Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#10493
Hoihoi,

Bowie had gisteren last van veel afscheiding uit zijn oog, dus dat hebben we regelmatig schoongemaakt. Vanmorgen zie ik ineens dat zijn oog flink ontstoken is. Ik zal het schoonmaken met wat gekookt en afgekoeld water.
Sunday heeft ook een periode om de haverklap last gehad van geïriteerde ogen en omdat ik niet steeds met antibiotica wilde gaan rommelen gebruikte ik bij de eerste irritatie vitamine A druppels, daardoor loste het 9 van de 10 keer op.

Moeten we nu naar de DA of eerst maar eens een dag goed uitspoelen met gekookt en afgekoeld water? Ik heb verder ook niets homeopatisch in huis............ :'( :'( :'(


Femke
Door Femke
#10494
We hebben wel Echinaforce tabletten in huis..............zal ik hem daar 1 van geven?
Door lobbes
#10495
hallo femke

Alleen afgekoeld gekookt water is een beetje achterhaald, maar je moet wat he
hier wat tips wat je ook kunt doen

nodig water en zout
Je neemt 150 ml water en en klein mespuntje zout, dit kook je plus min. 6 min. en laat dit afkoelen, niet te koud, op lichaamstemp.  god schuuden voor je het gaat gebruiken
Hiermee kan je de oogjes spoelen en evt met een tissue de vuiligheid weg halen
je kunt smorg en savonds de oogjes uitspoelen
wel elke of om de dag een nieuw spulletje maken
dit kun je een weekje tot 10 dagen doen

je kunt deze oplossing ook met echinacea maken
dan 150 ml water met 30 tot 40 druppels echinacea

oh ik lees dat jij tab. hebt  deze kun je gerust geven en dan met de zachte zoutoplossing spoelen
en morgen naar de drogist en daar euphrasia tinctuur halen want dit is spec voor ogen  (ook zoals hierboven omschreven een oplossing maken of de euphrasia inwendig gaan geven  

heb je toevallig kamille thee in huis?? dan kun je ook hiermee spoelen en schoon houden zet gewoon slappe thee en doe dit wel even door een koffie filter, om  evt. fijn gruis eruit te halen (anders gaat dat weer irritatie geven) als je geen kamille thee hebt kun je ook gewone slappe zwarte thee zetten en met het zakje zachtjes over het ooglid vegen

heel veel suc 6
Ellen
Door lobbes
#10496
oja ook altijd handig om een flesje zilverwater in huis te hebben  ;)
Door Femke
#10497
Ik heb wel kamillethee, beide honden hebben trouwens troep in de ogen, wel toevallig he?

Ik zal de zoutoplossing maken, en met kamille ik denk dat we dan een heel eind komen. Ik probeer altijd vit. A druppels in huis te hebben maar ze zijn maar zo kort houdbaar en net als je ze nodig hebt zijn ze over datum  :-/


Bedankt in elk geval.

Oh ja en gekookt en afgekoeld water was puur om de troep eruit te spoelen...
Door Femke
#10498
Oh nog een vraagje over die echinacea oplossing? Ik heb dus geen druppels in huis maar wel tabletten, kan ik die klein maken in de vijzel en dan door water doen, en vervolgens door een koffiefilter? En hoeveel tabletjes moet ik dan gebruiken op 150 ml water?

Femke
Door lobbes
#10499
Nee niet doen hoor met die tab. tjes  dat is op basis van lactose  hier mag je NOOIT een oplossing van maken !!!
deze mag je wel gewoon geven een aantal dagen voor de weerstand
hebben je honden gezwommen in vuil water ? of op de tocht gelegen ???ik wens je veel suc 6
Ellen
Door Ink
#10500
Ik heb ooit gelezen dat deppen/schoonmaken met melk (bevat vitamine A) helpt.
Lijkt me geen kwaad kunnen dus waarom niet effe proberen toch?
Door sylvia
#10501
Ik heb ooit gelezen dat deppen/schoonmaken met melk (bevat vitamine A) helpt.
Lijkt me geen kwaad kunnen dus waarom niet effe proberen toch?
buiten de Vit.A lijkt de rest van de bestanddelen van melk me nou weer niet zo geschikt om een oog mee te deppen.
Door lobbes
#10502
:-/ :-/ :-/ ik denk ook niet dat het verstandig is  Sorry ine
thee lijkt me dan beter
Door Ink
#10503
Waarom niet? Nog nooit iemand dood zien gaan van een druppel melk in z'n oog.
Door lobbes
#10504
ink moet het zijn ik heb wat met die 2 namen  :-[  :-[  :-[
Door sylvia
#10505
Waarom niet? Nog nooit iemand dood zien gaan van een druppel melk in z'n oog.
nee maar dat zegt niet dat het gezond is....eehhh waar heb ik die zin meer gehoord  ;D
Door Helen
#10506
Een kennis van lang geleden die had twee westy's die beiden regelmatig geirriteerde oogjes hadden en van die vieze traanstreepjes en de trimster raadde ook aan om de ogen schoon te maken met melk en dit deed het 'm. Binnen de kortste keren schoon. Waarom melk als je de huid rond de ogen schoonmaakt met water en allerlei oplossingen wordt de huid droog en wordt er meer huidvet en/of talg geproduceerd wat de situatie alleen maar verergert. Melk houd het boeltje soepel.

groetjes Helen
Door lobbes
#10507
zo ook deze zin ....
mijn opa rookte als een ketter  :-[ maar is toch 99 geworden  ;D  ;D

nee maar dat zegt niet dat het gezond is....eehhh waar heb ik die zin meer gehoord  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door