Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Helma
#1048116
Hoi,

Even een vraagje.
Die visoliecapsules van de HEMA, zitten die in een blauw potje en zijn dat de omega 3-6 capsules?
Dit zijn de enige die borage-olie bevatten.
Ik wil graag zeker weten dat ik de goede koop....
Bedankt!!
Groetjes Helma.
Door evenstar
#1048310
ik heb even de pot erbij gepakt. de pot heeft een blauwe dop, wit met blauw etiket. Op het etiket staat krachtige visolie omega-3 en -6.
samenstelling per 2 softgels; visolie 2000mg  waarin EPA 18%  DHA 12% borageolie 400mg waarin GLA 22% vitamine E 20mg.
Dan kun je vergelijken  :)
Door Helma
#1048353
Oke harstikke bedankt.
Dan weet ik zeker dat ik de goede heb!!!!
Ga morgen direct even wat kopen .
Bedankt voor de antwoorden.

Groetjes
Helma.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1048410
Ik heb voor mij zelf de omega 3 visolie capsules gekocht,zit er nu nog veel verschil in in vergelijking met andere merken/winkels?

Ik dacht dat het allemaal wel ongeveer hetzelfde zou zijn.
Door Lizzy
#1048427
*Marga* schreef: Ik heb voor mij zelf de omega 3 visolie capsules gekocht,zit er nu nog veel verschil in in vergelijking met andere merken/winkels?

Ik dacht dat het allemaal wel ongeveer hetzelfde zou zijn.
Ja, er zit wel verschil in hoor. Je hebt visolie capsules die geconserveerd zijn met sulfiet. Niet iedereen reageert daar lekker op. Ook de hoeveelheid EPA en DHA verschilt. En zelfs de vervuiling van het ene merk verschilt van het andere. De consumentenbond heeft daar ooit een interessant artikel over gehad. Ik heb het alleen in mijn email, dus als je het wil hebben, stuur me dan even je email adres via PB, dan stuur ik je het artikel op.
Door Lizzy
#1048439
Helma schreef: Nog even een vraagje......hond van 8,5 kilo.
Hoeveel moet/mag deze per dag hebben?

Groetjes
Helma.
Ik zou beginnen met 4 a 5 keer per week 1 capsule. Als je hondje daar diarree van krijgt, dan geef je hem minder. Als hij er geen diarree van krijgt en je geeft het ter ondersteuning van huidproblemen, dan kun je tijdelijk zelfs wel 1 capsule per dag geven.
Door Femke
#1048588
Lizzy schreef: Ja, er zit wel verschil in hoor. Je hebt visolie capsules die geconserveerd zijn met sulfiet. Niet iedereen reageert daar lekker op. Ook de hoeveelheid EPA en DHA verschilt. En zelfs de vervuiling van het ene merk verschilt van het andere. De consumentenbond heeft daar ooit een interessant artikel over gehad. Ik heb het alleen in mijn email, dus als je het wil hebben, stuur me dan even je email adres via PB, dan stuur ik je het artikel op.
Ging dat ook over vervuiling? Want laatst hadden ze een test van visolie, maar volgens mij hebben ze toen alleen gekeken over de percentages EPA en DHA in de capsule wel overenkwamen met wat er op de pot stond?
Door Lizzy
#1048662
Femke schreef: Ging dat ook over vervuiling? Want laatst hadden ze een test van visolie, maar volgens mij hebben ze toen alleen gekeken over de percentages EPA en DHA in de capsule wel overenkwamen met wat er op de pot stond?

Dit ging specifiek over de vervuiling.
Door M.P
#1048844
ik persoonlijk zou geen visolie van de hema geven , er zijn maar weinig merken die echte zuivere visolie hebben , kleren kopen doe je toch ook niet bij de visboer......

groetjes geert
Door EllieH
#1048931
Ik adviseer zelf nooit visolie in welke vorm dan ook, ik heb goede ervaringen met plantaardige olien, o.a. Trias omega van de groene os, maar die zet ik in bij klachten.
Anders bijv. lijnzaadolie, maar ook dat is bij elk dier anders.

Groetjes Ellie
Door Alithia
#1049133
Tja...

Mijn honden eten vis, dus krijgen geen visolie. Wij mensen hier eten ook vis, maar slikken er capsules naast en tot zeer grote tevredenheid. Wij gebruiken Eye Q. Korte quote: "Wat EYE Q anders maakt dan veel andere voedingssupplementen met visolie, is de hoge, natuurlijke verhouding van EPA ten opzichte van DHA. In EYE Q komt tot vier keer zoveel EPA dan DHA voor. Dit wisselt enigszins per vangst. GLA uit teunisbloemolie is van belang voor het zenuwstelsel."

Groetjes,

Bianca
Door 202Spots
#1049137
grosemans geert schreef: ik persoonlijk zou geen visolie van de hema geven , er zijn maar weinig merken die echte zuivere visolie hebben , kleren kopen doe je toch ook niet bij de visboer......
groetjes geert
Verkoopt de visboer dan visolie? :-\ of bedoel je gewoon verse vis?
Ik wissel trouwens af met de ene dag Zalm olie en de ander dag Vis olie beide in capsules.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door