Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door brutus
#1046377
hallo
sinds een tijdje geef ik mijn hond duck diepvries voer en hij zou nu durven grollen en zelfs snappen als ik te dicht kom , vroeger bij zijn vieze brokken deed hij dat niet, mijn dochter " hielp" hem zelfs eten te geven met haar handen in de bak enz als ze dat nu zou proberen ........
iemand een remedie
Door tessa
#1046414
Op zich is voer(bak) agressie heel normaal gedrag bij honden.
Zelfs de laagstgeplaatste hond in de roedel verdedigd zijn voer, eenmaal gekregen betekend niet meer afpakken.
Ook is het zo dat het aangeeft hoe blij jouw hond is met versvoer, brokken at ie dus om niet dood te gaan maar was niet de moeite om te verdedigen.
Ik zou je hond gewoon met rust laten tijdens het eten, dan is het probleem toch opgelost.
Wil je toch met alle geweld aan zijn bak zitten, geef dan een klein portie en geef het er telkens iets bij als het op is, zo leert ie dat het niet bedreigend is als je aan de bak komt maar dat het hem iets opleverd.
Het gedrag bestraffen geeft als resultaat dat de hond nog fanatieker gaat verdedigen dus dat zou ik zeker niet doen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1046419
ik ga  misschien heel vervelend doen.......maar laat jij je eten afpakken? nee toch
Het is een beetje achterhaald dat je het eten van je hond af moet kunnen pakken. Ze moeten het wel leren natuurlijk, voor het geval er wel iets blijft steken. Maar dan is het idd de remedie wat Trudie aangeeft. maar ik zou dit zeker niet dagelijks doen.
Laat je hond lekker in alle rust van zijn/haar eten genieten. Als ik het hier bij mijn honden niet vertrouw wat ze naar binnen werken of dat iets toch TE hard lijkt o.i.d dan word er altijd geruild door mij voor iets anders ;)
Door Red_Hunter
#1046426
[quote="trimsalon"]
ik ga  misschien heel vervelend doen.......maar laat jij je eten afpakken? nee toch
Het is een beetje achterhaald dat je het eten van je hond af moet kunnen pakken. Ze moeten het wel leren natuurlijk, voor het geval er wel iets blijft steken. Maar dan is het idd de remedie wat Trudie aangeeft. maar ik zou dit zeker niet dagelijks doen.
Laat je hond lekker in alle rust van zijn/haar eten genieten. Als ik het hier bij mijn honden niet vertrouw wat ze naar binnen werken of dat iets toch TE hard lijkt o.i.d dan word er altijd geruild door mij voor iets anders ;)
[/quote]
Ik ben het helemaal met je eens, daarom ben ik ook altijd zo boos als ik op TV zie dat honden daar voor afgemaakt worden.
Bij die amerikaanse dierenpolitie series krijgen ze een gedragstest, soms is alles goed en zijn het hele vriendelijke honden, maar als ze dan voedselnijd hebben dan laten ze ze toch nog inslapen. Zoals je zegt:  erg achterhaald.
Ik vind het niet vreemd dat honden die zo mager zijn geweest omdat ze tijden geen eten gehad hebben, erg op hun eten gesteld zijn.

Groetjes Trudie
Door sandrra
#1046984
[quote="Red_Hunter"]
Ik ben het helemaal met je eens, daarom ben ik ook altijd zo boos als ik op TV zie dat honden daar voor afgemaakt worden.
Bij die amerikaanse dierenpolitie series krijgen ze een gedragstest, soms is alles goed en zijn het hele vriendelijke honden, maar als ze dan voedselnijd hebben dan laten ze ze toch nog inslapen. Zoals je zegt:  erg achterhaald.
Ik vind het niet vreemd dat honden die zo mager zijn geweest omdat ze tijden geen eten gehad hebben, erg op hun eten gesteld zijn.

Groetjes Trudie
[/quote]

Ja ik zou ook van me afbijten als ik tijden niet te eten heb gekregen.  Ik kan me daar ook erg over verbazen dat honden op grond daarvan afgemaakt worden. Het valt er echt uit te trainen. En dan wel op een diervriendelijke manier. Dus dat de hand die voert niet bedreigen is zoals Trudie t al schreef.

De dames hier reageerden trouwens net zo bij de br*kken kon ik bijwijze van meeeten met die zooi en sinds ze vers eten zijn ze beide wat fanatieker. Maar ja laten we eerlijk zijn als iemand aan iets komt wat ik lekker vind ben ik ook niet echt vriendelijk ;)
Inmiddels kan ik wel aan t voer komen. Ik heb dat geoefend met ze voor t geval er ooit iets klem komt te zitten oid dat ik toch bij hun bek en voer kan komen.
Laatst gewijzigd door sandrra op za 13 sep 2008, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brutus
#1047207
ik begrijp jullie wel allemaal maar mijn hond is 6 maanden en heeft nooit niets tekort gehad en ik heb nog nooit zijn eten afgepakt, trouwens tis altijd van mij dat hi j eten krijgt dus......mag hij niet naar mij bijtenals ik te dicht kom. hij hoort bij het gezin en moet zich zo gedragen.
Door roefus
#1047209
[quote="brutus"]
ik begrijp jullie wel allemaal maar mijn hond is 6 maanden en heeft nooit niets tekort gehad en ik heb nog nooit zijn eten afgepakt, trouwens tis altijd van mij dat hi j eten krijgt dus......mag hij niet naar mij bijtenals ik te dicht kom. hij hoort bij het gezin en moet zich zo gedragen.
[/quote]

nou, van mij zou het ook niet mogen...ik zou het ook per se niet willen hebben.
Nu heb ik hier ook geen last van voerbakagressie...maar als het wél zo was, dan hadden ze dikke pech.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1047231
ik zou dat ook niet willen hoor..
ik heb een kleintje rondlopen en 6 katten..
nu doet kiek niks bij sano.. die kan alles uit haar bak halen..
maar tegen de katten is ze heel fel..
ik oefen dit dus ook vaak met haar.. ze heeft niks te vrezen.. ze krijgt genoeg!
Door tieneke
#1047240
Tara deed dit dus ook als puppie van net 12 weken...tot....ik haar na een paar weken zo vreselijk zat was en haar aan haar nekvel net genoeg hoog hield en dit een paar keer herhaalde,nooit meer gegromd en uitgevallen naar mij het kleine drellerige kreng wat ze was toen ze net 2 turven hoog was.
Bij de fokster was ze trouwens de laagste in rangorde van het nest met 7 pups..nou hebben we echt niets van gemerkt sinds ze thuis kwam,binnen no-time zat zelfs Tinus volledig onder de plak bij haar  ;D Heb zelfs nog naar de fokster gebeld met de mededeling dat ik het kleine sletten-bak helemaal zat was  :-X ;D ;D Toch volgehouden met cursussen en veel trainen en geduld.
Verder geen last meer van haar gehad,ze durft nog wel maar weet gewoon dat ik het niet pik als ze naar mij gromt of haar lippen optrekt  ;)
Ik zorg dan ook altijd dat ik niet teveel in haar buurt sta wanneer ze aan het eten is....Tinus is een ander verhaal,bij hem mag ik zelfs aanschuiven voor de verse maaltijd  8)
Door roefus
#1047245
[quote="tieneke"]
Tara deed dit dus ook als puppie van net 12 weken...tot....ik haar na een paar weken zo vreselijk zat was en haar aan haar nekvel net genoeg hoog hield en dit een paar keer herhaalde,nooit meer gegromd en uitgevallen naar mij het kleine drellerige kreng wat ze was toen ze net 2 turven hoog was.
Bij de fokster was ze trouwens de laagste in rangorde van het nest met 7 pups..nou hebben we echt niets van gemerkt sinds ze thuis kwam,binnen no-time zat zelfs Tinus volledig onder de plak bij haar  ;D Heb zelfs nog naar de fokster gebeld met de mededeling dat ik het kleine sletten-bak helemaal zat was  :-X ;D ;D Toch volgehouden met cursussen en veel trainen en geduld.
Verder geen last meer van haar gehad,ze durft nog wel maar weet gewoon dat ik het niet pik als ze naar mij gromt of haar lippen optrekt  ;)
Ik zorg dan ook altijd dat ik niet teveel in haar buurt sta wanneer ze aan het eten is....Tinus is een ander verhaal,bij hem mag ik zelfs aanschuiven voor de verse maaltijd  8)[/quote]

Kan die zich met Roefus de poot schudden. ;D  Die zou het liefst de konijnkoppen op mijn teenslipper neerleggen om te kluiven, omdat hem dat het aller-gezelligst lijkt  8) ::) :P
Door tieneke
#1047265
[quote="roefus"]
Kan die zich met Roefus de poot schudden. ;D  Die zou het liefst de konijnkoppen op mijn teenslipper neerleggen om te kluiven, omdat hem dat het aller-gezelligst lijkt  8) ::) :P
[/quote]
:o Barfwatje  ;D ;D
Bij Tinus kan ik dus gewoon de penslap van ruim 1,5 kilo uit zijn laadbak trekken als hij soms half de moord steekt bij nogal inhalig gedrag  ::)
Bij Tara heb ik dan toch een klein probleem...of zij natuurlijk  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1047270
[quote="brutus"]
ik begrijp jullie wel allemaal maar mijn hond is 6 maanden en heeft nooit niets tekort gehad en ik heb nog nooit zijn eten afgepakt, trouwens tis altijd van mij dat hi j eten krijgt dus......mag hij niet naar mij bijtenals ik te dicht kom. hij hoort bij het gezin en moet zich zo gedragen.
[/quote]

Hij gedraagt zich gewoon op "hondse manier" .......eens gegeven blijft gegeven! Dus zo gedraagt hij zich, en moet je respect voor hebben (vind ik )
Ik zou hem gewoon op een rustig(er) plekkie voeren waar hij niet de kans krijgt om te grommen/bijten o.i.d
Door Laura2004
#1047301
Mijn honden tonen ook totaal geen voerbakagressie/bezitsagressie, ik heb dit vanaf het begin getraind, door ze tijdens het eten te benaderen en iets lekkers in de bak te gooien, als je begint zou ik dit vanaf gepaste afstand doen en dit opbouwen totdat de hond beseft dat als er iemand in de buurt komt dat dit betekent dat hij nog meer krijgt of iets veel lekkerders. Nu kan ik ze tijdens het eten van een bot, gewoon het commando los geven en dan laten ze het bot los en dan krijgen ze er iets anders lekkers voor in de plaats (ik vind dit handig vooral als ik merk dat een bot te hard is). Wel moet ik zeggen dat je kan merken dat ik dit bij Kai al van pup af aan heb getraind en dat Ziggy omdat ze wat ouder is soms een beetje gespannen wordt in dat soort situaties, maar zodra ze merkt dat ze iets heel lekkers krijgt is ze weer ontspannen.

Persoonlijk zou ik de hond niet op zijn kop geven (dus boos worden of foei roepen), want dat maakt het benaderen van de bak nog onaangenamer.

Daarbij wil ik zeggen dat het heel natuurlijk gedrag is dat een hond zijn eten verdedigd, maar ik wil het zelf niet hebben en dus heb ik het vanaf het begin getraind (ik ben preventief te werk gegaan, aangezien ze nooit agressie hebben vertoond, maar ik wilde het gewoon voorkomen), ik wil mijn honden kunnen benaderen als ze eten, ik wil niet op mijn tenen lopen als mijn honden aan het eten zijn, er kan altijd iets naast hun voerbak vallen of ze kunnen zich idd verslikken en dan wil ik niet dat er een stressvolle situatie ontstaat.

Maar daarnaast zou ik een klein kind nooit in de buurt laten van de hond als hij eet, dat kan altijd gevaarlijke situaties opleveren.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 14 sep 2008, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1047306
[quote="tieneke"]
Tinus is een ander verhaal,bij hem mag ik zelfs aanschuiven voor de verse maaltijd  8)
[/quote]
Hier is Kai ook precies hetzelfde, die vindt het echt reuzegezellig als het er maar op lijkt dat ik hem ga benaderen tijdens het eten, hij kwispelt en wordt helemaal blij, vaak ga ik ook naast hem op de grond zitten, gewoon om te kijken hoe hij eet en hij vindt het hartstikke leuk, komt af en toe kwispelend zijn bot laten zien  :smitten:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door