Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annick
#1042426
Husky van 7j heeft glaucoom aan een oog nu moet zijn oogje eruit ,
iemand ervaring met operatie van verwijdering oog .


Grtz .


Annick .
Door hamada
#1042505
Gelukkig heb ik geen ervaring met een hond die deze operatie moest ondergaan, maar wel met een kat (Prince) die door entropion zijn oog moest verliezen. Hij had absoluut geen problemen met het verlies zelf, en het viel me op dat het herstel heel snel ging. Hij kreeg wel aansluitend aan de operatie een antibiotica kuur. Hij had achteraf ook eigenlijk geen pijn voor zover we konden inschatten. Het enige wat we merkten (maar dat echt minimaal) was dat hij wat moeite had soms om afstand (met springen) in te schatten. Maar binnen de kortste keren was hij daaraan gewend.
Bij Prince was het oog (door verwaarlozing bij zijn vorige eigenaar) erg ontstoken, waardoor het nogal lang duurde voor alle ontstekingen weg waren, maar nadat hij een kruidentinctuur van Tannetje kreeg was dat ook snel over. En als een "gewoon", niet ontstoken oog weggehaald wordt zal dat laatste wrsch. nauwelijks gebeuren.
Sterkte met het doorstaan van de operatie, want leuk is het natuurlijk niet, niet voor de hond en niet voor jouzelf.
Door -sanne
#1042510
Onze jack russel kreeg een aantal jaren geleden glaucoom aan zijn ene oog. we hebben zijn oog laten verwijderen omdat hij echt heel erg veel pijn had, glaucoom is ontzettend pijnlijk. volgens de dierenarts is de kans dat het 2e oog aangetast wordt door glaucoom zeer klein.......
2 jaar later sloeg het noodlot toe en moest ook zijn 2e oog eruit en wat bleek dat dit dus helemaal niet zeldzaam was.
Ook het verwijderen van zijn 2e oog heeft eigenlijk geen problemen gegeven. na het eerste oog was hij helemaal opgeknapt maar na het 2e oog ook. Hij speelt nog vrolijk met zijn bal, komt als je 'm roept en springt zelf ook gewoon op de bank. De dierenarts afviseerde in eerste instantie om hem in te slapen maar dat is echt helemaal niet nodig. hij red zich prima. Hij is nu ongeveer 'n jaar of 12 en het gaat goed met 'm
Door Annick
#1043422
Vrijdag is de operatie en word zijn oogje verwijderd  :'(
Heb al heel veel zenuwen om 11u30 moeten we er zijn en rond 14u mogen we hem ophalen .



Grtz .

Annick .
Door hamada
#1043770
sterkte vrijdag. Als hij nu pijn heeft vanwege de glaucoom dan zal het echt een opluchting voor hem zijn als hij die pijn kwijt is.
Prince ging zelfs voor het eerst spelen een dag na de operatie, zoveel opluchting leverde hem dat op.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1046794
ik zie dit topic nu pas :-[ en wss is je hond al geopereerd.
Mijn kruising Rakker heeft glaucoom gehad aan 1 oogje, en is er aan geopereerd na veel overwegingen. Was een hele operatie maar ze heeft er nog 2 jaar goed mee kunnen leven. Ze liep zelfs nog behendigheidswedstrijden mee :)
Haar andere oogje begon ook vreemde symptomen te krijgen na 2 jaar. En aangezien ze toen al 12 jaar was, en ik haar ervan verdacht een tumor o.i.d in haar hoofd te hebben, heb ik haar in laten slapen. Wilde haar dit niet meer aan doen.
Hoe si het nu met je hond?
Door Annick
#1046892
Zippy is gisteren geopereerd alles is goed gegaan ,
Hij moet nu antibiotica kuur nemen en 2xper dag zal op de wond smeren .
Juist die kap die hij moet dragen word hij gek van heb ze afgedaan en hou hem in het oog ,
Maar hij blijft er mooi af .
Hij eet en drinkt goed dus ik denk wel dat het in orde komt .


Groetjes Annick .
Door roefus
#1046896
Lees dit nu pas.
Fijn dat de operatie goed verlopen is !  :)
Door hamada
#1046918
Mooi dat het nu achter de rug is en dat het goed gaat.
Tot mijn verbazing had Prince de kap ook eigenlijk niet nodig: hij kwam helemaal niet aan de wond en leek opvallen weinig last te hebben.
Succes met het herstel en natuurlijk een voorzichtige knuffel voor Zippy.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door