Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Huskymeisje
#1047942
proberen mijn katertje alsnog op kvv/barf te krijgen. Ik weet dat ik het best kan beginnen een klein beetje kvv te mengen met blikvoer en dan de verhoudingen steeds aan te passen totdat het blikvoer er helemaal af is. Maar wat doe ik met de brokjes? Hij krijgt nu 's morgens blik en 's avonds brok.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1047944
honger maakt rauwe vleesjes zoet.
ik heb dat 2 van de 3 gezien die ik op barf heb gezien; bij otje en bij poet (sien eet zowat alles).

poet moest absoluut geen cb, en dat gaf ik op na een paar dagen.
barfdingen gaan er wel in.

brokken hebben die van mij al een tijdje niet meer gehad, maar ik zou ze gewoon wegdoen. dan kweekt hij honger, en is de kans groter dan hij in 1x toehapt.
Door Hekate
#1047954
Dan geef je toch gewoon meer blik voor een tijdje? Ik heb mijn kat ook iedere maaltijd natvoer gegeven bij het overzetten.

Wel altijd minder dan een hele maaltijd zodat hij de volgende keer weer meer honger heeft en beter gaat eten.

Bij hem ging het echt in stappen. Net zo lang steeds meer Carnibest door het natvoer heen tot meneer het niet meer at. Daarna ben ik een tijdje blijven mengen met net iets meer natvoer.

Dat ging er dan met grote tegenzin in. Maar je merkte dat hij met een paar dagen tot een paar weken weer met smaak ging eten en snel zijn bordje leeg vrat. Op dat moment verminderde ik de hoeveelheid natvoer weer. Ik heb een paar keer toch weer een stapje terug moeten zetten omdat ik het te snel verminderde, maar nu eet hij het eindelijk puur. :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door