Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#1045294
Kan ik een eleminatie-dieet geven aan een hond van 5 maanden. Of loopt hij dan het risico op tekorten ???
Het is om een eventueel voedselallergie te ontdekken of uit te sluiten.
Door Lucienne
#1045308
Al maanden last van oor ontsteking. Hij is nu ondebehandeling bij Arna Janssen, natuurgeneeskunde voor dieren. Omdat ze toch wil onderzoeken of Storm toch geen voedsel allergie heeft. Vandaar.
Door Fido
#1045369
Lucienne schreef: Al maanden last van oor ontsteking. Hij is nu ondebehandeling bij Arna Janssen, natuurgeneeskunde voor dieren. Omdat ze toch wil onderzoeken of Storm toch geen voedsel allergie heeft. Vandaar.
Wat voor onderzoeken zijn er al gedaan? Parasieten, kweek enz enz.
BARF, dus zonder granen, is al een behoorlijk eliminatie dieet ;)
Door Helma
#1045382
koekje schreef: maar met 5 maanden is het afweersysteem toch nog niet volledig ontwikkeld? dan kan er toch nog geen voedselallergie ontstaan?
Dit vond ik op de site van dierenkliniek Lemmer:

Welke dieren krijgen een voedingsallergie?
• Waarschijnlijk speelt bij het ontstaan van een voedingsallergie de erfelijke aanleg een belangrijke rol.
• Zowel jonge als oude dieren kunnen een voedingsallergie ontwikkelen, waarbij 80% van de dieren voor het eerst symptomen krijgt als ze nog geen jaar oud zijn
. Soms zien we zelfs al symptomen bij dieren die nog geen half jaar oud zijn.

Dus het zou wel kunnen dat deze hond al een voedselallergie/intolerantie heeft.

Groet
Helma.
Door maddoc
#1045410
ja dat kan,

daar ben ik vorig jaar met Maddoc ook op die leeftijd mee begonnen,

toen eerst met Carnibest Eend (is puur alleen eend),
later ook eendkarkas, hele eend, eendennek, eendenhartjes.

Carnibest Eend is compleet, dus geen risico op tekorten,
als je zelf wilt samenstellen zou je dat ook met eend kunnen doen, dan wel opletten dat je de hele eend gebruikt, incl orgaan en niet alleen bv eendkarkas geeft.

Succes!.
Gebruikersavatar
Door nova
#1045429
Bij Bindi zijn de problemen ook begonnen op leeftijd van 6 maanden, tevens ben ik toen van droog voer naar een ander droog voer gegaan.
Maar nu gaat het HEEL goed met mn meisje  :D :D
Door Lizzy
#1045446
Als je zorgt dat je hond 6 a 9 weken lang de vleesbotten, spiervlees en orgaanvlees (dus hart en lever enzo) binnen krijgt: dan hoef je niet bang te zijn voor tekorten. Na 10 weken ga je pas tekorten krijgen. Aan de Carnibest Eend en Rijst is wel degelijk iets toegevoegd namelijk: rijst, koudgeperste zonnebloemolie, vitaminen en mineralen. Ik zou zelf altijd kiezen om gewoon hele eenden te gaan voeren, zonder rijst, zonnebloemolie en toevoegingen van vitamines en mineralen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door