Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1046338
Hoi, nog even een vraagje: pup Buran gaat dit hele weekend Barfen, dan naar 3 dagen in de week en dan langzaam verder opbouwen.

Balou (bijna 11) en Faydor (ruim 9) zijn nu sinds dit weekend over op KVV en vanaf vandaag geheel rauw. Tot nog toe ben ik super blij, geen spoortje van diarree te vinden!!! En Faydor is voor het eerst in zijn leven tegelijk, of zelfs eerder klaar met eten dan Balou!!

Maar goed, dan de vraag: na hoeveel dagen/weken (hoop ik niet) rauw KVV kan ik met Balou en Faydor ook beginnen met een dagje beginners Barf?
Door Lizzy
#1046344
Nu direct. Een tussenstap met KVV is in principe nergens voor nodig. Je kunt rechtstreeks van brok naar BARF. Veel mensen geven eerst KVV omdat ze zich nog in moeten lezen in de BARF materie en willen in de tussentijd alvast vers/rauw voeren en dat is prima natuurlijk.

Het enige waar je rekening mee moet houden is de vleesbotten. Je kunt het beste beginnen met zachte vleesbotten, zodat je honden "leren" het vleesbot te verteren. Hiervoor zijn kippennekken en eendennekken uitermate geschikt. Kippennekken worden nog al eens in 1 keer ingeslikt en zelfs dat is niet erg. Dat verteerd wel. Zodra de honden geen moeite hebben met het verteren van de nekken, kun je overstappen op andere vleesbotten van kleine dieren (dus kip, eend, parelhoen, konijn, haas, etc). Als dat dan ook goed verteerd wordt, pas dan ga je vleesbotten geven van grotere dieren zoals geiten en lamsribben.

Maar je kunt dus al prima beginnen met bijv. een maaltijd spiervlees met bijv. een lepel gepureerde groente en wat kippennekken. Ofzo.
Door Buran en Co
#1046358
Hee mooi zeg! Dat hoopte ik eigenlijk al. Heb nog weer een ruime voorraad KVV in de vriezer maar dat komt vanzelf op zolang ik nog af blijf wisselen. Ik heb nu zakken samengesteld van kippennekken en karkas, omdat ik begrepen had dat karkas bij de beginnersbotten hoorden. Buran heeft ook pas voor het eerst gebarft vorige week. Betekend dat dat ik de karkassen beter nog even opnieuw in kan vriezen en even alleen nekken geven??
Door Buran en Co
#1046390
ok, dan bewaar ik de karkasjes voor Buran en mep ze eerst plat en probeer ze wel kleiner te knippen. Dank je wel weer!! Dan gaan de oudjes dit weekend ook voor het eerst Barfen!!!!
:D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door