Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1047263
Geweldig, al die mensen die zo met hun harige vriendjes bezig zijn!!

Heb mijn allergrootste vriend, Yuki, onlangs laten testen en nu blijkt hij overgevoelig voor de meeste eiwitten: rund, paard, varken, kalkoen, eend, lam, schaap, kalf. Tevens voor gluten en zonnebloemolie.
Gespeurd, gespeurd, gespeurd en gespeurd....en nu hier.
Wat ga ik hem geven??
Hij is in augustus 10 jaar geworden en heeft, vanwege spelen met tennisballen en stokken, niet meer zulke grote tanden  :-\.
Barf lijkt mij vanwege zijn leeftijd en vanwege zijn gebit dus eigenlijk niet zo'n goeie optie.
KKV wel....juist omdat het gemalen is.
Ik kwam uit op Haaksbarf, maar dan zou hij in eerste instantie dus alleen de kip en zalm mogen en misschien konijn.Ik vraag mij af of dat al compleet genoeg is en zo niet hoe ik dat kan verbeteren.

Tips, tips, tips????  ::)
Door *Natasja*
#1047287
Wat voor test is dat, die bij je hondje gedaan is?

Mijn oudste hond heeft overigens ook afgesleten tanden van de tennisballen  :-[ zijn hoektanden zijn niet eens meer de helft van wat ze moesten zijn, maar hij knaagt met het grootste gemak alles weg wat ik hem voorschotel. Je zou het dus allicht kunnen proberen, temeer daar je in het begin alleen kippenekken voert als bot, en die krijgen ze volgens mij al snel klein hoor  ;)
Door Helma
#1047368
[quote="*Natasja*"]
Wat voor test is dat, die bij je hondje gedaan is?[/quote]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Groet
Helma.
Door Mevroi Kruim
#1047993
Ik zou vers gewoon proberen. En gewoon kijken wat hij met zonder tandjes nog baas kan. Zelfs mijn bejaarde tandeloze katten kunnen nog wel wat barfdingetjes aan.
Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n hele hoge pet op van bio-resonantie. Dus ik zou gewoon verse dingen uitproberen om te kijken of hij idd reageert. En verder is bekend dat bepaalde dieroorten in brok (dus verhit) een reactie kunnen geven terwijl dezelfde diersoorten vers prima gaan.
Door Lizzy
#1048047
[quote="Kruimel"]
Ik zou vers gewoon proberen. En gewoon kijken wat hij met zonder tandjes nog baas kan. Zelfs mijn bejaarde tandeloze katten kunnen nog wel wat barfdingetjes aan.
Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n hele hoge pet op van bio-resonantie. Dus ik zou gewoon verse dingen uitproberen om te kijken of hij idd reageert. En verder is bekend dat bepaalde dieroorten in brok (dus verhit) een reactie kunnen geven terwijl dezelfde diersoorten vers prima gaan.
[/quote]

Hier sluit ik me echt graag bij aan. Zonder nou persee negatief te willen doen over bio-resonantie, zou ik de overgevoeligheid voor de vleessoorten maar eens fijn vergeten en gewoon met ook deze diersoorten aan de slag gaan. Gluten (waar veel honden allergisch voor zijn) en zonnebloemolie: die horen ook niet in een gezond hondenmenu thuis dus dat is verder geen probleem deze niet te geven.
Door dinnee
#1048158
Haaksbarf heeft ook nog een Geit variant. Dus met de verschillende varianten Haaksbarf zou je denk ik wel enigsinds op weg kunnen.

Wat je ook kan proberen is zelf samenstellen en dan met 1 diersoort beginnen. Als dit goed gaat een tweede toe voegen en daarna een derde enz. Tot je een geheel menu zelf kan samenstellen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1048209
Ik ben wel erg tevreden over de bioresonatie, temeer ook omdat ikzelf ook onder behandeling ben (paar jaar ME gehad) en het eigenlijk best heel goed gaat met mij  :D
Maar goed, ieder zijn mening. Alleen bij vage klachten zoals ME (Chronisch vermoeidheidsyndroom) ben je in het reguliere circuit heel snel klaar en thuis zitten wachten achter de geraniums kan altijd nog  ;D.
Ook met de klachten van Yuki was de dierenarts eigenlijk wel klaar...hij kan weinig vinden.

Ik denk dat elk levend wezen in de loop van zijn/haar leven gifstoffen stapelt, waardoor er steeds minder verdragen kan worden. Bij Yuki zijn dat nu een heel aantal eiwitten, maar als zijn afvalstoffen dalijk weer een heel stuk minder zijn en dus zijn conditie er weerstand weer een stuk beter, dan zal hij vanzelf ook weer meer kunnen verwerken...zoiets... 8)

Heb ondertussen Haaksbarf gescoord, kip en knijn....Morgen gaat de kip eraan... ben erg benieuwd  :P
Door Lil
#1048484
Succes en inderdaad haaksbarf heeft ook geit en zalm, dan zit je al op vier.
Daarnaast misschien parelhoen of kwarteltjes scoren, zijn best makkelijke botjes als het met de haaksbarf goed gaat.
Door dinnee
#1048521
Kwartel en parelhoen is inderdaad een heel goed idee! Ik geef zelf kwarteltjes aan mijn fret, vind hij heerlijk! En hij is helemaal geen kraker, maar kwartel eet hij wel. Ik weet dat Herby kwarteltjes heeft zonder veren, lupa heeft ze met. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door