Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bonha
#1050571
Mijn bijna 8 maanden oude beauceron-pup zit inmiddels grotendeels op de kvv. Als basis KIVO en af en toe smuldier, Rodi en heb nu twee keer Duck geprobeerd, alhoewel ik dat laatste niet echt wat toe vond voegen.  Ze krijgt wel ook nog af en toe brokken, temeer omdat ze soms moet logeren en mijn moeder het rauw voeren niet zo ziet zitten. Ze krijgt dan Carocroc, maar zelf geef ik het inmiddels nog maar zelden.

Ze kreeg (deels voor het gemak, omdat het nu eenmaal zo verpakt is) een kilo KIVO per dag (in drie porties), maar ze is inmiddels natuurlijk al behoorlijk richting volwassen grootte geschoten. Ik schat dat ze zo'n 30 -35 kilo weegt. Ik voer op het oog (en gevoel), en ze is niet mager, kan de ribben voelen maar niet zien. Maar ik lees hier nu steeds hele andere hoeveelheden, al zijn die voor volwassen honden.  Toen ik nog wat vaker brok gaf, kon ik daarmee gewoon wat regelen, een beetje meer als ze te weing leek te krijgn, een beetje minder, etc.

Nu ik meer en meer kvv voer, begin ik me af te vragen of die kilo niet erg veel is??? Moet ze al volwassen hoeveelheden aan gaan houden (2-5%) of zal ik het in ieder geval nog op de 5% minimaal houden? Dan krijgt ze weer weinig, haha. Misschien heb ik mn eigen vragen al beantwoord, want ze is in prima conditie, dus misschien moet ik maar gewoon niet teveel nadenken,.
Ik heb een tweede vriezertje van iemand gekregen en als ik die schoongemaakt heb wil ik langzaam aan ook wat gaan barfen. Dan heb ik misschien ook genoeg ruimte om mijn allergische oudje wat meer vers te gaan voeren, want die is uiteraard stikjaloers!

Zal ik wel al overgaan van 3 naar 2 x voeren?? Of nog even zo laten?

groetjes en bedankt, Patricia
Door Lizzy
#1050576
Je voert nu dus ongeveer 3% a 3,5% van haar huidige lichaamsgewicht? Op zich kan dit wel maar gezien haar leeftijd denk ik dat je langzaam wel kunt af gaan zakken naar de 2,5%. Zeker omdat het toch een vrij grote hond is. Je kunt dan bijv. eerst zo'n 800 a 850 gram gaan voeren. Dan kijk je hoe ze het hier op doet. Ondertussen blijf je haar monitoren. Als ze te dun wordt, geef je meer.

Ja, ik zou zeker nu naar 2 keer per dag voeren gaan.

Barfplaats wordt gesponsord door