Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1048690
Ik heb de topic gelezen over het tijdstip van eten geven. Nu heb ik een vraagje....we zijn nog maar net overgestapt op volledig Barf. Normaal at Kyran om een uur of 5, maar ik wil het eigenlijk later doen omdat s'avonds en ook overdag regelmatig wordt gespeeld, geapporteerd en nog lekker wordt gewandeld. Maar wat ik me nu afvraag, als Kyran dus na zijn laatste wandeling zou eten zal dat zo rond negenen zijn. Wat ik dan vervelend vind is dat ik niet kan zien of het eten/botten wel goed valt bij hem, dat bv niet een botje komt vast te zitten, (wij gaan nl nogal vroeg naar bed.) Niet dat ik daar van uitga maar je weet nooit en overdag heb je er zicht op.

Hoe doen jullie dat want ik las dat heel veel honden pas laat hun eten krijgen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1048706
Ik denk dat iedereen gewoon naar bed gaat. Je hebt ook mensen die smorgens voeren en dan gaan werken voor een aantal uren. Ik laat ze nooit alleen tijdens het eten, maar na het eten ga ik gerust weg. Bot gezegd, wat niet goed valt wordt wel weer uitgekotst. Angst om botjes die vast komen te zitten heb ik niet zo.
Door sandrra
#1048746
ik voer 's avonds en ben er tijdens t eten vaak bij.
Verder ben ik er niet zo bang voor dat iets blijft hangen. En net wat Angelique zegt als t niet goed valt kotsen ze t wel uit.

Nou zijn wij avond/nacht mensen maar als ze al misslijk worden hier schijnen ze dat echt pas te worden als we op bed liggen. Maakt niet uit hoe laat dat is.  :o
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1048785
Hier wordt meestal tussen 19-22 u. gegeten, als er al iets gekotst werd dan gebeurde dat meestal tegen de ochtend.... (iets te harde botjes die verkeerd op de maag lagen). Had ik nooit zin in om op te gaan wachten ;), ik vond dat wel als ik 's morgens beneden kwam (lekker met je blote voeten in de ondertussen afgekoelde etenresten :-X).
Tijdens het eten ben ik er trouwens ook niet constant bij. Hier wordt buiten in een kennel gegeten, kan dat vanuit huis zien en kijk wel af en toe hoe het vordert. Maar ik sta er dus niet continu met m'n neus bovenop (heb ik in het begin natuurlijk wel gedaan ;)).
Door Huskymeisje
#1048832
Voertijd ligt hier zo tussen 6 en 10 uur 's avonds. Ik blijf er niet constant bij wanneer ze eten. Ze eten in de tuin en dat kan ik vanuit huis zien. Nou ga ik altijd vrij laat naar bed maar mocht ik een keer vroeg willen en hebben ze laat eten gehad dan doe ik dat met een gerust hart hoor. Eventueel eten wat er dan nog ligt ruim ik op want meestal hebben ze dan ook wel genoeg tijd gehad om het op te eten.
Door pallas
#1049490
Hier gaan de honden mee naar boven en slapen naast ons bed. :)

's ochtends voeren doe ik niet meer, want dan gaan ze meteen de bench in en dan is er een poosje niemand thuis.

Eerst sliepen de honden altijd beneden in de bench , maar tijdens een drukke tijd op het werk vond Didot dat hij me toch echt veel te weinig zag.
We hebben toen besloten dat ze voortaan boven mochten slapen.

Ik moet zeggen dat ik het opzich een fijn idee vindt..kan ze altijd in de gaten houden als er iets mis mocht gaan.
Door ellenned
#1049498
pallas schreef: Hier gaan de honden mee naar boven en slapen naast ons bed. :)


Ik moet zeggen dat ik het opzich een fijn idee vindt..kan ze altijd in de gaten houden als er iets mis mocht gaan.

Zou ik ook geen moeite mee hebben, en wel een fijn idee. Pas als Kyran hard gaat janken weet ik dat ie niet lekker is  en naar buiten wil. Maar hij is zo onrustig boven en dat getrip op laminaat vind ik niks dus ligt ie gewoon beneden.

Ik geef het nu om een uur of 8, voor Kyran even wennen. Het lijkt wel of ze een biologische klok hebben die zegt om 17.00 uur...ETEN!
Vanmorgen zag ik wel dat ie gespuugd had, kleine stukjes bot. Weet niet zo goed wat dat betekent, niet verteerd, te snel gegeten.......maar ik blijf het wel om die tijd doen, hoef je er de hele dag geen rekening mee te houden bij wat je doet met hem.
Door pallas
#1051664
ellenned schreef: Zou ik ook geen moeite mee hebben, en wel een fijn idee. Pas als Kyran hard gaat janken weet ik dat ie niet lekker is  en naar buiten wil. Maar hij is zo onrustig boven en dat getrip op laminaat vind ik niks dus ligt ie gewoon beneden.

Ik geef het nu om een uur of 8, voor Kyran even wennen. Het lijkt wel of ze een biologische klok hebben die zegt om 17.00 uur...ETEN!
Vanmorgen zag ik wel dat ie gespuugd had, kleine stukjes bot. Weet niet zo goed wat dat betekent, niet verteerd, te snel gegeten.......maar ik blijf het wel om die tijd doen, hoef je er de hele dag geen rekening mee te houden bij wat je doet met hem.
Als hij er zo op ingesltet is om om 17.00 eten te krijgen is het wel logisch dat hij het even wat minder goed verteerd nu.
Niks om je zorgen over te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door