Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DavyZyno
#1052292
hallo, ik heb net een parma bone gekocht voor zyno, maar nu bedenk ik mij dat zyno niet gewoon is om botten te eten, kan dit kwaad als ik het hem toch geef?

groetjes davy
Door Buran en Co
#1052300
Nee, net even op Wikipedia gekeken:
de ham moet gemaakt worden van in Italië geboren en getogen varkens;
de varkens die voor de ham worden gebruikt moeten minstens 9 maanden oud zijn en minimaal 160 kilo wegen;
Door Huskymeisje
#1052302
Buran en Co schreef: Hmm, is parmaham niet van varken? Dat wordt toch sowieso afgeraden???
ja, maar dat geldt toch alleen voor de rauwe versie?

Overigens zou ik dit ook niet aan mijn honden (meer) geven. Heb het 1 keer gedaan (ja toen wist ik nog niet beter  :-[) en het stinkt ook nog eens ontzettend.
Door DavyZyno
#1052303
dit is gedroogd vlees...
zou het kwaad kunnen als ik het 1keer zou geven zo gerookt?

groetjes
Door Buran en Co
#1052304
Als ik het me goed herinner worden varkensoren hier op BP ook afgeraden, zijn ook gedroogd. Eerlijk gezegd heb ik die voordat ik meer wist over rauw voeren wel gegeven, nu geef ik ze voor de zekerheid maar niet meer..........
Door sandrra
#1052306
Ik heb dat soort dingen ook vroeger gegeven ( tja wist ik toen veel)
Maar eerlijk gezegd schrok ik me helemaal te pletter toen ze zo'n bone aten. Het splintert nl erg. Ik haalde de stukje altijd weg.
Dus ik zou als t kan terugbrengen naar de winkel.

Nu geef ik ze liever een vers iets om op te kluiven, een lekker lamsribje oid
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1052309
Ik zou het nooit geven. Het is tenslotte dragend bot en nog wel van een volwassen dier, dus knoerhard. Wel slim bedacht. Het is een restproduct van de ham waar je verder weinig mee kunt. Even vacuüm verpakken en je kunt er weer geld voor vragen. Hier worden die botten altijd in de kliko gegooid.
Door kojak
#1052346
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door