Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door brie
#1052684
Micky lust bijna alles wat ik hem voorschotel, alleen geen lever...ben het vandaag nog even aan het proberen met als gevolg dat hij vandaag nog niks heeft gegeten..hij moest van mij eerst de lever eten voordt hij wat anders mocht. Hij vertikt het, zelfs met wat blikvoer erover (dan dan likt hij het blikvoersap van de lever af) nou, ik vertik het om hem wat anders te gevn..hij vreet het maar en anders heeft hij pech  >:(

Maar goed, stel dat hij dat nu 3 dagen volhoudt en het echt niet eet?.. dan moet ik wel zwichten.. :-\
is er iets dat ter vervanging kan dienen voor de lever?
Door Linneke
#1052795
Lastig probleem. Een van mijn drie katten was ook een stelselmatige weigeraar kwa lever. Ik heb het toen in kleine stukjes gesneden en gekookt. Als je het kookt blijft de vitamine a behouden, en dat is juist zo belangrijk aan de lever. Als de lever dan afgekoeld was vond ze het heerlijk om te eten. Dit heb ik steeds verder afgebouwd, dus steeds minder de kook erover. Nu eet ze het rauw.

Misschien kun je dat eens uitproberen...gedroogde lever vond ze bij mij ook lekker. (kleine stukjes in de oven op 50 graden voor een paar uur, of in een droogmachine als je die hebt)

Succes.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1052853
ik zou het ook bakken of koken of mengen met iets.
sien vond niet in het begin erg vies. op donderdag at ze het niet op, alleen het vleesbotje wat ze er nog bij kreeg. met het gevolg dat ze op donderdag toch best honger had. na 2 of 3 weken was ze de honger op donderdag beu, en at ze het op. het duurde even voordat ze erachter kwam dat ze op donderdag echt niets anders erbij kreeg.
nu heb ik voor sien genoeg orgaan, en is nier minder belangrijk in het barfmenu dan lever.

mocht je het er op geen enkele manier inkrijgen, zou ik denken aan hele prooitjes voeren. daar zit ook een lever in, en zo klein dat deze wel opgegeten moet worden.

wat voor lever geef je overigens? ik denk dat runderlever er hier ook niet in zal gaan. ze krijgen hier alleen kippenlever. misschien ook eens biologische lever proberen.
Door brie
#1052861
De levertjes die ze vandaag hebben gehad waren of konijn of kippenlevers, weet het even niet meer precies, omdat ik voor jane allemaal kleine orgaanpakketjes heb gemaakt destijds..
Hij eet het nog steeds niet.heeft wel onwijze honger en scheeuwt me de oren van het hoofd om eten...
Vanochtend heb ik het gemengd met blikvoer, waarvan hij dus alleen maar het sap vanaf heeft gelikt...
Ik heb het rond een uur of 3 gekookt, en nog eet hij het niet...
T' hele spul maar weggemieterd en er een nieuw levertje uitgehaald..

Dat staat dus nu ontdooid (in bakje met warm water gelegd) en vers op het aanrecht, maar hij kijkt me aan alsof hij er geeeen benul van heeft dat hij dat ook kan eten... :-\
Naja, hij heeft echt pech, want als hij dit vandaag niet eet, krijgt hij echt helemaal niks...en mag hij het morgen opnieuw proberen met de lever..

Ik heb overigens wel eens gehoord dat je lever kan vervangen door ei? klopt dit?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1052863
er zit in lever en eidooier wel vitamine A, maar of dat hetzelfde is, geen idee. misschien dat flin dat weet, die is meer van de analyses enzo.

en het verplicht een klein stukje in zn bekje proppen? dan weet hij iig dat het eetbaar is. zo heb ik otje ook aan de tartaar gekregen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1052865
konijnenvlees en bot vindt hij wel lekker? want dan zou het ook nog daar aan kunnen liggen. dat hij gewoon niet graag nijntjes eet, en dus ook geen nijnenorganen.
Door brie
#1052866
hij eet vrijwel alle botjes, konijn, eend, kip, parelhoen, kwartel..

ooit wel eens een kat van ellende zien kokhalzen? ???
ik stopte de lever net in zn bek, hij heeft het meteen uitgespuugd...
daarna een beetje verder zn bekkie ingeduwd, wederom net zolang kokhalzen tot ie het weer uitspuugde..
wederom een poging, stuk lever tussen zn kiezen geklemd en dicht gedrukt. ook mislukt...

hopelijk heeft meneer morgen wel meer honger!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1052871
och, de arme ziel.
ik zou het even laten zitten dan. als hij zoveel stress van de lever krijgt, zou ik die tactiek niet aanhouden.
hopelijk heeft iemand anders een goede tip, of misschien een advies voor een voedingssupplement.
Door brie
#1052880
Nou, hij kreeg ineens de geest  :yeah:
Ik heb uiteindelijk de lever geprakt en nog een keer goed gemengd met wat blikvoer...pff, hij at het helemaal op...(wel met lange tanden overigens) dus voor vandaag heeft hij zn eerste hele lever op!!!!
Gelijk daarna kreeg ie van mij een bak met kippennekken voor zn neus.
Nou, hij was er zo blij mee dat hij grommend aan het eerste nekje begon.. maar halverwege zat ie maar een beetje sip voor zich uit te staren en na 10 minuten heb ik hem eens even stevig geknuffeld, gekriebeld en in zn mandje gelegd. Daar ligt hij nu nog steeds diep te slapen...inderdaad: de arme ziel!!!  Hij was helemaal moe van de strijd van vandaag..Voel me nu toch wel een hele strenge en boze moeder hoor!  :(
Door Too
#1052913
Ohohhh wat een moeilijke moeder heeft ie! Misschien heeft íe nu t licht gezien en weet dat na een vieze hap lekkere nekkies volgen!  ;)
Door maddoc
#1052935
missch ook wel erg veel, een hele lever in een keer, terwijl ie het nog niet kent/lust?

ik zou gewoon  een ietsie pietsie mengen door iets wat hij gewoon goed eet, tartaar, gehakt (kip of rund), blik etc en dan de hoeveelheid opbouwen,
evt als dat ook rauw op problemen stoot, dan niet (helemaal) rauw eerst.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door