoelige huid houden, maar echt totaal niet meer zoals toen), de diarree is weg en haar vacht en huid zien er goed uit, nou ja, de foto spreekt voor zich  :smitten: :smitten:
Door Jetpilot
#1053669
[quote="Laura2004"]
29-30 kilo voor een Amstaff teef  :o Dat is wel erg veel.... Mijn teefje is redelijk groot, maar weegt hooguit 24 kilo.....

Maar goed, hier een Amstaff teef die op BARF staat en ze doet het fantastisch, ze krijgt rond de 600-700 gram per dag en het gaat perfect met haar, ik zou me eerder druk maken als je je hond brokken geeft, daar zit allemaal troep in waar een hond niets mee kan.

Even een foto van mijn teefje die ruim 3 jaar op BARF staat:

Afbeelding

Misschien dat dit je overtuigd ;)
[/quote]

Sato is een rue  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door