Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Seertje
#1053005
Ik heb misschien een rare vraag....
Als ik de diepvrieszakjes (waarin het vlees in heeft gezeten) gewoon ik de prullenbak gooi, begint het op een gegeven moment best te stinken. Dit vind ik best vies. Hebben jullie tips om dit te verhelpen?

Ik zou daar ontzettend blij mee zijn!!

Groetjes,
Serena
Gebruikersavatar
Door Dian
#1053021
hier gaan ze in een slaatjesbakje en dan in de koelkast tot ik de vuilniszak weer wissel. Dan gaan ze mee en direct de container in ;) Of ik spoel de zakjes om, dan stinken ze ook niet
Door Beppie1
#1053024
Bij ons gaat alles per dag in een grote pendaalemmer/kleine vuilniszak. Die gaat dicht en dan in de klikko.
Nu geen last meer van stank of van die friemelende witte dingetjes  :o
Door Chaos
#1053030
Ik probeer de inhoud van de plastic zakken in bevroren toestand in de bakken te doen. Dan blijft er zo goed als geen vocht in de zak achter.
Soms lukt het niet, omdat de zak klem gevroren zit in het vlees, dan moet het eerst (een beetje) ontdooien.
Als ik zakken heb met een hoop vleesvocht er aan, spoel ik ze soms eerst af voor ik ze weggooi.

De kliko wordt hier maar eens in de twee weken geleegd, en als het erg warm is en het duurt nog te lang voor deze weer geleegd wordt stop ik de zakken soms ook terug in de vriezer. Met een aantal zakjes in een grotere zak wachten ze in een hoekje van de vriezer tot het grijze-bak-dag is. Dan pas gooi ik ze weg.
De rest van het jaar is het geen probleem in de kliko.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1053034
ik heb nooit vuilbakkenstink. ik pak de losse porties in boterhamzakjes, en die doe ik gewoon in de vuilbak (die vanwege plaatsgebrek in de woonkamer woont). de diepvrieszakken met zipsluiting (bewaar ik de losse porties in) hergebruik ik. 1x per week ongeveer is de vuilbak vol, en doe ik er een nieuwe zak in.
hier nooit maaien of vuilbakkenstink.

wat ik misschien wel anders doe is het ontdooien, en dat ik daarom geen stink heb, want ik gooi ook niet veel vochtrijk spul weg.
ik haal de bevroren porties uit de zipsluitingzak, en haal dan het boterhamzakje eraf als de portie in kwestie nog bevroren is. wat ik per dag weggooi zijn dan 2 boterhamzakjes. het dooivocht is dan niet niet gevormd, en zit gelijk in het voerbakje, en niet in de verpakking in mn vuilbak.
Door sandrra
#1053078
Ik gooi t meteen in de kliko en als t erg stinkt doe ik t eerst nog ergens anders in. bijv volle pendaal emmer zak en die knoop ik sowieso dicht voordat die de kliko ingaat.
Gebruikersavatar
Door pike
#1053080
Ik haal ook altijd het bevroren spul uit de zakjes zodat ik alle vocht in de voerbak heb en niets in het zakje. De zakjes gaan direct in de kliko die buiten staat. Soms verzamel ik ze eerst in een lege melkdoos (met allerlei andere rommel). Of ik stop ze allemaal in één zakje en leg daar een knoop in. De kliko buiten staat in een hoekje met de hele dag schaduw, nooit geen last van stank, maden of vliegen.  ;)
Door Staftime
#1053261
Ik spoel de zakjes altijd uit in een sopje.
Als ik dus afgewassen heb gebruik ik het sopje dat ik daarvoor heb gebruikt om de zakjes uit te spoelen, zo heb ik geen last van stank.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door