Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1047445
Gisteren tijdens een wandeling werd Bea niet lekker en ging overgeven, heel veel (ze had carnibest kip-rijst op en wat vlees van een kippenkluifje), ik zag haar gewoon heel slap worden en heb haar opgepakt, ze trok helemaal wit weg (tandvlees, tong). Mijn vriend is naar huis gerend voor de auto en onderweg al lopend de DA opgebeld, ik met Bea hem tegemoet gelopen en constant tegen haar gepraat, ze viel steeds een beetje weg maar was niet stijf ofzo, ze hing als een slappe vaatdoek in m'n handen. Eenmaal bij de DA aangekomen nog steeds slap en hijgen..........Alles nagekeken, bloedwaarden, hart, longen en alles was goed. DA heeft dan ook niets gedaan alleen een branule ingebracht voor als ze eventueel nog zo'n aanval kreeg en ze dan meteen iets kon toedienen. Thuis heeft ze nog 2x overgegeven (water) en rond 2100 uur knapte ze danig op, heb haar gekookte kipfilet gegeven, steeds om het uur kleine stukjes en vannacht is ze goed doorgekomen. Nog op controle bij de DA geweest en die heeft de branule eruit gehaald en nog functies gecontroleerd maar die waren nog steeds goed. DA sluit alles uit behalve epilepsie, maar omdat het geen typische epileptische aanval was is dat niet uitgesproken. Komt dit bij jullie bekend voor? Bea is nu weer wel helemaal happy!
#1047837
CallistaBea schreef: Gisteren tijdens een wandeling werd Bea niet lekker en ging overgeven, heel veel (ze had carnibest kip-rijst op en wat vlees van een kippenkluifje), ik zag haar gewoon heel slap worden en heb haar opgepakt, ze trok helemaal wit weg (tandvlees, tong). Mijn vriend is naar huis gerend voor de auto en onderweg al lopend de DA opgebeld, ik met Bea hem tegemoet gelopen en constant tegen haar gepraat, ze viel steeds een beetje weg maar was niet stijf ofzo, ze hing als een slappe vaatdoek in m'n handen. Eenmaal bij de DA aangekomen nog steeds slap en hijgen..........Alles nagekeken, bloedwaarden, hart, longen en alles was goed. DA heeft dan ook niets gedaan alleen een branule ingebracht voor als ze eventueel nog zo'n aanval kreeg en ze dan meteen iets kon toedienen. Thuis heeft ze nog 2x overgegeven (water) en rond 2100 uur knapte ze danig op, heb haar gekookte kipfilet gegeven, steeds om het uur kleine stukjes en vannacht is ze goed doorgekomen. Nog op controle bij de DA geweest en die heeft de branule eruit gehaald en nog functies gecontroleerd maar die waren nog steeds goed. DA sluit alles uit behalve epilepsie, maar omdat het geen typische epileptische aanval was is dat niet uitgesproken. Komt dit bij jullie bekend voor? Bea is nu weer wel helemaal happy!
Het klinkt echt eng zeg :o. Mij komt het ook werkelijk niet bekend voor. Laten we maar hopen dat dit eens en nooit weer was! Sterkte met Bea.
#1048386
Had je zelf ook al opgezocht waar Linda het over had?
Dit gaat wel over mensen,maar lijkt er misschien op ?

De medische term syncope of collaps of informeel flauwvallen beschrijft een kortdurende en vanzelf-overgaande bewusteloosheid veroorzaakt door een verminderde bloedtoevoer naar de hersenen. Syncope is een vorm van 'wegraking', gedefinieerd als een 'kortdurende, vanzelf overgaande bewusteloosheid niet ten gevolge van een hersenschudding'. Het bewustzijnsverlies leidt tot verlies van lichaamshouding door het wegvallen van de spiertonus.

Wat is géén syncope?
De terminologie van syncope en verwante aandoeningen is een van de meest verwarrende in de hele medische wereld. In Nederland wordt ook wel het woord 'collaps' gebruikt, maar dat wordt in de praktijk voor alle mogelijke aandoeningen gebruikt die met een val gepaard gaan, waaronder zelfs aanvallen die niet met bewusteloosheid gepaard gaan. Toestanden waarbij het bewustzijn niet verloren is, kunnen geen wegraking en dus geen syncope zijn. Dit betreft bv het zg. hyperventilatiesyndroom en angststoornissen. Angst kan op zich weliswaar syncope uitlokken, maar dan is er sprake van zowel angst als syncope; een angstaanval alleen is geen syncope. Een TIA of een beroerte veroorzaken vrijwel nooit bewusteloosheid, en lijken er voor een medicus dan ook niet op. Andere vormen van wegrakingen kunnen wel op syncope lijken, maar zijn het niet. Dit betreft tonisch-clonische aanvallen van epilepsie, en het zg. 'steal'-syndroom.



Meer over Syncope, eerst hier
http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciaal:Z ... ext=Zoeken
en daar op de 2de onderwerp klikken bij Syncope_(medisch)
#1048721
Had idd al syncope opgezocht; laatste 2 opties kunnen van toepassing zijn! Het beangstigd me wel hoor. Moet het nog een paar keer doorlezen zodat ik het goed in me op kan nemen! Het hart was het niet, althans de DA hoorde geen vreemde dingen bij het hart!

Gestoken is ze volgens mij niet en ze liep wel te dollen maar dat doet ze zo vaak tijdens het wandelen en dit was niet gekker dan anders zeg maar  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door