Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#1051021
PUlvex heeft als werkzame stof permethrine, volgens mij kan je dat ook aan borders geven.
Ik heb nooit Pulvex, wel tick-off van Exil gebruikt. Dat heeft ook permethrine als werkzame stof. Mijn honden hebben er geen negatieve reacties op gehad. Het werkte goed tegen teken (ik vond de dode teekjes op hun kleedjes), maar niet langer dan een krappe 2 weken. En je kan niet na 2 weken alweer een pipet geven. In hoeverre het tegen vlooien goed werkt weet ik niet, in elk geval niet langer dan 4 weken, want toen plukte ik er weer een zeer levendige vlo vanaf  >:(
Ik heb het tot nu toe alleen in de zomer tijdens de vakantie gebruikt. Omdat ik dan in ieder geval 2 weken geen last van teken heb.
Oh ja, ze krijgen wel een behoorlijk vieze vette plek in de vacht waar het spul is toegediend, ook al doe je het nog zo zorgvuldig op de huid en niet op het haar. Dat verdwijnt wel weer na enkele dagen maar ik vond dat niet zo prettig.
Door pallas
#1051302
pike schreef: PUlvex heeft als werkzame stof permethrine, volgens mij kan je dat ook aan borders geven.
Ik heb nooit Pulvex, wel tick-off van Exil gebruikt. Dat heeft ook permethrine als werkzame stof. Mijn honden hebben er geen negatieve reacties op gehad. Het werkte goed tegen teken (ik vond de dode teekjes op hun kleedjes), maar niet langer dan een krappe 2 weken. En je kan niet na 2 weken alweer een pipet geven. In hoeverre het tegen vlooien goed werkt weet ik niet, in elk geval niet langer dan 4 weken, want toen plukte ik er weer een zeer levendige vlo vanaf >:(
Ik heb het tot nu toe alleen in de zomer tijdens de vakantie gebruikt. Omdat ik dan in ieder geval 2 weken geen last van teken heb.
Oh ja, ze krijgen wel een behoorlijk vieze vette plek in de vacht waar het spul is toegediend, ook al doe je het nog zo zorgvuldig op de huid en niet op het haar. Dat verdwijnt wel weer na enkele dagen maar ik vond dat niet zo prettig.
Hmmm weet niet of ik dat wel zo fijn vind. Didot is nogal gevoelig op zijn huid.
Eerst gebruikte ik advantage, maar ik wil wel eens iets ander proberen.
Advantage werk ook maar één maand, als het goed is werkt pulvex langer toch? iig voor vlooien.
Door K&D
#1051428
HIER een linkje. Als je even zoekt op Permethrine vind je wel een aantal topics. Pulvex werkt wel goed, over het algemeen, maar pas dus op met contact met je handen. Als je het over de hele rug verdeelt dan hebben ze minder last van een grote vieze jeukplek (die kan wel 2 weken blijven jeuken)
Door tt-tjes
#1051433
Je kunt ook de defend-dog spray gebruiken, zit dezelfde werkzame stof in maar krijgen ze niet zo'n vette plek van. Ik gebruik het nu bij die van mij omdat ze van pulvex idd ook zo'n vette vlek kregen. Ik spray het gewoon op de vacht.
Door pallas
#1054165
Ik ben uiteindelijk voor de advantage gegaan...daarvan weet ik zeker dat het goed gaat met didots allergie enz.
Wel alles gelezen, maar ik voelde me er niet zo lekker bij :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door