Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1046560
Hoi allemaal,

Gisterenavond ontdekte ik dat Csinos haar koppie helemaal vol zat met hele kleine witte teken  :(. Ik denk dat ze met haar kop in een konijnenhol of iets heeft gezeten. Nu heb ik het grootste deel al kunnen verwijderen maar nog lang niet alles. De teken zijn echt lastig te vinden en te verwijderen. Heeft iemand nog tips wat ik eventueel nog meer zou kunnen doen?

Groetjes Monique
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1046566
he getver!!!!
Goed kijken, heel haar koppie uitpluizen!
Heb het ook weleens gehad, althans weirdo dan.
Je zag ze zo over hem heen kruipen als ik er aan denk :-X
succes
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1046569
Ja smerige beesten zijn het toch...jakkes. Het probleem met Csinos is dat ze helemaal overstuur raakt op het moment dat ik met het tangetje kom aanzetten, het is dus een heel gedoe om ze eruit te halen. Gisteravond ging het wel, we waren namelijk 's middags naar het bos geweest en ze had ook nog gezwommen dus 's avonds lag ze uitgeteld op de bank en kon ik er goed bij. Ik zal vanavond nog eens een poging wagen als ze rustig naast me ligt.
Door pallas
#1046599
Heeft ze bescherming voor teken  (dmv druppels)?

Als er echt veel te veel zitten en je ze niet weg kan halen dan kan je haar anders toch nog druppels geven die tegen teken werken, moet je dan niet te lang mee wachten. ;)
Gebruikersavatar
Door Natuurlijker-Wijs
#1046608
Dank je wel voor je antwoord, de laatste druppels die ze had gekregen is ca. 2 maanden terug, ik heb haar gisteren maar meteen weer druppeltjes gegeven.
Zo juist weer 10 ienimini teken eruit gehaald(allemaal al dood overigens), maar ze zijn echt lastig te verwijderen en zitten goed vast de kleine ellendelingen  >:(
Er zitten er nu nog een stuk of 4 -5 schat ik, we proberen het straks nog een keertje  ;)
Door pallas
#1046783
Pajtás schreef: Dank je wel voor je antwoord, de laatste druppels die ze had gekregen is ca. 2 maanden terug, ik heb haar gisteren maar meteen weer druppeltjes gegeven.
Zo juist weer 10 ienimini teken eruit gehaald(allemaal al dood overigens), maar ze zijn echt lastig te verwijderen en zitten goed vast de kleine ellendelingen  >:(
Er zitten er nu nog een stuk of 4 -5 schat ik, we proberen het straks nog een keertje  ;)

Teken....rotbeesten >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door