Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sheltie
#1050789
ik heb een sheltie van 9 jaar oud en die doet de laatste tijd alleen maar overgeven. ben al een paar maal bij de dierenarts geweest en ik krijg alleen maar pilletjes en poeder voor in het water mee. haar oude brokken wou ze niet eten dus ik heb nu nieuwe voeding aan geschaft en daar eet ze van maar blijft toch overgeven. ze doet wel water drinken.heeft iemand misschien een suggestie of idee wat het zou kunnen zijn.
Door Lizzy
#1050793
Wat een narigheid!

Wat geeft ze over? Gal? Slijm? Voer? Brei? Heeft ze wel eetlust?

Wat voer voer heb je haar nu gegeven?
Door K&D
#1051192
Ik zou er niet te lang mee blijven tobben. Wat was de diagnose van je DA? Ik zou anders rap een andere dierenarts raadplegen als het met de poedertjes en pillen niet beter gaat. En aan jouw opmerking te lezen duurt het al een tijdje, dus verder onderzoek lijkt me raadzaam.

Ik ben ook nieuwsgierig wat je nu voert, hoe lang het al duurt etc.
Door Suzanne
#1051233
Hoi,
Nee, vanaf deze kant van de pc is dat wel heel moeilijk oordelen. Ik heb de indruk dat ik bij shelties vaker hoor dat ze wat gevoelig rond de darmen/spijsvertering zijn, dus helemaal vreemd komt het me niet voor.
De vraag 'wat voer je' is een legitieme, ook de vraag 'hoe is het dagritme van de hond', wanneer en hoeveel eet ze, wat onderneem je verder met haar?

Suzanne
(enne... een andere dierenarts kan een goed idee zijn)
Door sheltie
#1051296
ze geeft gele gal en voer over. ik had eerst lightvoer van adult science plan, want ze was wat te zwaar daarna heb ik choice adult light nutro geprobeerd en daar bleef ze ook van overgeven en nu heb ik sinds gisteren prefekt brokkenvlees senior en ze heeft op gisteravond na nog niet overgeven dus het is effe afwachten. ze krijgt s'morgens wat brokken en s'avonds een deel van de hoeveelheid wat erop staat dus ze krijgt niet te veel. ik laat haar 4 maal uit dus ze heeft verder na mijn idee gewoon een normaal dagritme. ze drinkt nog steeds goed haar water en heeft ook verder geen koorts ofzo. dus ik moet nu gewoon wachten hoe ze het doet op deze brokken. ze is verder ook nooit echt ziek geweest dus vandaar dat me dit wat zorgen baart. ik hoop dat ik zo voldoende informatie tereug heb gegeven als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. ik hoop dat iemand me verder kan helpen of dat het met de nieuwe brokken misschien beter gaat. ik wacht het nog ff af. alvast bedankt
Door Suzanne
#1051309
Brokken...tsja.... eh...
naar het asiel brengen en ze 'veel plezier' wensen!? ;-)

Probeer een Energique... die hadden dacht ik een speciale versie?  Energique nr 4. (www.energique.nl)
Anders een ander kvv? Carnibest? Runner? Smuldier? Rodi?

Oh ja... je redt het vast nog wel om vandaag naar de winkel te gaan ;-)  hoe eerder je van brokken afbent, hoe beter het is..


Suzanne

(dat ik DAT nog s zou adviseren....) ;-)
Door K&D
#1051332
Gal spugen wil zeggen dat de maag leeg is, terwijl er wel maagzuur wordt aangemaakt. Je ziet gal spugen vaak als je 'te laat' bent met eten geven. Ik zou ook overstappen op vers of gaan barfen (kan ook prima met een oudere hond ;) ). Gal spugen verdwijnt dan meestal direkt.
Kompleet versvlees (kvv) verteert heel anders, is gezonder en bevat geen of heel weinig granen en chemische conserveringsmiddelen. Bijna alle honden knappen erorm op als ze vers krijgen en (vage) klachten verdwijnen (jeuk, allergieën etc), de weerstand wordt beter enz.
Je kunt hier voldoende informatie lezen over de grote voordelen van versvoeren. De brokken zou ik weggeven. Het kost je alleen maar veel geld, al die verschillende merken, en ze helpen geen van alle.
Makkelijk te verkrijgen kvv is Rodi, dat ligt bij de C1000 in het vriesvak. En Smuldier ook. Veel dierenwinkels hebben ook diverse merken kvv. Carnibest gaat via verdeelpunten, en die kun je op de SITE VAN CARNIBEST vinden.
*nog een linkje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door