Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1046979
Ik gaf ze net hun eten ,een zalmkop en loop er mee naar buiten,daar komt net een vriend van mijn jongste zoon(ongeveer 25 jaar) in de tuin en ik loop met de schaaltjes naar buiten en ze gaan ineens die vriend "aanvallen" Rocky beet in zijn vinger en in zijn been,wel kleine wondjes maar toch........
Ik ben me wezelijk geschrokken,normaal blaffen ze weleens als hij binnen komt maar dan verder niks,zou dit enkel eten verdedigen zijn geweest?


Ze hebben dit nog nooit gedaan,zo op iemand af komen.
Door Fynn
#1047006
Ik denk dat het ook met het eten te maken heeft.
Misschien de volgende keer maar even wachten met eten geven of de vriend door de voordeur naar binnen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1047016
Ja zeker weten,ik had hem niet zien aankomen anders had ik wel gewacht.
Poe ben wel geschrokken.


Het was net tegelijk ik naar buiten en hij de tuin in,en de honden maar springen om hun eten en dan ineens het hekje open.
Door Lizzy
#1047029
Ehhh.... Nou, hier moet je dus ook niet net binnen komen he, als ik ze eten ga geven. Pinkel bijt dan echt de eerste de beste die binnen komt. Ze jaagt ze echt weg. Etenstijd, opzouten, wegwezen, oprotten en gauw een beetje. Het is natuurlijk heel vervelend, maar dit is dus gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Voor je eten geeft, even de tuindeur/poort/hek op slot!
#1047070
Lizzy schreef: Ehhh.... Nou, hier moet je dus ook niet net binnen komen he, als ik ze eten ga geven. Pinkel bijt dan echt de eerste de beste die binnen komt. Ze jaagt ze echt weg. Etenstijd, opzouten, wegwezen, oprotten en gauw een beetje. Het is natuurlijk heel vervelend, maar dit is dus gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden. Voor je eten geeft, even de tuindeur/poort/hek op slot!
Het tuinhek kan niet op slot ,ik sta normaal als ze buiten eten krijgen ook erbij en blijf erbij.
Inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden.
Ik ga toch maar even kijken of er iets opgevonden kan worden dat ze niet zomaar de tuin in kunnen.

Rocky is erg rustig vanmiddag ik het zo het idee dat hij er van geschrokken is.

Maar ben al wat gerustgesteld dat het meerdere baasjes kan overkomen met hun hond(en)
#1047071
Dit zou Astrid ook doen
Super blij dat ze haar eten krijgt
Nog bij bekende die ze heel goed kent
Dus als het etenstijd is poort op slot
Dus geen pottenkijkers hier
Ik vind dit normaal gedrag

Groetjes Annie Laumen
#1047154
Hier wordt ook gegromd als ze staan te eten en er komt  omnverwacht iemand binnen (behalve als ze diegene goed kennen). En ze gaan dan schrokken als een idioot. Daarom doe ik nu altijd de deur op slot rond etenstijd. Ik wil dat ze er rustig van kunnen genieten.
#1047294
Typisch, Kai van mij kan best fel zijn, maar hij vindt het echt geen enkel probleem als er mensen binnenkomen als hij staat te eten (hij eet midden in de huiskamer, mijn huis is klein, dus het moet wel zo) en Ziggy ook niet, ze begroeten de visite en gaan weer verder eten, je kan ze ook beiden benaderen (daarmee bedoel ik langslopen oid, ik laat het niet toe dat mensen ze lastigvallen als ze eten), hier zijn ze echt totaal niet fel met hun eten (naar mensen toe dan hè, naar elkaar zijn ze wel fel met eten). Maar goed, ik heb wat betreft eten misschien rare honden, want ik kan zo een lading vlees op de grond laten staan en weggaan en dan staat het er als ik terugkom nog steeds, zelfs na een vastendag ???
Ik ben hier wel blij om, want ik krijg regelmatig onverwachts visite.

Maar goed, als het wel het geval zou zijn zou ik de mensen even laten wachten denk ik.....
#1047393
Ze waren nog niet aan het eten,nadat ze het hadden gekregen was er niks aan de hand.Kon hij er gewoon bij blijven staan.


Het was meer dat ik met de bakjes aankwam.

Als ze eten en er komen mensen binnen dan doen ze verder ook niks.
Door Lizzy
#1047401
*Marga* schreef: Ze waren nog niet aan het eten,nadat ze het hadden gekregen was er niks aan de hand.Kon hij er gewoon bij blijven staan.


Het was meer dat ik met de bakjes aankwam.

Als ze eten en er komen mensen binnen dan doen ze verder ook niks.
Dit is ook het meest hectische moment!
#1047418
Ja vooral met die hongerlapjes van mij,ik doe ook altijd een beetje enthousiast met het eten geven. ;D

Zo van he kom maar wie wil er eten hebben dan halen ze het zo wat al uit de bakjes als ik er mee loop :)

Deden ze met brokjes nooit ;D
#1047484
*Marga* schreef: Het tuinhek kan niet op slot
Een simpel schuifje of zo'n haak die in een oogje valt aan de binnenkant van het tuinhek werkt ook. Is voor een paar euro bij de bouwmarkt te koop.
Het lijkt me zeker schrikken als er zoiets gebeurd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door