Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 2012
#1046155
Hallo barf-ers....ik heb een vraag, ik was met onze hond [kruising franse bulldog/rottweiler,labrador ] van bijna 8 maanden, naar de dierenarts en nu heb ik niet zo een hoge pet van normale dierenartsen omdat ze in mijn ogen eerder aan geld denken,dan aan de hond... en nu schijnt ie een allergie te hebben omdat ie pukkeltjes in zijn oor had en hij toen vroeg wat hij veel kreeg qua eten, en dat is carnibest en goeie kauw dingen en tussendoor hondenkoekjes en nu schijnen die hondenkoekjes de boosdoener te zijn en nu heeft ie dexamethazon gekregen,maar nu had ik al gelezen dat het best heftig was dat spul en je beter probiotica erbij kan geven.... of denken jullie dat er nog iets anders kan zijn...? gr tim
Door Lizzy
#1046255
Hij schijnt een allergie te hebben? En dat weet de DA niet zeker? En dus schiet hij met een kanon op een mug met de Dexamethason (hetgeen gewoon prednison is)?

Ik weet niet, maar viel het oor er bijna af van de pukkels en de jeuk?

Ik geloof dat ik inderdaad een andere DA zou gaan zoeken.... Als de oorzaak nou ligt in de hondenkoekjes (hoe weet je DA dat?), waarom heeft hij/zij dan gewoon niet gezegd "stop met die koekjes"? Want dan gaat het probleem vanzelf over natuurlijk.....

Sorry Tim, ik kan er niks aan doen maar ik vind dit een vaag verhaal van je DA. Ik weet niet wat voor kauwstaafjes en koekjes je geeft? Dat zou best een oorzaak kunnen zijn maar dat hoeft niet. Is het oor trouwens vuil aan de binnenkant? Wat voor pukkeltjes zijn het? (etterbultjes). Jeuken ze?
Gebruikersavatar
Door nova
#1046798
8 maanden en al aan de prednison  :o :o :o :o
Dit zijn medicijnen die beinvloeden de groei, lijkt me niet zo geweldig voor een hond van 8 maanden.
pukkeltjes in het oor en allergie, dat klinkt me wel bekend in mijn  oor.
Zou het mijn hond zijn, dan stopte ik acuut met prednison, zocht een andere Da  en zou eerst eens goed uitzoeken waar de jeuk vandaan komt
Ga je terug naar dezelfde DA, dan is de kans heel groot dat je een zak hypoallergene brokken geadviseerd wordt . Die kun je vast missen
Succes
Laatst gewijzigd door nova op za 13 sep 2008, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#1046821
Ik denk dat de koekjes die erbij worden gegeven uit granen bestaan en dat kan idd huid/oorirritaties geven.
Ik zou er niet van uitgaan dat da's allemaal geldwolven zijn. De meeste da's hebben gewoon het beste met de dieren voor.
Het feit dat de carnibest niet afgekeurd werd maar wel de hondenkoekjes, dat er niet direct dieetvoerbrok werd voorgeschreven pleit voor mij alleen maar voor deze da.
De ernst van de pukkels kunnen we zo ongezien niet beoordelen  misschien is het middel wel te zwaar. Als ikzelf twijfel geef ik het niet maar overleg eerst weer met de da.
Ik heb het voor Spike voor een enorm grote pussige hotspot ook corticosteroïd zalf  voorgeschreven gekregen en ik het het zelf ook wel bij hardnekkige huidirritaties voorgeschreven gekregen.
Misschien kun je de zalf vragen ipv pillen? Dan kun je het lokaal op effect behandelen.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 13 sep 2008, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1046917
Ik zou eerst ff die extraatjes weglaten. Honden koekjes bestaan sowieso al uit graan dus daar kan hij best een reactie opgeven. En als die kauwdingen uit een DZ komen is t ook bewerkt dus ook maar laten liggen.
Verder heeft ie wel een heftig middel gegeven. Misschien dat ie ook iets anders kan geven?
Verder is t wel zeer geschikt dat ie niet tegen CB was. Hij staat dus duidelijk voor andere dingen open, denk ik.
Beterschap
Door 2012
#1047831
dank jullie voor het antwoorden ...en ik was er na 1 x al me gestopt had het hier al even opgezocht wat dat middel was,en dat was best heftig.en hoezo een vaag verhaal ik zag dat m'n hond last van z'n oor had dat ie beetje schuin met z'n hoofd liep en dat ie zat te krabben aan z'n oor toen dacht ik zelf aan mijten qua symptomen...en m'n vriendin was met hem naar de DA en kwam terug met het verhaal.....nu zie ik het hem ook niet meer doen dus dat is beter en voor de rest gaat ook goed alleen hij had niet zo een honger vandaag maar omdat het zo een heftig middel is begrijp ik dat wel.... gr tim
Door 2012
#1047832
En ikzelf heb niets kunnen vinden dan zullen die pukkels wel dieper zitten dus weet het ook niet voor de rest.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door