Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jetpilot
#1050055
Ik ben een nieuwe lid maar ook nieuw op het barf/kkv gebied. Wat ik gemerkt heb is dat kkv in de diepvries moet en dat ontdooit dient te worden....

Winter staat voor de deur en wat ik over zat te denken is de volgende. Men haalt een portie KKV uit de diepvries en die ontdooit maar in de winter als die toch helemaal ontdooid is blijft het toch koud. word dit dat zo koud in een koud klimaat aan de hond/kat gegeven?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1050058
snap je niet helemaal...
als je het laat ontdooien in de koelkast is het nog wel aan de koude kant, dan laat je het toch op kamertemp. komen door het op het aanrecht te zetten?!
Ik haal s'avonds vlees uit, en eind van de ochtend haal ik het uit de koelkast en zet het op 't aanrecht, is het mooi op kamertemp als ik het ze s'middags geef, ik heb nm wel m'n verwarming aan in de winter
Door Jetpilot
#1050064
[quote="vanaalst"]
snap je niet helemaal...
als je het laat ontdooien in de koelkast is het nog wel aan de koude kant, dan laat je het toch op kamertemp. komen door het op het aanrecht te zetten?!
Ik haal s'avonds vlees uit, en eind van de ochtend haal ik het uit de koelkast en zet het op 't aanrecht, is het mooi op kamertemp als ik het ze s'middags geef, ik heb nm wel m'n verwarming aan in de winter
[/quote]

Bedankt voor je reactie.... ik vergelijk het ontdooien van de kkv met het ontdooien van een kip voor avond eten. in de winter blijft het stukje kip best wel koud (ook op kamer temperatuur) koud voer kan soms niet goed op de maag komen en Sato is een hond die het hele jaar door buiten is (kennel met geisoleerde slaap hok) dus koud buiten met een koud voer. In die richting zit ik te denken
Door kojak
#1050077
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1050099
voor hun zal dat best wel meevallen, en hoewel wij hier zo goed mogelijk natuurlijke voeding aan onze carnivoren geven vindt ik toch dat er wel verschillen zijn.
Denk toch echt dat mijn honden half/ geheel bevroren vlees of laten liggen of er gigantisch van aan de slinger gaan en dan heb ik het nog niet over de buikkrampen die onze vrienden er van krijgen.
Door Boefies
#1050101
Als het uit de koelkast komt laat ik het altijd eerst minimaal een uur (liever langer) op kamertemperatuur komen. Maar vlees blijft altijd wel "koel" aanvoelen. In de winter als het echt HEEL koud is gooi ik het soms 0,5 a 1 minuutje op 90W zodat de ergste kou eraf is.....

Maar ik ben anders ook bang hoor dat het te koud op de maag valt en dat ze buikpijn krijgen... ;)
Door Nynke
#1050211
Als het vlees uit de vriezer komt laat ik het ontdooien in een bakje op het aanrecht in de keuken. Als het ontdooid is gaat het in de koelkast en een kwartiertje voor het eten gaat het in de etensbakjes.
Door Jetpilot
#1050221
Dus wat ik in gedachte had heeft meer mensen.... Sato zit nu op Royal Canin en ik wil dat hij volgende maand wanneer de RC op is op CB gaat

ik ben bang ta een te koude voer niet goed op de maag is
Door Nynke
#1050267
[quote="Jetpilot"]

ik ben bang ta een te koude voer niet goed op de maag is
[/quote]

dan ontdooi je het toch in de keuken?
Door Wendy (boxer gek)
#1050344
Hier haal ik met de avond uit de vriezer en zet het in de koelkast, en de andere avond is het weer ontdooit.
Gelukkig hier een makkelijke dame die er geen last en problemen mee heeft als het zo uit de koelkast d'r bak ingaat....Het gebeurt nl wel eens dat ik het vergeet/op weg ben om het uit de koelkast te halen :-X
Door Jetpilot
#1050372
wat ik gemerkt heb is dat meeste merken 1kg verpakking hebben. Ik schat dat Sato 400 gr nodig zal hebben per dag. verdelen jullie die ene kg in porties of nemen jullie wat jullie hond nodig heeft en de rest gaat weer in de freezer om weer de dag daarna ontdooid te worden?
Door Jeannet & Gimli
#1050460
Ik voer ongeveer 1kg in de 2 dagen, wat ik doe : heb een bak waar 1 rol van een kg in past, haal uit de vriezer, zet het in de bak en laat het ontdooien naast de koelkast, meestal 's avonds eruit zodat ik 's ochtends ervan kan geven, dan de koelkast in. 'S avonds vanuit de koelkast afwegen en meteen geven, dat het wat koud is hebben die van mij geen last van.
Hooguit dat ze het altijd te weingig vinden.  ::)
Door Jetpilot
#1050505
hahahaha goed idee. Door dat ik nieuw ben in kkv ga ik met CB doordat waar Sato op curcus zit is het ook een verkooppunt voor CB. Sato zit nu op 400gr Royal Canin. hij heeft ook niet genoeg met 400gr lol
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1050540
Er zit wel verschil in 400 gram brokjes of 400 gram vlees hoor.
Waarschijnlijk zal je hem wat meer moeten gaan geven aan CB, zeker in het begin.

Ik zelf heb kleine hondjes, maar die eten een kg tot 1200 gram per dag, nou, als ze brokken zouden eten werken ze echt geen kg weg per dag.

En ook al zou je hem bv een kg moeten voeren per dag, je voert met je ogen, te dun wat erbij en te dik wat eraf.
En er zijn vele soorten kvv, je kan later ook af gaan wisselen, nog leuker voor Sato !

Ik haal ook `s avonds het vlees uit de vriezer, dan is het in de morgen ontdooid, en afhankelijk van het tijdstip van voeren gaat het nog een poosje de koelkast in.

Maar waarom ligt de hond altijd buiten in de kennel?
Het is toch veel gezelliger ( ook voor hem) om hem binnen te hebben?
Door *wendy*
#1050546
Laatst had G een stuk bevroren vlees "gejat" en was gelijk aan de race.
Die kan er dus neit tegen.

Zomers geef ik het vanuit de koelkast en dat gaat wel goed.

Ik weet iemand die het wel bevroren geeft en die honden kunnen er dus wel tegen.

Als het echt compleet ontdooit is let ik niet op de temp. Als er nog maar iets bevroren is dan gaat er iets warm water uit de kraan overheen om het wat "op te warmen".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door