Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#1044812
Boomer krabt de laatste tijd erg veel aan zn onderbuik en bijt bij zn staart.
Een aantal weken geleden is zijn anaalklier leeg geknepen en dat scheelde een stuk.
Heb ze beide vanmorgen weer hun vlooienkuur gegeven.
Kan dat krabben bij de buik ook weer een teken zijn van een volle anaalklier of zou dat wat anders kunnen zijn.
Ik zal voor de zekerheid nog even de vlooienkam erbij pakken maar heb tot nu toe niks kunnen ontdekken
Door Lizzy
#1044873
Jeuk kan van alles betekenen. Van vlooien tot een allergie voor iets in de omgeving. Jeuk aan de onderbuik is meestal geen teken van volle anaalklieren.
Door sandrra
#1044896
Misschien iets waar ze op liggen? vloer bedekking ? of de kleedjes met ander wasmiddel gewassen?
Door danou2004
#1044946
Er is eigenlijk verder niks veranderd hier dan behalve dat hij nu overgezet is naar kvv.
Toen hij nog brokken kreeg moest ik heel erg op het eiwit gehalte letten want het hoefde maar even te hoog zijn en hij krabte zich weer helemaal te pletter.
Ik voer nu smuldier daar is het eiwit gehalte 14,8 per 100 gr en bij de brokken die hij kreeg is het 25,00 per kg.
Zou hij daar dan even aan moeten wennen misschien?
Vind het zo zielig dat krabben want hij is er soms bekaf van en dat verklaard denk ik ook waarom hij van de week steeds zo zat te hijgen.
Door sandrra
#1045106
In smuldier zit granen, misschien dat ie daar op reageert.
Mazoe had laats per ongeluk wat van de pens compleet gekregen en meteen was t weer raak met haar  :(
Het kan van het ontgiften zijn.
Ja ellendig hè als ze zich zo krabben, kost ze zoveel energie :'(
Door danou2004
#1045280
Ik zal er eens op letten, kan natuurlijk ook voor hem ander kvv proberen in de hoop dat het dan wel goed gaat.
Zal eens even op onderzoek uitgaan.
Nog tips??
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1045799
::>danou<:: schreef: Er is eigenlijk verder niks veranderd hier dan behalve dat hij nu overgezet is naar kvv.
Toen hij nog brokken kreeg moest ik heel erg op het eiwit gehalte letten want het hoefde maar even te hoog zijn en hij krabte zich weer helemaal te pletter.
Ik voer nu smuldier daar is het eiwit gehalte 14,8 per 100 gr en bij de brokken die hij kreeg is het 25,00 per kg.
Zou hij daar dan even aan moeten wennen misschien?
Vind het zo zielig dat krabben want hij is er soms bekaf van en dat verklaard denk ik ook waarom hij van de week steeds zo zat te hijgen.
Je kunt die percentages zo niet vergelijken. In de eerste plaats is de mate waarin hij op eiwitten zal reageren vermoedelijk ok wel afhankelijk zijn van de herkomst van de eiwitten. Daarnaast kan een KVV wel een lager gehalte aan eiwit bevatten dan brokken, maar je geeft er ook meer van, waardoor het niet gezegd is dat je hond minder eiwit binnen krijgt. Daarvoor zou je moeten gaan kijken welk aandeel van de voedingswaarde van het voer gevormd wordt door eiwit. Dan kun je het vergelijken. Maar nogmaals, de herkomst van het eiwit zegt waarschijnlijk meer en bovendien hoeft het niet van het voer te komen. Hier ook een hond die voornamelijk onder de buik en bij de staart zat te krabben en bijten en die bleek toch last te hebben van dat ene vlooitje waar hij toevallig net een beetje heftig op reageert.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door