Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1047261
Hallo allemaal,

Ik wil jullie mijn verhaal voorleggen, deels als waarschuwing, deels benieuwd naar reacties.
Ik heb een witte herder van 10 jaar oud, Yuki.
Yuki is op ruim 2 jarige leeftijd een stukje van de trap gevallen (laatste 5 treden gemist). Er leek niks aan de hand. Na 2 dagen liep hij ineens toch wat mank met zijn linkervoorpoot. Naar de da. Advies; spalken. Gedaan dus en rust gehouden. Eigenlijk sinds die tijd is de kreupelheid met vlagen terug gekomen. RuFo laten maken (van poot), niks te zien. Een tijd later van het 1 op het andere moment ineens volledig kreupel en niet willen/kunnen lopen, zeer veel pijn. Allerlei onderzoeken, van Lyme tot reuma en schildklier. Er kwam niks uit. Klachten verdwenen na een week en gelukkig ook nooit meer in die mate terug gekomen. Op 5 jarige leeftijd door laten verwijzen naar een fysiotherapeut. Deze weet de klachten aan de nekwervels. Behandeling gaf soms verbetering, maar de klachten beleven geregeld aanwezig. Later RuFo's laten maken van zijn ruggewervels. Hij bleek behoorlijke spondylose te hebben. De fysio zei tijdens de eerste behandelingen al geregeld dat 'deze hond' niet oud zou worden.
Nu is Yuki 10 en de klachten zijn weer toegenomen, nadat het eigenlijk lange tijd best goed ging. Toen hij een paar maanden terug ook met rechtsachter ging manken, vond ik het tijd om weer iets te proberen. Zwemtherapie ging het worden. Yuk knapte zienderogen op. Hij werd in ieder geval weer levendiger en blijer.
Nu is ie pas getest dmv bioresonantie en blijkt gevoelig voor de meeste eiwitten, behalve kip en vis en ook een overgevoeligheid voor gluten. Tijd om zijn voer te wijzigen dus.
Mocht ik ooit weer een hond krijgen die een val meemaakt, zal ik veel adequater reageren en meteen naar een chiropractor of osteopaat oid gaan en ook rufo's van de rug maken in plaats van alleen van de poot.

Misschien heeft iemand nog tips om het leven van Yuki zo optimaal mogelijk te maken??? Hij krijgt nog geen pijnstillers omdat ik vooralsnog vrees dat het middel erger is dan de kwaal. Maar zou wel graag iets willen geven als hij weer pijn heeft...liefst iets natuurlijks.

Reacties meer dan welkom!

Groetjes, Karin en Yuki
Door Lizzy
#1047271
Ik weet zeer beslist niet of de val te maken heeft met de spondylose. Veel honden ontwikkelen sowieso spondylose. Val of niet. Ze ontwikkelen vaak spondylose omdat er een instabiliteit zit tussen de ruggenwervels. Ik heb 1 hond die geen spondylose heeft maar wel een instabiliteit. Of je daar blij mee moet zijn is nog maar een 2de. Bij mijn weten zijn herders (duitse en witte) wel gevoelig voor spondylose.

Spondyvetsen/Puur Spondy: beide homeopathische middelen waar mijn hond niet meer zonder kan. Dat kan ik je dus zeker aanbevelen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1047454
Ik denk dat de instabiliteit bij Yuki is ontwikkeld door de val. Daarbij zijn waarschijnlijk wat nekwervels verschoven en zie daar...het begin van veel ellende. Zover ik weet is spondylose op een leeftijd van 3 jaar redelijk vroeg.
Yuki krijgt back pain &spasm, homeopatische druppels. Spondyvetsem heb ik ook, maar daar reageert hij minder goed op. :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door