Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eefke
#103903
Hallo allemaal,

Sinds een maand ongeveer voer ik mijn hond alleen nog maar
versvleesvoedingen. Heel soms; 1 x in de 1 of 2 weken, nog wel een
maaltijd Farmfood brokjes omdat we dan onderweg zijn of zo en
ik dan geen versvlees geven kan.

Nu geef ik Prins (versvleesvoeding!) en Oervlees dat de
eigenaar van een prima DSZ in mijn omgeving speciaal laat
maken en dit gaat prima hoor.
Toch hoor ik ook wel van versvleesgevers dat het prima is
om je hond verschillende merken te geven en zo ben ik
ook op zoek gegaan naar Carnibest en Duck.
Beide namen komen ik op verschillende forums tegen dus
ik wilde dat ook wel eens proberen.
Aan Carnibest kan ik helaas niet komen (in de buurt van Nijmegen is dat niet te krijgen)
Maar sinds kort heb ik Duck gevonden.
Ik uitproberen natuurlijk! Ziet er prima uit, gaat er in als
versvlees ;)
maar hond laat wel heel wat meer scheten schieten.
Ik vind ook dat er (zichtbaar) best veel granen inzitten.

Ik dacht dat granen (te veel granen) niet goed is voor een hond.
Bovendien zie ik op hun site dat er ook tarwekiemolie in wordt
verwerkt; tarwe, weet ik absoluut, is heel slecht voor honden.
Weet iemand waarom tarwekiemolie wel zou mogen?
Wat vinden jullie van Duck???
Door Lizzy
#103905
Hoi Eefke,

Ik heb zelf geen ervaring met Duck, maar ik zie dat veel mensen er zeer tevreden over zijn. En zoveel graan zit er nou ook weer niet in hoor! Volgens mij iets van 14% koolhydraat.

Tarwekiemolie bevat veel vitamine E. Heel veel. Meer dan elke andere olie. Ik gebruik ook tarwekiemolie. Vooral bij vette vis maaltijden. Want, vitamine E is natuurlijk gezond en een belangrijke vitamine. Tarwekiemolie wordt alleen vaak niet goed verdragen door honden met een graanallergie.

Groetjes, Lizzy
Door alies2
#103912
Ik gebruik Duck als afwisseling van de energique. Beide honden vinden het lekkerder, hebben er minder van nodig (ws door de koohydraten) maar de vertering is vlgs mij minder.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#103929
Duck is volgens mij een goed kvv-merk, alleen zit er wat meer graan in als andere merken.
Zolang je hond daar geen last van heeft kun je het heel goed voeren. Ik heb in het verleden wel eens Duck aan mijn honden gevoerd, en 1 hond poepte er breiig van terwijl de andere twee er goede keutels van produceerden.
Wat maar weer aangeeft dat je naar je hond moet kijken, hoe reageert jouw hond op een bepaald voer?
Doet jouw hond het goed op Duck, prima, maar als je merkt dat je hond meer scheten gaat laten als je Duck voert dan is dit misschien voor deze hond niet zo'n geschikt voer.
Door Lizzy
#103931
Ja, ik sluit me bij Anne-Marie aan. Een goed versvleesvoer is DAT voer waar jouw hond het goed op doet (hoewel er wel degelijk merken zijn waarvan de kwaliteit gewoon echt niet goed is - ik vind dat Duck niet in die categorie valt). Dus als jouw hond er moet winden, dan kan het zijn dat het voor jouw hond niet de goede/beste voeding is.
Door Jolly
#103942
[quote="Eefke"]
Toch hoor ik ook wel van versvleesgevers dat het prima is
om je hond verschillende merken te geven en zo ben ik
ook op zoek gegaan naar Carnibest en Duck.
Beide namen komen ik op verschillende forums tegen dus
ik wilde dat ook wel eens proberen.
Aan Carnibest kan ik helaas niet komen (in de buurt van Nijmegen is dat niet te krijgen)
[/quote]

Stuur een Pb-tje naar Paul ( woont in Tiel) en hij heeft CB voor je.
Door qyan
#104046
qyan heeft een tijd duck gehad, voordat hij over ging op bibi en van bibi weer naar carnibest.
en qyan deed het er best aardig op en vindt vooral de duck lam en rijst erg lekker.
duck lam en rijst krijgt hij nu nog steeds als afwisseling met carnibest natuurmix, aangezien hij de duck lam en rijst lekkerder vindt als de lam en rijst van carnibest.
maar wat nitus al zegt: kijk gewoon hoe je honden het erop doen en of ze het lekker vinden.
carnibest en bibi kunnen nog zo goed zijn, als qyan het er slecht op zou doen is het niet het voer voor qyan.
je hond vertelt je alles en of het goed is ;)
Door An
#104502
Ik ben altijd heel tevreden geweest over Duck, ik stel nu meestal zelf samen, maar af en toe krijgen ze nog Duck omdat ze het zooooo lekker vinden ;)

Maar doet jou hond het er niet prima op dan zoek je wat anders toch? Ik heb 2 honden en wat voor de ene opgaat gaat echt niet altijd voor de andere op. Dus zelfs hier is er variatie in het menu per hond ;)
Door Eefke
#104735
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle tips. Ik combineer Duck nu iets meer
met Oervlees (een versvleesvoeding die iemand hier
in buurt zelf heeft samengesteld en speciaal laat maken
en waar ik heel tevreden over ben) en nu gaat het
stukken beter. In ieder geval minder winden.
Alleen maar Duck voeren valt bij mijn hond blijkbaar niet
helemaal goed.
Maar, nog beter, ik heb iemand gevonden vlakbij mijn
werk, die geregeld Carnibest gaat halen en misschien kan
ik daar mee samendoen.
Kan ik Carnibest uit gaan proberen ;D
#105682
Ik voer ook Duck en ben zeer tevreden. Ik ben sinds drie weken van duck uitmuntend overgegaan op duck pens compleet. Hiervan is de poep van onze dober toch wel weer wat beter, er lijken minder granen in te zitten.

Verder hoorde ik ergens dat de granen die in Duck zitten meer zijn bedoeld om de darmen te stimuleren dan om voedingsstoffen te leveren.. ??? Dat er daarom dus meer graan in zit, maar dat dit geen probleem is.

Wandor vind het in ieder geval heerlijk, en dat is natuurlijk heel belangrijk.

groetjes,
Evelyn
Door Laurence
#110384
De graadmeter zal inderdaad wel zijn hoe goed je hond het doet op een bepaalde voeding.
Toen wij begonnen met Duck, gaven onze wolfhonden dagelijks gal over en had ik gezien hun ontlasting de indruk dat ik paarden had ipv wolfhonden...

Succes in elk geval met je zoektocht naar het juiste voer!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door