Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1048630
En Mike en Jane bevalt het geweldig! :D
Tot nu toe eten ze alles met smaak op, nogal snel ook.
Ze kauwen wel, dus mijn angst is al een stukje minder.
Heel af en toe heeft Mike een klein stukje bot in zijn ontlasting, maar dit zal ook wel komen omdat zijn lichaam moet wennen en hij nog iets beter zou moeten kauwen.
Ik blijf dus lekker deze zachte botten voeren, kan mijn vertrouwen ook langzaam groeien.

Had niet verwacht al snel verschil te zien, maar toch is het zo.
Mike zat na kvv vaak lang te smekken, had het idee dat hij wat teveel maagzuur aanmaakte in tegenstelling tot wat hij voor vertering nodig had. Net of hij een beetje misselijk was?
Dat smekken is nu dus helemaal over en hij is veel rustiger na het eten!
Ze zijn veel voldaner!
Ze hebben beide nog schonere tanden en die waren best schoon, op een randje na.
De jeuk bij Jane is compleet over!
Ook zie ik hun vacht nog zwarter worden, hoop dat dat doorzet met de rui.
En jane eet veel minder gras, soms leek ze net een koe.

De eerste 2 weken werd de hondlucht wat erger, maar nu ruiken ze heerlijk.

Ik ben benieuwd hoe het op langere termijn zal gaan! :D

Ik vind het ook echt zo geweldig om te zien, hoe Mike met zijn 8 jaar vol geniet van zijn eten en precies weet wat hij moet doen. Jane was iets aarzelender met iets nieuws maar dat is ook eenmalig, de keer erop viel ze gelijk aan!

Iedereen hier bedankt voor de adviezen! :-*
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 16 sep 2008, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1048649
Wat fijn dat het zo goed bevalt  ;) !! Wat mij betreft is BARF ook echt de beste manier om je hond (en kat) te voeren ;) Ik zou niets anders meer willen!
Door Lizzy
#1048650
Hee SUPER, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met Mike en Jane en dat je zelfs nog verbetering hebt kunnen waarnemen!! Top!! En wat onwijs leuk dat jij er zoveel lol in hebt!!!
Door sandrra
#1048725
Geweldig dat t zo goed gaat.
Het is echt leuk hè om te zien hoe je honden enorm genieten.

Onze Khami barft sinds kort ook volledig mee. ( ze is wat kieskeurig) Ik vond nl dat zij echt begon te ruiken op kvv.
Nou is ze denk ik aan t ongiften, haar rechter oor is ontstoken, maar haar vacht begint er nog beter uit te zien. Terwijl die er altijd al goed uit zag.
Laatst gewijzigd door sandrra op wo 17 sep 2008, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tica
#1048809
Wat leuk en fijn dat het zo lekker gaat met je honden, ik heb zelf een hondje van bijna 4 mnd. en geef Kvv en lees mij hier heel goed in om op een gegeven moment ook helemaal over te gaan op Bard, zal best gaan lukken zo te lezen.

Ga eens op zoek naar een paar kippennekjes van de week en daar langzaam aan eens mee proberen.
Door Lizzy
#1049848
Bernie schreef: Bedankt voor de reacties.

Dit had ik 3 jaar geleden echt niet verwacht, dat ik nog eens zou gaan Barfen en er dan nog zo van genieten ook. ;D
Hihihihi, dat geldt voor de meeste van ons hoor ;D. Er was ooit een tijd dat ik dacht dat mensen die barfte een steekje los hadden ;D ;D :-[
Door sandrra
#1049976
Ik vond KVV verwennerij en BARF tja daar had ik nog nooit van gehoord :-[ Toen ik er van hoorde dacht ja dat is wel meer natuurlijke dan die gore brok. Duurde alleen even voordat ik echt over de streep was en nu Halleluja ben ik niet meer te stuiten en vertel t aan iedereen die t maar horen wilt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door