Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1045821
Binnenkort ga ook ik proberen bij Moyra en Tristan de Nobivac met geldigheid 3 jaar te laten zetten. ;) :)

Nu zit ik nog even rond te lezen en vind op de website van WHG Dierenartsen deze opmerking:

* Niet naast homeopathie

Gedurende een periode van circa 3-6 (??) vóór of ná homeopathie kan er beter niet gevaccineerd worden.

Zouden ze 3-6 dagen of 3-6 weken bedoelen?

Tristan staat nl. nog op de Puur jeuk en als ik 3-6 weken vóór de vaccinatie moet stoppen mag ik nu wel gaan afbouwen. En dat komt eigenlijk nog niet zo goed uit. :-\

Iemand een idee? :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1046391
Als Tristan jeuk heeft dan  is hij niet 100% gezond. Je moet je afvragen of je dan wel wilt enten.
Als je dat wel wilt zou ik gewoon doorgaan met de Puur Jeuk. In het ergste geval krijgt hij een terugval en dan moet je het ook weer geven.
Door Lizzy
#1046401
tristan schreef: Binnenkort ga ook ik proberen bij Moyra en Tristan de Nobivac met geldigheid 3 jaar te laten zetten. ;) :)

Nu zit ik nog even rond te lezen en vind op de website van WHG Dierenartsen deze opmerking:

* Niet naast homeopathie

Gedurende een periode van circa 3-6 (??) vóór of ná homeopathie kan er beter niet gevaccineerd worden.

Zouden ze 3-6 dagen of 3-6 weken bedoelen?

Tristan staat nl. nog op de Puur jeuk en als ik 3-6 weken vóór de vaccinatie moet stoppen mag ik nu wel gaan afbouwen. En dat komt eigenlijk nog niet zo goed uit. :-\

Iemand een idee? :)
Ik denk dat je die vraag beter aan Atjo zelf kunt stellen. Maar, ik ben het dus met Tannetje eens. Ik zou nu dus niet enten. Jeuk is een symptoom van een onbalans in het lichaam. En met een vaccinatie erachter aan, maak je de boel er niet beter op. Aangezien zulke dingen niet op een maand of wat steken (je hond is niet morgen beschermt en overmorgen niet meer), zou ik de enting voorlopig uitstellen.

Overigens kan het voor de enting op zich geen kwaad, de homeopathische middelen. Maar de kans dat je homeopathische middel nog z'n werk doet is nihil. En nogmaals, de hoofdreden om niet te vaccineren terwijl je hom. medicijnen geeft: als je medicijnen geeft, houdt dat in dat je hond niet helemaal gezond is. Anders zou je geen hom. middelen geven. En honden die niet optimaal gezond zijn: moet je dus niet belasten met een enting.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1046410
I.v.m. slechte gezondheid van onze ouders verwachten wij binnenkort regelmatig naar het Westen te moeten reizen. Ik heb hier in Drenthe al een goed (versvoerend  ;)) pension uitgezocht, maar daarvoor moeten ze tegen hondenziekte en parvo gevaccineerd zijn. Ben bang dat ik er niet onderuit kom dus.  :(
Ik kijk het nog even aan, want het is nog niet zover dat ze er op stel en sprong in moeten, die spuiten. Het liefst wacht ik idd tot Tristan er weer helemaal bovenop is (en hoop dat ik die tijd ook ga krijgen).

Dank voor jullie uitleg.  :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door