Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door svdz
#1046209
Hoi,

Het gaat nog steeds niet echt lekker met Donna sinds de overstap naar kvv. Lees voor mijn vorige topic hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,46904.0.html

Donna krijgt nu ruim 3 weken Duck Lam en Rijst, (en probiotica (Orthiflor Junior) en Chlorella). Ze krijgt 1,5 plak (=150 gram) en ik moet dit nog steeds met minimaal de helft overgieten met kokend water, anders heeft ze gegarandeerd diarree. Zonder 2x per dag een schepje probiotica kan ze ook niet, in de middag geef ik dat door een eetlepel magere blanke yoghurt, 's avonds op de Duck. Als trainingsbeloning krijgt ze zelf gedroogde kipfilet.
Als ik me precies aan dat schema hou, heeft ze dus geen diarree, maar ik ben niet echt tevreden. Ze heeft meerdere malen per dag veel aandrang om te poepen, maar er komt dan niets. Gemiddeld 1x per dag poept ze wel, maar ook niet echt mooie drollen als ik het moet zeggen, meestal ook vrij dun. En erna heeft ze dan meestal nog aandrang.

Misschien denken julie: dit valt wel mee. Maar toen Donna nog Pedigree Pal zakjes at, had ze altijd prima ontlasting. Ik denk eraan om weer terug te gaan daarheen. Sta zelf hartstikke achter het principe vers voeren, en vind Pedigree ook troep, maar als mijn hondje het daar goed op deed en ik nu al 2 maanden aan het rommelen ben met kvv. En dit loopt allemaal voor geen meter, wat moet ik dan?

Ik weet het even niet meer hoor. Iemand een idee? Zou Donna dan net één van de hondjes zijn die rauw niet verdraagd?

Groetjes
Shanna
#1046243
Ik lees in je andere topic dat je hondje 2 weken geleden gesteriliseerd is. Dat, samen met het feit dat ze nog maar 3 weken op KVV staat, maakt dat ik het niet heel raar vind dat haar ontlasting nog niet goed is. Maar waarom probeer je niet een ander merk KVV? Het kan best zijn dat Duck niet goed valt bij je hondje, maar dat een ander merk wel prima voor haar is.
#1046277
het is dus duidelijk dat ze het niet goed doet op Duck. Maar om haar dan maar terug te zetten op die gore Pedigree bagger......? Dat lijkt mij geen goed idee. Ik zou eerst, als ik jou was, een ander merk KVV proberen. Er zit er vast een tussen waar Donna het wel goed op doet!
#1046341
Ik zou ook een andere kvv proberen hoor! En zeker niet terug gaan op die andere blik (zakjes) bagger.

Hier ook een hond die het gewoon niet goed doet op Duck. Ik heb diverse soorten geprobeert maar ze gaat er heel vaak van spugen en dunne ontlasting.
Terwijl ze dit bij andere kvv dus niet heeft.
#1046862
[quote="svdz"]
Hoi,

Het gaat nog steeds niet echt lekker met Donna sinds de overstap naar kvv. Lees voor mijn vorige topic hier:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,46904.0.html

Donna krijgt nu ruim 3 weken Duck Lam en Rijst, (en probiotica (Orthiflor Junior) en Chlorella). Ze krijgt 1,5 plak (=150 gram) en ik moet dit nog steeds met minimaal de helft overgieten met kokend water, anders heeft ze gegarandeerd diarree. Zonder 2x per dag een schepje probiotica kan ze ook niet, in de middag geef ik dat door een eetlepel magere blanke yoghurt, 's avonds op de Duck. Als trainingsbeloning krijgt ze zelf gedroogde kipfilet.
Als ik me precies aan dat schema hou, heeft ze dus geen diarree, maar ik ben niet echt tevreden. Ze heeft meerdere malen per dag veel aandrang om te poepen, maar er komt dan niets. Gemiddeld 1x per dag poept ze wel, maar ook niet echt mooie drollen als ik het moet zeggen, meestal ook vrij dun. En erna heeft ze dan meestal nog aandrang.

Misschien denken julie: dit valt wel mee. Maar toen Donna nog Pedigree Pal zakjes at, had ze altijd prima ontlasting. Ik denk eraan om weer terug te gaan daarheen. Sta zelf hartstikke achter het principe vers voeren, en vind Pedigree ook troep, maar als mijn hondje het daar goed op deed en ik nu al 2 maanden aan het rommelen ben met kvv. En dit loopt allemaal voor geen meter, wat moet ik dan?

Ik weet het even niet meer hoor. Iemand een idee? Zou Donna dan net één van de hondjes zijn die rauw niet verdraagd?

Groetjes
Shanna[/quote]

In je andere topic zeg je het volgende:

[quote="svdz"]
Hoewel Donna het op zich altijd goed heeft gedaan op Pedigree, denk ik na het lezen van de info dat het zou kunnen dat Donna een aantal voedingsgerelateerde problemen heeft nl: chronische oorontsteking (gaat nu wel beter), snel stinken (ik was haar +/- elke 10 dagen omdat ze dan écht stinkt), vaak vieze slaapoogjes, darmen snel van slag (1x iets anders eten tussendoortje oid = diarree). Denken jullie dat dit met voeding te maken heeft en dat ik kans heb dat dit verbetert?[/quote]

Dus dan denk ik :-\ zo goed deed ze het dan ook niet op de P. ?

Maar het is dus wel duidelijk dat Duck niet het juiste kvv voor je hond is, maar dat wil dan nog niet zeggen dat jou hond helemaal geen rauw verdraagt. Zoals de vorige posters ook al zeiden, probeer eens een ander merk, of ga zelf samenstellen.
#1047319
Ik zou overstappen op een ander kvv.
Er zijn nog zoveel soorten.
BIBI, Carnibest, Kivo, Rodi.
Dit zijn maar een paar soorten die ik opnoem.
Zoals Nikédog ook zegt zit er in Duck vrij veel graan, dus het kan makkelijk zijn dat ze daar slecht op reageert, zeker als ze net geholpen is, dan is haar lichaam ook nog van slag door de ingreep.
Stap over op wat anders en kijk het even aan, hoe ze reageert, maar niet meteen terug naar P.
#1047500
Bedankt voor al de reacties. Ik zie het weer een beetje zitten en jullie hebben gelijk: dat Donna het niet goed op Duck doet, zegt niets over hoe het zal gaan op andere merken. Ik ga de adviezen opvolgen en overstappen naar een ander merk. Dat zal dan Haaksbarf worden, want daar kan ik makkelijk aan komen. Moet eerst wel de Duck opmaken ivm vriezerruimte, nog ongeveer 3 dagen. In Haaksbarf zit iig ook geen graan. Heb inmiddels ook een verkooppunt van CB gevonden in de buurt dus als HB niet gaat, kan ik dat proberen.

Nitus, je hebt wel gelijk. Zo super deed ze het natuurlijk niet op Pedigree, maar ook niet superslecht. Wat ik bedoelde is dat de ontlasting op Pedigree in principe goed was, als ze enkel dat at, maar het was een wankel evenwicht, als ik bv wat appel gaf of als ze een mensenkoekje had gejat, had ze meteen diarree.

Ik maak me nu al een beetje zorgen als ik straks een beetje Barf-dingetjes wil proberen. Is het uberaupt wel mogelijk om echt kleine hoeveelheden te kopen of te bestellen? Overal waar ik kijk zijn de hoeveelheden te groot. Afgelopen woensdag heb ik op de markt bij de visboer gevraagd om een aantal sardines (leek me leuk om te proberen), maar het was alleen mogelijk om per kilo te kopen... Kippennekken bij een winkel/bestelservice bij mij in de buurt zijn per 500gr.
Ik heb een echt kleine vriezer waar ook dingen van mezelf in moeten staan voor als ik niet in de mogelijkheid ben zelf te koken, ik houd na veel gepuzzel dan een stukje (van b25 x h12 x d15cm) over voor de hond. Ik koop nu per week kvv en wilde dat ook gaan doen als ik (gedeeltelijk) ga Barfen, maar Donna eet maar 150gr per dag en dat moet dan ook nog afwisselend zijn...

Sorry hoor, ben een beetje onzeker. In ieder geval fijn dat jullie me zo goed helpen.

Groetjes
Shanna en Donna
#1047509
Ik denk dat de meeste van ons wel (wat) onzeker waren in het begin.
Je moet het ook een beetje de tijd gunnen. Sommige honden raken in t begin aan de diaree. 
En je hebt nogal vaak gewisseld van voer dus ik denk dat haar darmen ook een beetje van de rel zijn.
Misschien dat je met iemand mee kan bestellen dan hoef je niet van die grote hoeveelheden aan te schaffen.

Iig overstappen op een kvv zonder granen.
En misschien sparen voor een iets grotere vriezer ;)
#1047522
in de 'gewone' carnibest zit ook wat koolydraat in de vorm van rijst,
mocht je hond hier dus niet lekker op reageren, zou 'k voor de diabetes-versie kiezen...

en wat vriezerruimte betreft...'k heb hier ook maar een vriesvakje, en 3 katten, die per dag zo'n 400 gram vlees wegwerken, ik haal 1 keer in de week kippenruggen en kwartels en duiven, soms nijn en parelhoen van de markt, ook de meeste ingewanden kan 'k daar vinden...de aldi en lidl hebben kipjes in de vriezer voor weinig,...en aanbiedingsvlees , en ja, 'k ben waarschijnlijk iets duurder uit op deze manier, maar voor mij is dit prima zo!
#1049589
He,

Zelf heb ik ook een hond die heel erg snel last heeft van diarree (lees topic van roxy blijft honger houden). Zij doet het super op Hunters Home en ik durf ook niet echt te veranderen. Maar ik lees ook dat er een aantal mensen kip adviseren, daar kan Roxy dus echt niet tegen. Heb wel eens een paar stukjes rauwe kipfilet geprobeerd en daar gaat ze dezelfde avond nog van aan de diarree. Misschien kan jouw hond ook niet tegen kip? Roxy kan ook absoluut niet tegen kruiden, heb wel eens hokamix en pure glucosamine geprobeerd voor haar achterpoten. Ook daar gaat ze direct van aan de diarree.

Jij ook veel succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door