Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door akishino
#1049157
Onze Gyoko krijgt sinds 4 weken kvv (carnibest natuurvoeding). We hebben haar ineens overgezet van haar brokken (hypoallergeen ivm waarschijnlijke voedselallergie) op kvv.
Sindsdien heeft ze weleens een dag dat ze wat dun slijmerig poept, maar over het algemeen had ze harde ontlasting. Haar jeuk is zo goed al shelemaal weg!

Nu heeft ze sinds zondag weer dunne slijmerige ontlasting, maar ben toch maandag gewoon overgestapt op volledig barfen, maar nu houd de diarree dus aan. Ze poept nu eerst wat vastere ontlasting met meteen dunne, slijmerige erachteraan. Ze heeft ook echt aandrang, want daarna gaat ze telkens weer zitten, maar komen er alleen een paar druppels slijm. Dit zo'n drie keer per dag. Het stinkt enorm en plakt/slijmt verschrikkelijk (krijg het bijna niet van de stoep geschrobt  :-[)
Ze is verder goed fit, drinkt goed, eet goed en krijgt dus sinds maandag weer probiotica.
Zou dit nog ontgiften kunnen zijn of lijkt dat er niet op?
Ik heb natuurlijk al wat opgezocht hier, zie dat jullie okugest aanbevelen, kan je dit altijd geven in zo'n geval?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1049160
denk aan 't ontgiften, ontl. met slijm.
Maar als ze steeds aandrang heeft en er komen alleen druppeltjes slijm, zou ik denk even langs de DA gaan.
Door akishino
#1049164
Die aandrang heeft ze alleen als ze net gepoept heeft, dan heeft ze nog 1 á 2 keer aandrang en is het ook over.
Zit me ineens te bedenken dat ze ook meer en iets vaker plast. Ze heeft echt ongelooflijk grote plassen die sterk ruiken.
Ze is trouwens ook net loops geweest, zit nu op haar eind, dnek niet dat er dat iets mee te maken heeft.
Gebruikersavatar
Door pike
#1049167
Ik denk dat het met ontgiften te maken heeft. Toevallig zijn er hier op het moment 2 aan de dunne poep. En ze gaan dus ook nog een of twee keer zitten voor een enkel druppie dat nog achter is gebleven. Het kost meer moeite om dat druppie eruit te krijgen dan een harde barfkeutel  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1049270
Sh** inmiddels 3 aan de dunne  :-X die zijn vast tegen een virusje aangelopen  :(
Door pallas
#1049271
pike schreef: Sh** inmiddels 3 aan de dunne  :-X die zijn vast tegen een virusje aangelopen  :(
Hier hebben de honden ook net een virusje achter de rug. :P

Gelukkig is alles nu weer normaal :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1049275
[quote="pallas"]
Hier hebben de honden ook net een virusje achter de rug. :P

Gelukkig is alles nu weer normaal :)
[/quote]
Hoe lang heeft dat aangehouden?
Ze zijn hier trouwens verder helemaal normaal (beter gezegd: even gek als anders, en eetlust voor 10 ipv 3). Ik heb ze okugest gegeven en probiotica hopelijk hebt dat een beetje.
Door akishino
#1049284
Ben dus niet de enige!!!
Ik ga dadelijk ook okugest halen, volgens mij hebben veel mensen van hier het in huis.
Gyoko is ook gewoon fit, heeft net alleen heel haar maaltijd uitgekost en vervolgens weer op haar gemakje op zitten eten. De kippenlever heeft ze laten liggen.
Door pallas
#1049293
[quote="pike"]
Hoe lang heeft dat aangehouden?
Ze zijn hier trouwens verder helemaal normaal (beter gezegd: even gek als anders, en eetlust voor 10 ipv 3). Ik heb ze okugest gegeven en probiotica hopelijk hebt dat een beetje.
[/quote]

Twee dagen , waarvan ze er dus maar één gegeten hebben.
Didot ging aan de spuit en Nox kotste na bijna 24 uur alsnog haar maag leeg :-X

Eerst dacht ik dat het aan het eten gelegen had. er zat nl een ruime hoeveelheid lever bij, maar later hoorde ik dus dat mijn vriendin's hond het ook had.
Gebruikersavatar
Door pike
#1049423
Twee dagen dat is nog te overzien, dan heb ik nog maar één slapeloze nacht  ::) Ik heb gewoon eten gegeven en het is binnengehouden.
Gebruikersavatar
Door pike
#1049824
Gelukkig dat het al wat beter gaat!

Duc poept alweer normaal, Armagnac half/half. Maar Pike  :-X Nou was hij ook de laatste die begon, maar hij is wel het ergst.
Gisteren heeft hij nadat hij 's ochtends was uitgeweest niet meer gepoept. Ook 's avonds niet, maar onder normale omstandigheden doet hij dat wel eens meer niet.
Ik heb niets gehoord vannacht, en dacht vanochtend: Super, niemand gehoord, dat gaat goed! Maar:  Het lag dus wel in de kamer. Arme Pike, hij wil al nooit in de tuin poepen dat vind hij al helemaal niks, laat staan in huis.
Door akishino
#1050048
Och jee, wat zielig. Hoop dat het snel over is.

Gyoko heeft alweer normale ontlasting, dus het heeft bij haar zo'n 3-4 dagen geduurd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1050070
Zo alles is weer spic en span gedweild (vanochtend snel even provisorisch). Vannacht laat ik de deur wel open dan wordt ik tenminste wakker als er een aan het bed verschijnt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door