Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annetenmick
#1048944
Hier een cc van 7 maanden die een lap pens van 550 gram zo na een klein beetje kauwen (heeft weinig zin dat kauwen) naar binnen werkt zonder te kokhalzen.
Kan dit geen kwaad ? Hij heeft het wel eens gescheurd, maar doet er geen moeite meer voor lijkt het wel.
ZIjn er meer honden die niet scheuren maar gewoon doorslikken ? Moet zegge dat hij toch schrokachtiger wordt naar mate hij het meer gewend is om te barfen. Nu krijgt hij alleen maar kip als we barfen dus mss ken hij het wel. , maar blijf het eng vinden dat schrokken. Hij krijgt dan een halve kip (een hele is teveel in 1 keer omdat hij 2x per dag eten krijgt) maar heeft die zo op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1049005
Maak je geen illusies, het is niet typisch CC ;D  Meer typisch een te klein lapje ten opzichte van de hond. Lapje van een pond is niks, slurpen ze hier ook zo weg. Om o.a. die reden geef ik weinig penslappen, maar als ik ze geef krijg ze een lap die ze wel verplicht moeten verscheuren en dat zijn dan stukjes van zo'n 2 kilo.
Door laura86
#1049033
Hier precies hetzelfde, ik heb nog niet uitgeprobeert hoe groot een lap pens moet zijn voor hij niet zo in één keer naar binnen glijd.

Als het niet goed gaat komt het ook met hetzelfde vaartje weer naar buiten, dus maak je daar maar geen zorgen om  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1049106
Mijn Fauven van 12 en 16 kg slurpen een lap van een pond ook in een keer naar binnen. Geeft geen enkel probleem. Maar ik geef het dus niet meer als lap want op die manier heeft het voor het gebit niet veel nut  >:(
Door Lizzy
#1049180
Nope, niet typisch CC. Ik heb hier drie Dalmaten waarvan er maar 1 op normale fatsoenlijke wijze pens eet. De rest werkt het zonder te 'kauwen' al kokhalzend naar binnen. Ik snijd het tegenwoordig in stukken die ze in 1 keer in kunnen slikken want ik heb op onze chappie al een keer een lap pens uit z'n strot kunnen trekken ::)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1049221
Ik heb hier een beschaafde kauwer 8), maar da's volgens mij meer uitzondering dan regel ;D. Gitte kon ook zo vreselijk eng haar pens naar binnen werken, het liefst in zo groot mogelijke stukken, een beetje het trial and error systeem:
"ik probeer eerst of ik het zo naar binnen kan werken...
Oh, het past niet...
dan kots ik het maar weer uit,
beetje kauwen....
even kijken of het dan nu wel lukt...
shit, kotst... nee dus...
weer ff kauwen....
[hele enge geluiden] het is gelukt!!!
nu de vloer netjes schoon'dweilen'"
::) ;D
Door sandrra
#1049239
Mazoe slurpt ook de kleine pensjes in een keer naar binnen. Ongelooflijk wat er door zo'n strot past :o
Als t niet goed ligt oid kotst ze t ff uit en beetjte kauwen maar dan toch weer snel die opgewarmde hap in een keer naar binnen.
En me dan aan kijken van: En was dat t  of krijg ik nog meer? :D
Door Drijver
#1049261
Hier ook bijna allemaal hetzelfde. Tegenwoordig snijd ik er repen van die ik wel aan elkaar laat zitten bovenaan. Een soort franjes dus. En dat gaat heel goed. Zo heb ik het idee dat ze toch een beetje scheuren en trekken en de honden hebben het idee dat het snel naar binnen kan :D
Door annetenmick
#1049687
Nou jullie reacties zijn heel herkenbaar  ;). Ik maak me nu ook geen zorgen meer, maar weet niet of ik het in het vervolg nog ga geven. Elke keer heeft hij er zo'n diarree van. Hioj heeft de pens gisterenochtend gehad maar vanacht moest ik eruit om dat hij diarree had. (Gelukkig niet in de bench.). De hele ochtend ook nog waterdunne diarree. Zou ik een ander diersoort pens moeten proberen of isd het gewoon wennen ? Wel krijgt hij ook eens per week- 1/2 week  smuldier compleet pens.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1049835
hier eentje waarvan de pens eerst nog een keertje gekilt moet worden, door heftig te schudden, omhoog gooien en dan pas gaan ie ermee liggen en knaagt keurige stukjes ervan af.
Zimba daar integen, probeert hem zo snel mogelijk naar achteren te laten glijden, hoe groot het ook is.
En als ie het een keertje of 3 heeft uitgekotst komt ie er pas achter dan ie het beter rustiger kan doen.
Weirdo ging er altijd bij liggen om op zijn gemakkie eens lekker te gaan genieten!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door