Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sonia
#1044751
Maja, de bernersennerpup eet momenteel nog altijd kvv, nu is ze heel gek op een soort duck, de pensvariant, de enkelvoudige eet ze enorm graag, maar de complete helemaal niet, ik doe bij de enkelvoudige nu een soort rijstmix bestemd voor honden erbij, dat zelf moet gekookt worden en waar groenten bij zitten, is speciaal bestemd om het mengen met vlees staat er op

Alleen vraag ik me af of dit wel goed is op lange termijn, ze krijgt denk toch 4 dagen per week de enkelvoudige en de rest van de week carnibest
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1044758
lijkt me niet zo moet ik zeggen, een rijstmix met groente die gekookt moet worden.
Waarom probeer je niet vol te houden? Honden hongeren zich niet uit en er zijn er zat die zitten te mieren met eten maar door stug volte houden eten ze toch wel, en anders probeer je toch een andere variant versvoer?!
Door Lizzy
#1044820
[quote="sonia"]
Maja, de bernersennerpup eet momenteel nog altijd kvv, nu is ze heel gek op een soort duck, de pensvariant, de enkelvoudige eet ze enorm graag, maar de complete helemaal niet, ik doe bij de enkelvoudige nu een soort rijstmix bestemd voor honden erbij, dat zelf moet gekookt worden en waar groenten bij zitten, is speciaal bestemd om het mengen met vlees staat er op

Alleen vraag ik me af of dit wel goed is op lange termijn, ze krijgt denk toch 4 dagen per week de enkelvoudige en de rest van de week carnibest
[/quote]

Ik zou een volwassen hond dit menu niet langdurig durven geven dus laat staan een puppy! Ik raad je echt met klem af hier mee door te gaan. Een enkelvoudige voeding maak je niet compleet door er rijst (dat een hond niet nodig heeft) en groente bij te doen. Een puppy heeft nog veel meer nodig, zoals calcium uit vleesbotten. Ik raad je aan om maximaal 1 keer per week zo'n enkelvoudig voer te geven en de rest of zelf samen te gaan stellen volgens de juiste percentages of de rest een KVV te gaan geven dat wel compleet is. Geef anders een ander merk. Hoeft geen Carnibest te zijn, je kunt ook bijv. afwisselen tussen Smuldier compleet, Carnibest, Bibi, Energique, AHV, etc. etc.
Door sonia
#1044951
alleen carnibest en duck verkopen ze hier, in nederland is zoveel meer keuze en andere smaken, spijtig eigenlijk, de andere honden eten wel duckpenscompleet en carnibest light, pup de natuur, eet ze ook enorm graag maar ze word dik, nu dat weer, haha, van 3 kilo tot 20 kilo op 3 maanden is toch erg veel, de laatste tijd komt ze met 600 gram per dag toe.

in de natuur zit meer vet, daarom die pens erdoor.

of ik moet het mengen met 2 soorten, beetje pens en de rest iets anders van duck, maar compleet dan
Door Lizzy
#1045129
[quote="sonia"]
alleen carnibest en duck verkopen ze hier, in nederland is zoveel meer keuze en andere smaken, spijtig eigenlijk, de andere honden eten wel duckpenscompleet en carnibest light, pup de natuur, eet ze ook enorm graag maar ze word dik, nu dat weer, haha, van 3 kilo tot 20 kilo op 3 maanden is toch erg veel, de laatste tijd komt ze met 600 gram per dag toe.

in de natuur zit meer vet, daarom die pens erdoor.

of ik moet het mengen met 2 soorten, beetje pens en de rest iets anders van duck, maar compleet dan
[/quote]

Als ze te dik wordt, geef je haar gewoon minder eten. Aangezien er in natuur al zat pens zit, raad ik je af om nog meer pens toe te voegen. Echt, gewoon simpelweg minder voeren is truc.
Door Barbara78
#1045189
[quote="sonia"] (...)in de natuur zit meer vet, daarom die pens erdoor. of ik moet het mengen met 2 soorten, beetje pens en de rest iets anders van duck, maar compleet dan [/quote]

Ik begrijp niet goed waarom je gaat mengen. Je geeft meestal toch KVV (i.p.v. Barf) omdat het (1) makkelijk is en (2) compleet? Als je vervolgens allerlei verschillende varianten gaat mengen dan heb je toch geen idee meer wat je geeft??? Of wel...

Dat de CB natuurvoeding vetter is dan andere KVV's vind ik geen reden om er iets door te gaan mengen (behalve eventueel sperziebonen als hij/zij moet afvallen). Honden hebben meer behoefte aan vet dan mensen. Je verstoort de verhoudingen. Als je de verschillende KVV's vergelijkt, zul je zien dat ze allemaal vergelijkbare vetpercentages hebben. Mocht je woeffie minder goed tegen vet kunnen, dan zou ik een ander merk KVV kiezen met een iets lager vetpercentage, maar niet van alles gaan mengen. KVV's mengen is prima, maar dan wel compleet met compleet. Door een enkelvoudige met een compleet te mengen verstoor je de oorspronkelijke verhouding van de complete versie. Je krijgt een "gepimpte" enkelvoudige die lijkt op compleet, maar dat niet is....

De enkelvoudige dingen zijn volgens mij overigens eigenlijk meer ontwikkeld voor bij brokken, maar goed... je kunt dat wel eens geven. Vaker dan 1 en max 2x per week zou ik het echter niet doen.

Overigens is CB pup vooral bedoeld voor pups t/m 12 weken. Daarna gewoon de CB natuur geven. Is overigens hetzelfde, maar gewoon minder fijn gemalen.

Verder gewoon wat strenger zijn.... honger maakt rauwe bonen zoet... Je laat een kind toch ook niet dicteren dat hij/zij 4x per week frietjes wil...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door