Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1046125
de laatste weken........
Ze zijn uitgedrukt, de rechtse was redelijk vol en de smurrie was wat ingedikt.
Maar niet ontstoken.
Na twee dagen terug gegaan om ze uit telaten spoelen want ze jeukte nog steeds.
En dat doet ze nu nog, op haar rug en zijkant, het is niet zo dat ze zich kapot bijt of krabt.
Ik heb inmiddels wat homeopatisch geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen, toch wil ik het graag op deze manier proberen op telossen, voordat de pot met prednison op tafel moet komen.
Heeft iemand een idee ?
#1046257
Wat voor homeopatisch middel heb je geprobeerd? Mijn ervaring is : hoe vaker je ze uitdrukt, de groter de problemen worden. Heb je al eens geprobeerd om een warme kamille compresse op de poepert de houden, voor een paar minuten? Dat verzacht vaak de jeuk en de pijn en maakt de boel zachter waardoor ze ze vaak zelf weer kunnen legen. Wat eet ze trouwens? En hoe is de ontlasting?
#1046396
Ik zal mijn verhaal verder compleet maken.
Toen Inca ruim 8 jaar oud was kreeg ze last van haar anaalklieren, daarvoor waren ze nog niet een keer uitgedrukt.
Maar het was toe ook direckt behoorlijk heftig, de enige oplossing was toen zeer regelmatig uitdrukken en ze laten spoelen, de eerst keren snel opelkaar en van lieverlede met langere tussen pozen, en ook medicatie erbij.
Anders was de enige optie weg laten halen.
Ik ben daar ruim een jaar mee zoet geweest, maar het is helemaal overgegaan en ook weg gebleven, tot nu dan, ze wordt over drie maanden 11 jaar.
Het is lang niet zo heftig,sleetje rijden doet ze niet, maar ze is jeukerig, en ik ben gewend dat de meiden haast nooit krabbelen!
De dierenarts denkt dat de anaalklieren van Inca  met het ouder worden wat wegzakken zegmaar, en daardoor niet meer goed uitgedrukt wordt met het ontlasten.
Omdat ze in haar "jonge"leven nooit last gehad heeft.

Inca eet uiteraard rauw, en haar ontlasting is altijd goed, ze moet ook altijd even persen om de klus te klaren.
Wat ik heb geprobeerd is anaalenzym van de huisdierendokter, ik had dit eens in huis gehaald en nog niet eerder gebruikt.
Maar of het bij nader inzien homeopatisch is betwijfel ik nu.

En omdat ik ook dat gerommel onder haar staartje niet wil, en het niet zo erg is dat er acuut moet worden gehandeld zoek ik nu naar een andere oplossing!
#1047593
Hier op het forum worden twee homeopathische middelen aangeraden (ik wil ze ook proberen ivm ziggy's anaalklierproblemen, maar ik heb het nog niet gedaan  :-[, dus ik kan je ook niet vertellen of ze goed werken). Bij Ziggy raken de anaalklieren overigens niet ontstoken, maar ze zitten continu vol en ongeveer om de twee weken lopen ze leeg (meestal als ze op de bank ligt  :puke:).

Dit zijn de twee middelen: Hepar Sulfuris en Silicea C30.
#1048055
Laura2004 schreef: Hier op het forum worden twee homeopathische middelen aangeraden (ik wil ze ook proberen ivm ziggy's anaalklierproblemen, maar ik heb het nog niet gedaan  :-[, dus ik kan je ook niet vertellen of ze goed werken). Bij Ziggy raken de anaalklieren overigens niet ontstoken, maar ze zitten continu vol en ongeveer om de twee weken lopen ze leeg (meestal als ze op de bank ligt  :puke:).

Dit zijn de twee middelen: Hepar Sulfuris en Silicea C30.
Bedankt Laura, daar wordt je ook niet blij van als die smurrie op je bank terecht komt !

Ik ga eens kijken waar ik dit kan gaan bestellen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door