Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ellen44
#1047586
Hallo Allemaal

Wij hebben een aantal perzische katten met kapsones hahaha

Ze eten Brokjes van royal canin....maar sinds korte tijd vind ik steeds meer haarballen en uitgekotste brokjes.....en dus zoek ik een andere voedingswijze.

Onze honden zijn echte barfers......en we zijn dus al erg bekend met de barfmethode....maar onze katten eten geen rauw vlees...dat lusten ze niet.....denken ze.

Ik heb de brokken weggehaald en rauw runderhart in de plaats gegeven ...dat ging nog wel.......met moeite...

Nu zouden we het heel erg leuk vinden ...en ook wel een uitdaging...om ons kattenspul ook helemaal aan de barf te krijgen.

Maar hoe doen we dit??

en wat heeft een kat precies nodig??????

Heel graag jullie hulp

groetjes Ellen
Door flin
#1047805
Ellen44 schreef: Onze honden zijn echte barfers......en we zijn dus al erg bekend met de barfmethode....
maar onze katten eten geen rauw vlees...dat lusten ze niet.....denken ze.
;D ;D ;D precies!!
Nu zouden we het heel erg leuk vinden ...en ook wel een uitdaging...om ons kattenspul ook helemaal aan de barf te krijgen.

Maar hoe doen we dit??
geduld, geduld, doorzettingsvermogen, ...enzovoort en zoverder...
en wat heeft een kat precies nodig??????
ongeveer 't zelfde als 'n hond, maar dan nog meer richting carnivoor denken; groentes mag, maar niet noodzakelijk,
denk aan kleine prooidieren, die ze makkelijk baas kunnen, kwa bot: duif, kwartel, kipje, kenijn, parelhoen, muis, rat, hamster...
natuurlijk horen daar ook ingewanden bij, een eitje...

'k weet niet hoe de snuitjes van je perzen zijn, 'k heb hier 1 devon rex met 'n korte snuit, en een niet zo'n netjes gebit,en die vindt 't best moeilijk om grotere dingen weg te werken, 't lukt wel, maar hij is echt veeeel langer bezig dan de anderen....
Door Hekate
#1047891
Als je katten heeel moeilijk doen over de smaak en het kauwen kan je ook KVV gebruiken als tussenstap.

Voordeel daarvan is dat je het gemakkelijk kan prakken met iets wat ze lusten zoals blikvoer ofzo. En dan stukje bij beetje dat afbouwen.
Door Ellen44
#1048932
alvast bedankt voor de tips...maar nog meer tips zijn welkom..

Vandaag hebben ze kipfiletstukjes gekregen...en ja hoor 1 kat begint het te waarderen...of hij had gewoon honger hahahaha

Wat voor KVV is voor een kat geschikt en waar halen jullie het?
Door Hekate
#1049240
Ik haal Carnibest, bij het verkooppunt wat op de carnibest site stond.

Prins is bij ons bij de Pet's Place te koop, in hele kleine verpakkingen.
En dan ken ik nog de namen Bibi, Bandit en Haaksbarf, maar die heb ik nog nooit geprobeerd. Met wat ik gelezen heb op dit forum lijkt het via internet besteld te moeten worden.
Door YaYa
#1049263
Ze hoeven niet via internet besteld te worden. Wel hebben ze allemaal een eigen site en daar staan verkoopadressen op. Zo ook voor de carnibest.
Door Ellen44
#1049295
dank je wel...voor de moeite....

Wat een uitdaging zeg...katten laten barfen...ze zijn zo eigenwijs...zucht................
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door