Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1044805
Zoals de meesten hier wel weten ben ik sinds een maand of 4-5 over op het voeren van HVV (Herby vers vlees)
en voordien voerde ik altijd brok en wel Royal Canin. Nu ik al enige maanden geen RC meer bestel dacht de vertegenwoordiger,, even polshoogte nemen.. Ik vertelde van Vasha en haar maagkanker, mijn zoektocht naar wat IK zou kunnen doen voor onze andere honden, en kwam tot de conclusie meer back to nature te willen voeren om toch maar zoveel mogelijk 'chemische toevoegingen' in het honden dieet uit te sluiten.. Natuurlijk vond hij dat ik riskant bezig was, maar respecteerde mijn ideeen daarachter.. Hij is echter bang dat mijn honden nu tekort komen in de toekomst en heeft wat dingen aangedragen over de essentiele toevoegingen die in het complete droogvoer zit en die ik nu niet geef.. Mijn relaas over dat honden in de natuur ook niet altijd afgestemd voer vinden welke precies en compleet is, maakte niet zoveel uit.. Hij belde me 10 minuten na vertrek nogmaals over zijn zoektocht aan info qua voor en nadelen van vers tegen brok.. gaf me wat dingen aan.. zoals salmonella, eenzijdigheid enz.. en dat de brok van RC, vlees bevat voor menselijke consumptie, dat het vlees gebruikt voor KVV weleens boordevol preparaten zit voor snelle groei.. dat zou wel kunnen, en helemaal 'schoon' van chemie is vlees tegenwoordig allang niet meer.. enkel de uitstoot in de lucht zorgt daar al voor, maar overdrijven moeten we nu ook weer niet.. Ik geloof dat vlees voor menselijke consumptie ook niet vrij is van 'troep'.. dus in mijn ogen onzin verhaal..
Natuurlijk denk ik na over wat hij vertelde maar ben nog steeds ervan overtuigd dat wat ik doe nu goed is..
al weet ik natuurlijk nooit zeker wat ik mijn honden geef en de procenten daarvan, maar mijns inziens is dat niet zo heel belangrijk als het weekmenu maar gevarieert is en alle dingen bevat die nodig zijn.. Ik geef hen een mix die compleet is maar aangevuld moet met extra bot.. daarom voer ik de honden eenmaal per week spier en bot in de vorm van kippenbouten.. Ze krijgen ook 1x per week vuile pens en de rest van de dagen een compleet vleesvoer welke bestaat uit 3 verschillende dieren.. Toch twijfel ik nu of ik iets vergeet of niet.. zijn er goede supplementen die ik beter kan geven? ik geef ze al een visolie capsule en de IPO honden ook glucosamine.. thnx alvast..
#1044854
[quote="evenstar"]
Is HVV  dan het zelfde als de Herby die de meeste van ons kennen  :confused1:

Wat de vertegenwoordiger betreft die moet aan zijn knip denken want minder klanten minder percentage inkomen
[/quote]

hahahaha... HVV.. is herby ja.. op site vermelden zij HVV.. Herby Vers Vlees...  ;D
#1044967
laat maar l*llen die br*kfabrikanten!
supplementen geven hoeft in principe niet, als je zorgt voor een goed gebalanceerde voeding.
Maar ik begrijp dat je kvv geeft van herby?
Herby heeft zoveel verschillende soorten vlees/bot en orgaan, waarom probeer je daar niet een complete maaltijd van te maken?
#1045078
[quote="SandRRa"]
Gewoon laten kletsen, je bent iig goed bezig.
Br*kken is gewoon zooi om aan je dieren te geven.
[/quote]

Met de laatste zin ben ik het helemaal met je eens maar met je 1e zin niet ;). Ik vind dat Angela niet echt goed bezig is:

[quote="oDB van Angela"]
Natuurlijk denk ik na over wat hij vertelde maar ben nog steeds ervan overtuigd dat wat ik doe nu goed is..
al weet ik natuurlijk nooit zeker wat ik mijn honden geef en de procenten daarvan, maar mijns inziens is dat niet zo heel belangrijk als het weekmenu maar gevarieert is en alle dingen bevat die nodig zijn.. Ik geef hen een mix die compleet is maar aangevuld moet met extra bot.. daarom voer ik de honden eenmaal per week spier en bot in de vorm van kippenbouten.. Ze krijgen ook 1x per week vuile pens en de rest van de dagen een compleet vleesvoer welke bestaat uit 3 verschillende dieren.. Toch twijfel ik nu of ik iets vergeet of niet.. zijn er goede supplementen die ik beter kan geven? ik geef ze al een visolie capsule en de IPO honden ook glucosamine.. thnx alvast..
[/quote]

Ja, je twijfelt terecht.... want dit is dus bij lange na niet kompleet (en volgens mij zijn geen van de mixen van Herby kompleet).
Als ik het goed begrijp geef jij 5 dagen van de week de vleesmix van Herby, 1 dag pens en 1 dag kippenbouten. Die kippenbouten geef je om het bot aan te vullen...  ::) (kippenbouten bestaan uit veel meer vlees als bot). Je hond komt op deze manier op den duur ernstig tekort. En wat ik eigenlijk niet goed snap, je besteld toch al bij Herby, waarom dan alleen maar de vleesmixen? :-\ Hij heeft zoveel soorten vleesbotten....
#1045138
[quote="Nitus"]
Met de laatste zin ben ik het helemaal met je eens maar met je 1e zin niet ;). Ik vind dat Angela niet echt goed bezig is:

Ja, je twijfelt terecht.... want dit is dus bij lange na niet kompleet (en volgens mij zijn geen van de mixen van Herby kompleet).
Als ik het goed begrijp geef jij 5 dagen van de week de vleesmix van Herby, 1 dag pens en 1 dag kippenbouten. Die kippenbouten geef je om het bot aan te vullen...  ::) (kippenbouten bestaan uit veel meer vlees als bot). Je hond komt op deze manier op den duur ernstig tekort. En wat ik eigenlijk niet goed snap, je besteld toch al bij Herby, waarom dan alleen maar de vleesmixen? :-\ Hij heeft zoveel soorten vleesbotten....
[/quote]

Ik vraag al ettele keren aan herby wat ik beste kan doen, maar het antwoord is er niet echt geloof ik.. Omdat ik zelf nog erg 'groen' ben met deze manier van voeren, krijg ik graag adviezen. Simpel gezegd, krijg ik graag een menu voorgekauwd.. Ik had al bedacht om een dag zalmmix extra te geven, ik geef ook geregeld een ei, maar alle (voorgekauwde) tips zijn welkom.. Volgens herby is vleesmix compleet maar beter is aan te vullen met bot en eventueel groente.. dus.. please be my guest en adviseer MIJ... dank je wel..
#1045143
[quote="Nitus"]
Met de laatste zin ben ik het helemaal met je eens maar met je 1e zin niet ;). Ik vind dat Angela niet echt goed bezig is:
[/quote]

Ok ze gaat alvast in de goede richting? ;)

[quote="Nitus"]
Ja, je twijfelt terecht.... want dit is dus bij lange na niet kompleet (en volgens mij zijn geen van de mixen van Herby kompleet).
[/quote]

Ik dacht dat vleesmix 1 zo goed als compleet was en je daar alleen groentes toe hoefde te voegen?
#1045152
[quote="oDB van Angela"]
Ik vraag al ettele keren aan herby wat ik beste kan doen, maar het antwoord is er niet echt geloof ik.. Omdat ik zelf nog erg 'groen' ben met deze manier van voeren, krijg ik graag adviezen. Simpel gezegd, krijg ik graag een menu voorgekauwd.. Ik had al bedacht om een dag zalmmix extra te geven, ik geef ook geregeld een ei, maar alle (voorgekauwde) tips zijn welkom.. Volgens herby is vleesmix compleet maar beter is aan te vullen met bot en eventueel groente.. dus.. please be my guest en adviseer MIJ... dank je wel..
[/quote]

Voor advies kun je denk ik het beste eens op dit forum rondneuzen ;). Ik heb het idee dat je graag voor makkelijk kiest (aan je andere berichten te lezen) maar ik ga je niets voorkauwen. Dat klinkt misschien heel flauw, maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen honden en wat je ze aan voeding geeft.
Ga maar eens in de BARF rubriek hierboven lezen, en dan de 1e 2 berichten (BARF voor beginners). Als je dan nog vragen hebt (vast wel ;)) dan stel je die en geven we je antwoord. En we willen je heus wel helpen om een menu in elkaar te zetten, maar je 'moet' zelf de eerste aanzet geven.

Even kort gezegd: Bij BARF voer je je hond kompleet als hij over een periode van 2/3 weken aan de volgende percentages komt (globaal, is ook weer per hond verschillend): 50% bevleesde botten, 15-20% orgaanvlees, 20-25% spiervlees en 5-15% groentes.
Succes!!
#1045153
[quote="oDB van Angela"]
Ik vraag al ettele keren aan herby wat ik beste kan doen, maar het antwoord is er niet echt geloof ik.. Omdat ik zelf nog erg 'groen' ben met deze manier van voeren, krijg ik graag adviezen. Simpel gezegd, krijg ik graag een menu voorgekauwd.. Ik had al bedacht om een dag zalmmix extra te geven, ik geef ook geregeld een ei, maar alle (voorgekauwde) tips zijn welkom.. Volgens herby is vleesmix compleet maar beter is aan te vullen met bot en eventueel groente.. dus.. please be my guest en adviseer MIJ... dank je wel..
[/quote]

Als ik jou zou moeten adviseren zou ik zeggen: stap over op een ordentelijk merk KVV. De merken staan hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html

Of, je kunt zelf gaan samenstellen. Zwiep dan al die rare mixen de deur uit, want dat is echt nergens goed voor. Een hond heeft geen gemalen voedsel nodig, ergo, een hond heeft vlees, en vleesbotten en orgaanvlees in grote stukken nodig. Bovendien weet je absoluut niet wat je je hond te eten geeft, met die mixen. Dus als ik jou was, zou ik zelf gaan samenstellen volgens de percentages die zich de afgelopen decennia bewezen hebben zoals 50% vleesbot, 10% groente, 20% orgaanvlees, inclusief pens en 20% spiervlees.
#1045174
Heee Angela!!!

Je bent  wel op de juiste weg, en RC is gewoon niet de oplossing!! Aan de honden in je omgeving(Odyn en Cairo) zie je hoe goed het gaat, en ook mijn kleine meis Aiji ziet er prima uit(allen op vooral kvv voor de anderen, tegenwoordig krijgen de tevuerense herders er steeds vaker vers bij: kippebout ed) Aiji neemt met het logeren ook iets van eenderuggen en nekken mee, ze vinden het heerlijk

Lees goed alles door hier, en ga beslissen. Je kan het boek van Tanneke(Voer voor Carnivoren) wel lenen, daar staat ook giga veel in(of gewoon kopen)
Je komt er uit, met hulp van lezen of van hier
Tot gauw
Annemiek
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door