Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1051074
Dinsdag vertelde ik dat Mick een lap pens naar binnen werkte zonder te kauwen en kokhalzen, daarna vreselijk aan de diarree ging.  Hij heeft daarna woensdag normale ontlasting gehad en donderdag avond en daarna niks meer. Do.avond 1x overgegeven. HIj is ook rustiger. Heeft vrijdag injecties gehad van de da. Vannacht om 03.30 uur piepen en heeft hij gepoept (diarree en een paar keutels) in z'n bench. Pff ben nog nooit zo blij geweest met een drol. Ik de ontlasting nagekeken en daar zaten de werveltjes van de kippennekken nog in. Niet verteerd dus. Zouden deze nu kwaad hebben kunnen doen in het darmkanaal ? Beschadiging kunnen aanrichten ofzo ? Ook zat ik nog te denken (heb slecht geslapen vannacht van het denken..) tijdens de diarree wilde hij veel gras eten. Zou toch geen verstopping van het gras hebben ? Op de foto was niks te zien, maar je ziet ook niet alles op een foto. Pppff moeilijk hoor. Hij wil wel eten en drinken, spelen, en de kat pesten dus echt ziek is hij niet gelukkig. Straks weer naar de da, ben benieuwd wat hun zeggen.

houd jullie op de hoogte.
Door Lizzy
#1051367
Wacht even hoor, hoeveel dagen heeft hij nou niet gepoept voordat je naar de DA ging?
Zouden deze nu kwaad hebben kunnen doen in het darmkanaal ?
Nee.
Beschadiging kunnen aanrichten ofzo ?

Nee.
Het antwoord is kort maar krachtig en heel simpel: nee.
Ook zat ik nog te denken (heb slecht geslapen vannacht van het denken..) tijdens de diarree wilde hij veel gras eten. Zou toch geen verstopping van het gras hebben ? Op de foto was niks te zien, maar je ziet ook niet alles op een foto. Pppff moeilijk hoor. Hij wil wel eten en drinken, spelen, en de kat pesten dus echt ziek is hij niet gelukkig. Straks weer naar de da, ben benieuwd wat hun zeggen.

houd jullie op de hoogte.
Was er werkelijk sprake van een verstopping?
Door annetenmick
#1051418
Nou dat is nog steeds niet duidelijk. Mick is rustiger als anders, eet wel en is buiten ook wel vrolijk, maar heeft geen ontlasting en dat baart ons zorgen. Hij heeft vanochtend voor de 2de keer injecties gehad. De 1ste keer hielp het wel , maar echt veel kwam er niet uit. Ik denk dat er behoorlijk wat in z'n darmen moet zitten omdat hij wel eet en niet braakt. Hij heeft 1x gebraakt en daar zat ontlasting in maar weet niet of dit nu van hem was. Ik denk het wel omdat hij nooit ontlasting eet van andere honden.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1051450
hij heeft toch vannacht nog ontlasting gehad?
Of lees ik verkeerd?
Als mijn honden eens flink aan de diarree zijn geweest slaan ze ook weleens een dag over met weer ontlasten.
Als ie echt helemaal leeg is gepoept dan duurt het wel even voor ie weer ontlasting heeft.
Heeft ie echt ontlasting gebraakt?
Over de kippenekken hoef je je geen zorgen te maken, gras volgens mij ook niet echt of hij moet echt giga gras pollen hebben gegeten
Door annetenmick
#1051598
ja maar vannacht was maar een klein beetje. Er moet veel meer in z;'n buik zitten. Je voelt z'n darmen ook vol zitten zei de da. En dat komt er maar niet uit. Hij is nu wel enorm aan het windjes laten dus dat vind ik positief. Ik denk dat er vannacht wel diarree uitkomt. Hoop ik althans.
Dat ontlasting braken heeft hij gedaan ja. Gelukkig maar 1x overgegeven. Hij kan het ook opgegeten hebben, maar dit doet hij nooit. Het zag er ook nog heel uit zeg maar.
Nee hij eet geen graspollen of gemaaid gras maar meer die lange slierten.
Gebruikersavatar
Door pike
#1051601
annetenmick schreef: ja maar vannacht was maar een klein beetje. Er moet veel meer in z;'n buik zitten. Je voelt z'n darmen ook vol zitten zei de da. En dat komt er maar niet uit. Hij is nu wel enorm aan het windjes laten dus dat vind ik positief. Ik denk dat er vannacht wel diarree uitkomt. Hoop ik althans.
Dat ontlasting braken heeft hij gedaan ja. Gelukkig maar 1x overgegeven. Hij kan het ook opgegeten hebben, maar dit doet hij nooit. Het zag er ook nog heel uit zeg maar.
Nee hij eet geen graspollen of gemaaid gras maar meer die lange slierten.

Als hij iets uitbraakt wat op een hele drol lijkt dan moet het een drol zijn van een ander die hij heeft opgegeten. Want die drol wordt pas aan het eind van het darmkanaal drol (daar wordt het vocht onttrokken). En die drol kan echt niet de hele weg terug.  ;)
Door Lizzy
#1051665
Ik weet het niet.... Ik krijg hier geen goed gevoel over. De DA weet eigenlijk niet eens wat er mis is en gaat dan spuiten geven voor....? Om de stoelgang op gang te krijgen? Is dat slim, als er mogelijk sprake is van een verstopping? Als hij vandaag niet poept en zo rustig blijft, ging ik naar een andere DA. Ik vertrouw dit niet. Als de darmen vol zitten en er komt niks, denk ik aan een serieuze verstopping.
Door ~Joke~
#1051702
Bij verstopping kunnen ze nog wel poepen, vaak wat dunnere poep wat langs de verstopping kan komen. Ook kan er nog sprake zijn van darmgeluiden. Penny heeft niets poepachtigs gebraakt. Penny had bij de laatste verstopping zoveel gras gevreten dat de da zei dat het leek alsof ze een schaap opereerden  :-\ Beide verstoppingen produceerde Penny nog wat poep en had darmgeluiden, ze gaf bij onderzoek ook niet extreem veel buikpijn aan. Het enige waaraan ik zag dat het niet ok was was dat ze zich steeds op haar rug gooide van de buikpijn. Bij beide verstoppingen stond de darm al op doorbreken en was de operatie net op het nippertje.
Ik ben een aanhouder, beide keren viel natuurlijk in het weekeind maar ik ben blijven bellen en een paar keer met Penny langs geweest om de toestand te laten beoordelen. Werd ook gezegd hoor dat als ik het niet vertrouwde ik onmiddelijk moest bellen. Er zijn om de zoveel uren verschillende foto's gemaakt waaruit bleek dat er totaal geen beweging in de verstopping zat. Dus is ze geopereerd.
Mijn ervaring is dat je geen  afwachtende houding kunt aannemem bij een mogelijke verstopping,.
Door annetenmick
#1052240
Nou Mick heeft gisterenochtend en vanochtend gewoon gepoept. Normaal formaat, geen diarree, geen rare dingen erin. Wel kwam er een prop gras mee. Of het dat is geweest weten we natuurlijk. Hij is weer zoals hij was, .. vol energie. Jippie.

Die spuiten die hij gekregen had kwam ik later achter zijn homeopathisch.

Pike: ik kan me wel in jouw verklaring vinden. Had er zelf nog niet over na gedacht.
Lizzy: de da zei ook dat ze blij was dat hij niet meer overgaf, want dat doen ze altijd met verstoppingen.
Joke: op de foto konden ze dus bij jouw zien dat er iets zat ? Mick had de keren dat hij poepte (behalve de 1ste keer) geen diarree. Gewone ontlasting net als anders. Pff wat moet jij een spanning hebben gehad zeg. At Penny nog wel bij jouw ? Ik weet nu wel dat hij geen gras meer mag eten van mij.
Door Lizzy
#1052242
He, fijn om te lezen dat het allemaal goed afgelopen is!! Gelukkig was het niks ernstigs!!
Door ~Joke~
#1052329
Poeh wat een geluk!!
Bij Penny zagen ze het op de foto, het was een botmassa. Ze at niet meer en wat ze at kwam er ook vrij snel weer uit
Door annetenmick
#1052385
Dus Penny toonde ook ehct ziek. Dat deed Mick niet. Hij is nu een en al pesterij. Tijd voor weer barfspul.
Maar het was toch gras bij Penny ? Je zegt dat het botmassa was ?
Door ~Joke~
#1052396
Ze vrat als een gek gras doordat ze zich niet lekker voelde. Ze had een botverstopping maar toen de da haar opereerde haalde ze er ook een nierbekken vol gras uit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door