Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#1045642
Indy heeft sinds 5 weken een blessure, ze heeft de pees van haar biceps overbelast. Ze heeft dus 5 weken "riemrust" gehad en zijn nu haar langzaam weer een klein beetje los aan het laten lopen. Ze krijgt nu Meloxidyl ( = metacam ) en het gaat goed, maar.... ik vind haar vacht zo dof worden. Kan dat hierdoor komen ? Ze krijgt het nu 2 weken ( heb eerst een natuurlijke pijnstiller geprobeert, maar helaas werkte dat niet ). Het kan ook zijn dat ze doffer wordt omdat ze niet lekker kan rennen en gewoon wat minder gelukkig is.... Je ziet haar nu echt opbloeien als ze los mag, maar ja, kleine stukjes maar, want het is en blijft een aussie en rustig los naast je sukkelen hebben ze nog nooit van gehoord  ;D Het is meteen voluit racen  >:( Ik ga na de vakantie de Meloxidyl afbouwen, maar nu nog even niet.... Ik heb nu ook chinese kruiden gekocht en hoop dat dat aan slaat..... Ze is overigens niet echt kreupel-kreupel, maar heeft een duidelijke onregelmatigheid in haar loopje.
Door Lizzy
#1045760
Deze bijwerking staat niet vermeld bij het middel... Brutus krijgt dit middel ook. Al langere tijd. En hij heeft hier ook geen last van. Ik zou denken dat het eerder is van 'niet helemaal toppie in het velletje voelen zitten' doordat ze niet lekker kan doen en laten wat ze gewend is.....
Door Ziviaantje
#1045803
Ok, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb haar net een lekkere kambeurt gegeven ( de eerste hond die ik heb die het lekker vindt  :D ) en nu maar hopen dat ze weer lekker gaat glimmen als ze weer los mag  ;)
Door Fynn
#1045849
Asani heeft ook langere tijd meloxidyl gehad en hij glimt als een spiegeltje dus hier geen bijwerkingen.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door