Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lil
#1048478
Boris heeft altijd gesukkeld met zijn gewicht, jarenlang veel te dun en opeens met barf is hij een periode te dik geweest. Daarna was hij weer aan de dunne kant, maar mooi dun en niet graatje mager (maar goed dat hoort blijkbaar bij hem als individu).
Nu heeft hij op dit moment in verhouding weinig bewegig door zijn artrose en rugproblemen, ik denk dat ik op dit gebied ook niets voor hem kan betekenen dus als hij te dik zou zijn, is het domweg minder voeren.
Alleen ben ik zelf ondertussen helemaal de tel kwijt. Door de maagbloedingen van de rimadyl is de maag zo geïrriteerd dat hij op dit moment kvv krijgt (gaat weer terug op barf zodra de maag hersteld is).

Gisteren viel me op dat als ik hem bij zijn ribben voel, ik tussen duim en wijsvinger ongeveer 1 cm "vel of vet" kan vastpakken, van die kleine rolletjes dus.
Is dit normaal of heeft hij dus vet op de ribben en moet hij afvallen?
De inham achter is ook kleiner geworden en als ik voel, dan voel ik dus los vel over zijn ribben glijden (of vet weet echt niet wat ik voel), terwijl hij vroeger dus helemaal strak was. Zelf kijk ik niet met neutrale ogen naar hem, want hij is lang dun geweest.

Kunnen jullie bij de ribben vel vastpakken???
Wat is een gezonde hoeveelheid kvv? Ik geef nu 500 gram per dag (27 kilo), dus dat is iets minder dan 2%.
Door Lizzy
#1048481
Ja, ik kan het vel hier wel vastpakken. Maar je hebt vel en vel... Kan het zijn dat hij door minder beweging gewoon wat minder strak in het pak zit? Op zich is rond de 2% voor een hond van 27 kilo prima. Ietsjes minder mag ook. Maar heel veel minder zou ik niet geven.
Door Lil
#1048483
[quote="Lizzy"]
Ja, ik kan het vel hier wel vastpakken. Maar je hebt vel en vel... Kan het zijn dat hij door minder beweging gewoon wat minder strak in het pak zit? Op zich is rond de 2% voor een hond van 27 kilo prima. Ietsjes minder mag ook. Maar heel veel minder zou ik niet geven.
[/quote]

Dat zou prima kunnen, want ik mis de "six pack" op zijn achterpoten ook.
Ik denk vraag maar even, want ik zelf kijk er echt niet objectief tegen. Anderen vinden hem mooi (maar die zien overal brokhonden), ik vind hem dus kwabbelig.

Ik zal de porties voorlopig zo houden, volgende maand hopelijk weer barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door