Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ana
#1048080
Sinds een een week of drie, vier ben ik van Carnibest biologisch overgestapt op vers vlees, dat bij Lotgering vandaan komt.
Op zich prima tevreden mee, maar nu hoorde ik afgelopen vrijdag van iemand, die er naar mijn mening ook wel verstand van heeft, dat het niet zo volledig is als Carnibest en dat het zeker met een opgroeiende hond (mijn hond is nu acht maanden) niet aan te raden zou zijn.
Wie van jullie is bekend met dit vlees (ik heb de versie met pens en groenten) en hoeveel weten jullie er vanaf ?
Het scheelt veel in prijs met de biologische Carnibest (bijna de helft) maar ik wil mijn hond natuurlijk echt niets tekort doen.
Graag jullie feedback ! Veel dank alvast,
Nora
#1048296
Er is geen analyse van het voer van Lotgering. Een aantal jaar terug heb ik contact met ze opgenomen over de samenstelling, maar daar werd geen uitsluitsel over gegeven. Wel wát er in zat, maar niet in welke hoeveelheden. En aangezien dat wel van wezenlijk belang is, zeker voor een opgroeiende hond, is het vlees van Lotgering in mijn ogen hooguit geschikt ter afwisseling, zo nu en dan.
Door Laura2004
#1048298
Maar volgens mij zijn van geen één kvv de percentages bekend, tenminste dat dacht ik....
Dus dan zie ik het verschil niet met de rest van de merken, ze beweren allemaal compleet te zijn, maar hoe de verhoudingen precies zijn weet niemand, dus dan zouden ze allemaal niet voldoen voor opgroeiende honden, of zie ik dat verkeerd???
Door Laura2004
#1048299
Even een toevoeging, ik ben overigens totaal niet bekend met dit kvv, maar als deze fabrikant zegt dat het compleet is, dan zal het toch 'compleet' zijn (ik zet het tussen haakjes, omdat ik niet zo geloof in het hele 'compleet verhaal in één prutje').
#1048328
[quote="Laura2004"]
Maar volgens mij zijn van geen één kvv de percentages bekend, tenminste dat dacht ik....
Dus dan zie ik het verschil niet met de rest van de merken, ze beweren allemaal compleet te zijn, maar hoe de verhoudingen precies zijn weet niemand, dus dan zouden ze allemaal niet voldoen voor opgroeiende honden, of zie ik dat verkeerd???
[/quote]

Ik heb het over de hoeveelheid vocht, de hoeveelheid vet, calcium enz. Je hebt gelijk dat de percentages van kvv lang niet altijd bekend zijn, maar er staat wel een analyse op de verpakking. Dit is bij Lotgering niet het geval. Ook staat niet op de verpakking welke eiwitbronnen gebruikt zijn.
Laatst gewijzigd door Christel & Luna op ma 15 sep 2008, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1048360
[quote="Christel & Luna"]
Ik heb het over de hoeveelheid vocht, de hoeveelheid vet, calcium enz. Je hebt gelijk dat de percentages van kvv lang niet altijd bekend zijn, maar er staat wel een analyse op de verpakking. Dit is bij Lotgering niet het geval. Ook staat niet op de verpakking welke eiwitbronnen gebruikt zijn.
[/quote]

Als er helemaal niks op staat, hoe zouden wij dan moeten weten wat erin zit? Als er geen "kompleet"  op staat, ga er dan maar van uit dat het niet kompleet is, want er is dus niemand die dat beweerd. Dit zou ik dus niet gaan voeren, al kreeg ik het voor niks.
Door Ana
#1048383
Bij Carnibest kun je wel terugvinden hoeveel van wat er in zit, percentage gewijs.
En inderdaad, op het Lotgering vlees staat helemaal niets. Ik heb niet het idee, dat mijn hond het er minder goed op doet, maar het lijkt me dan een stuk zekerder om toch terug te gaan naar Carnibest en te wachten tot Lotgering met meer/betere informatie komt en in de tussentijd te duimen dat Carnibest besluit al haar producten voor de helft van de prijs te verkopen  :D
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval !
Door Lil
#1048486
Denk dat het af en toe als een beetje afwisseling geen kwaad kan, maar zou inderdaad hoofdzakelijk op carnibest gaan zitten.
Schrok zondermeer toen ik laatst op zoek ging naar kvv, wat is daar weinig van bekend bij veel merken.
Enne ik duim mee voor de helft van de prijs  ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1048524
[quote="Ana"]
Bij Carnibest kun je wel terugvinden hoeveel van wat er in zit, percentage gewijs.
En inderdaad, op het Lotgering vlees staat helemaal niets. Ik heb niet het idee, dat mijn hond het er minder goed op doet, maar het lijkt me dan een stuk zekerder om toch terug te gaan naar Carnibest en te wachten tot Lotgering met meer/betere informatie komt en in de tussentijd te duimen dat Carnibest besluit al haar producten voor de helft van de prijs te verkopen  :D
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval !
[/quote]

Met drie á 4 weken loopt een hond nog niet direkt tekorten op, dus dat je nog niet veel of niks aan je hond merkt is niet vreemd. Ik zou het toch wel verstandig vinden dat als je toch mikt op gemalen handel dat je dan in ieder geval gemalen handel voert wat wettelijk kompleet is. Duimen voor halvering van de Cb-prijzen is net zoiets als om het eeuwige leven vragen ;D  Maar goed, er is meer tussen Carnibest en Lotheringen. Het hoeft niet persé Carnibest te zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1048634
[quote="Femke"]
Is Lotgering biologisch dan? Want tussen CB biologisch en de niet-biologische varianten zit qua prijs ook nog een wereld van verschil.
[/quote]

Dat zie ik in ieder geval nergens staan.

Ik zag wel net op MP dat het voer wordt aangeboden als "totaalvoer"  wat dus zou suggereren dat het kompleet zou zijn.
Ik vind het allemaal een prettig l*lverhaal als ik het even zo zeggen mag :-X dan ging ik toch maar voor een pakje Smuldier :-X
Door Ana
#1048831
[quote="Femke"]
Is Lotgering biologisch dan? Want tussen CB biologisch en de niet-biologische varianten zit qua prijs ook nog een wereld van verschil.
[/quote]
Het is niet biologisch maar wel van scharrelvlees dat op onbespoten land staat en geen fout voer krijgt. Dat vond ik het goede eraan. Maar helaas toch niet goed genoeg. Ik ga weer terug naar Carnibest en het barfen dat ik doe, gewoon flink opvoeren  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1049376
[quote="Ana"]
Het is niet biologisch maar wel van scharrelvlees dat op onbespoten land staat en geen fout voer krijgt. Dat vond ik het goede eraan. Maar helaas toch niet goed genoeg. Ik ga weer terug naar Carnibest en het barfen dat ik doe, gewoon flink opvoeren  :)
[/quote]

En dat heb je zelf mogen aanschouwen?

Vooral dat laatste lijkt me een strak plan!
Door Ana
#1049795
hahahaha, nee Angelique, niet zelf mogen aanschouwen, maar ik heb nog wel iets van geloof in de mensheid, zeker als degene, die het verkoopt heel erg haar best doet om zo goed mogelijk hondenvoer te leveren. Misschien naief,  het zij zo.
Om je gerust te stellen heeft Busa vandaag fijn een strottenhoofd naar binnen gewerkt  ;)
Vind het alleen wel weer tamelijk ingewikkeld om biologische barf te vinden, dus hou me te allen tijde aanbevolen als iemand iets weet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door