Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Huskymeisje
#1052298
>:( >:( >:(

Zoals ik al gezegd had, heb ik 1 kat op vers en de andere weigerde tot nu toe. Met hem had ik het opgegeven maar ik ben vol goede moed opnieuw begonnen door door zijn blikvoer 1 theelepeltje kvv te mengen. De eerste keer ging het op, de tweede ook en de derde keer liet meneer het staa >:(

Het zal toch zeker niet waar wezen! Dus ik weer aangeboden zonder kvv erdoor. Blijkt dus dat meneer dit merk helemaal niet meer hoeft  ??? ::) :o. Kan ik daar eerst weer wat anders op vinden. Grrrrrrrrr.

BTW, ik weet dat katten beter niet teveel vis kunnen eten. Maar wat is teveel? En hebben we het dan over rauw of niet? Meneer de kater lust namelijk wel verse gemalen zalm. Ook sardientjes uit blik is hij helemaal dol op. Wanneer ik de kvv daarmee meng (vr)eet hij het wel. Hoe groot is het risico wanneer hij een poosje elke dag wat vis krijgt wat ik in de loop van de tijd verminder totdat hij volledig kvv eet?
Door Mevroi Kruim
#1052313
Verwend? Hoe kom je erbij  ::)
Een paar weken elke dag een klein beetje vis lijkt mij geen probleem. Elke dag een blik sardien zou ik een minder goed idee vinden, maar dat was je niet van plan  ;)
Door verwonderd
#1052370
Als ik vond dat ze moest eten, deed ik een thl zalm er door heen. Gewoon voor de geur en om haar te lokken. Eh, ja als het moest elke dag.

En ach... eerst bliefte madame geen CB. Nu weer geen Prins. En geen kippennekken, vooral de biologische niet alstublieft dankuwel  ::)

Ik was het op een gegeven moment een beetje zat en ik vooral mijn eigen gezeur  ;D en toen was ik zover om te denken, barst maar! Ok, ze at natuurlijk wel wat, maar echt niet de voorgeschreven hoeveelheid hoor!!

Nu is ze tonnetje rond. En ik heb meer een houding van zoek het maar uit.  ;D ;D ;D Maar geloof me, dat heeft lang geduurd bij mij!

Maar, toegegeven: ze eet kvv. Maar in het begin dus Prins, dat kartongedoe, vond ze heerlijk, wel met tartaar er doorheen hoor, anders niet. En nu vreet ze Prins alleen als ze merkt dat ze echt niets anders krijgt. Ik kan nu ook rustig gewoon de avond en de nacht niets meer geven. En als ze dan in de ochtend krijgt, en ze wandelt weg, zo van, he bah, krijg ik niets anders? Eh, nee, je krijgt niets anders.  ;D ;D (voorheen wel hoor, kwam ik weer met dit en met dat en met zus en met zo aan... ;) )
Door flin
#1052513
Huskymeisje schreef: BTW, ik weet dat katten beter niet teveel vis kunnen eten. Maar wat is teveel? En hebben we het dan over rauw of niet? Meneer de kater lust namelijk wel verse gemalen zalm. Ook sardientjes uit blik is hij helemaal dol op. Wanneer ik de kvv daarmee meng (vr)eet hij het wel. Hoe groot is het risico wanneer hij een poosje elke dag wat vis krijgt wat ik in de loop van de tijd verminder totdat hij volledig kvv eet?
teveel lijkt me als meer dan 50 % menu uit vis bestaat, en dan nog....voor even...
ja, rauw, en blikjes in deze zijn niet rauw...maar kort verhit, en/maar bevatten wel omega 3 èn 'n lekker visgeurtje...

miss, als je steeds kleine hoeveelheden blik geeft, (of vers natuurlijk)
dat je de vis zowieso niet in 'n open blikje (occidatie) bewaart, maar miss beter invriest, in kleine porties?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door