Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jessie
#1049862
ik had gisteren geschreven dat ik die 5 kilo lamsribben had gekocht,
bij het splijten ervan zag ik dat er ontzettend veel vlees aan zat,zo'n 30/70% en sommigen zelfs nog meer,als ik dat ga geven,moet ik het spier vlees dat ik normaal erbij geef wat minderen? of zelfs weglaten?
sorry voor al die vragen,voor sommigen zal het wel dom overkomen,maar ik ben echt een barfdummy,maar wil wel alles weten  :g: :g:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1049870
Als er zat vlees aanzit en dan is 70/30 prima bij ribben doen hoef je er niet perse nog los spiervlees bij te geven. Hangt natuurlijk ook wat af van het deel van de maaltijd wat uit rib bestaat. Dient de rib als hele maaltijd dan hoef je er bij deze verhouding niks bij te geven voor de "veiligheid". Is de rib slechts deel van de maaltijd dan geen je de rest er in evenredig deel bij.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1049871
Komt helemaal niet dom over,juist goed dat je het vraagt ,ik leer er ook nog altijd van hoor van zulke vragen.

Ik zelf let er niet zo heel veel op of iets 50/50 is of 30/70,de ene keer zal een bot iets meer vlees bevatten dan een andere keer.

Alleen bij erg kaal bot doe ik er iets van spiervlees bij,maar tot nu toe nooit gedaan omdat het bot altijd wel wat van spiervlees aan zit.
Door Lizzy
#1049881
Er hoeft op zich bij zo'n bot voor de veiligheid geen extra spiervlees te worden toegevoegd. Verder qua percentages hangt het er een beetje vanaf hoeveel % vleesbot je geeft. Als je ongeveer rond de 50% vleesbot zit: hoef je niks te doen. Je komt dan namelijk niet onder de minimale hoeveelheid bot. Als  je heel krap vleesbot voert, zou je wat minder spiervlees kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door nova
#1050008
jessie schreef: ik had gisteren geschreven dat ik die 5 kilo lamsribben had gekocht,
bij het splijten ervan zag ik dat er ontzettend veel vlees aan zat,zo'n 30/70% en sommigen zelfs nog meer,als ik dat ga geven,moet ik het spier vlees dat ik normaal erbij geef wat minderen? of zelfs weglaten?
sorry voor al die vragen,voor sommigen zal het wel dom overkomen,maar ik ben echt een barfdummy,maar wil wel alles weten  :g: :g:
Nou, iemand die wat wil leren, vind ik echt zo dom nog niet, eerder verstandig hoor.
Van vragen leer je toch, ik ook hoor!
Door jessie
#1050272
Lizzy schreef: Er hoeft op zich bij zo'n bot voor de veiligheid geen extra spiervlees te worden toegevoegd. Verder qua percentages hangt het er een beetje vanaf hoeveel % vleesbot je geeft. Als je ongeveer rond de 50% vleesbot zit: hoef je niks te doen. Je komt dan namelijk niet onder de minimale hoeveelheid bot. Als  je heel krap vleesbot voert, zou je wat minder spiervlees kunnen geven.
normaal geef ik 50% vleesbot, ik heb jessie vandaag ook iets minder spiervlees gegeven vanwege de kippevleugel,zat ook flink vlees aan  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door