Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1044264
Wij hebben twee labradors van 7.5 jaar die ongeveer 30 kilo wegen en we hebben een amerikaanse bulldog van 6 maanden die 32 kilo weegt. Ik ga ze Haaks barf geven maar ik kom er niet uit hoeveel ik hun per dag per hond moet geven, kunnen jullie mij helpen????????

Groetjes,
Mirella
#1044280
De meeste volwassen honden eten ongeveer 2% van hun lichaamsgewicht per dag. Dus voor de labradors is dat ongeveer 600 gram per dag. Jonge dieren eten over het algemeen wat meer. Pups eten tussen de 10% en 5%, wat later verminderd naar 2% hoe dichter ze bij volwassenheid komen. Ik zou de Bull eens 4% geven en kijken hoe hij het er op doet.

Voeren doe je voornamelijk met je ogen, dus worden ze te dik, geef je wat minder, worden ze te mager, geef je wat meer. Dat kan zelfs nog verschillen tussen je labradors.

Hou er rekening mee dat ze bij de omschakeling van brokken naar vers vlees iets kunnen gaan afvallen. Ok dan geldt weer de regel, voeren met je ogen! :)

Veel succes en laat het je hondjes smaken!
#1044307
Hier sluit ik me ook bij aan.
Volwassen honden tussen de 20 en 25 gram Kvv per kg lichaamsgewicht.
Van pup tot halfwas ongeveer 40 en 50 gram Kvv per kg lichaamsgewicht.

Een hond van 6 maanden  is geen echte pup meer, dus ga er een beetje in de buurt zitten.
Geef de Bull ongeveer 35 a 40 gram, dan kom je uit op ongeveer 1120  a 1200 gram .
Succes ermee ;)
#1044321
Hallo allemaal

Bedankt allemaal maar dan heb ik net uitgerekend wat ik kwijt ben en dat is toch wel heel veel, ik heb veel voor mijn honden over maar geen 350 euro per maand aan eten. Dus ik heb maar besloten om ze een paar keer per week Haaks barf te geven, dan is het nog te bekostigen.

Groetjes,
Mirella
#1044356
[quote="Lizzy"]
Ja, echt BARFen is een stuk goedkoper. Is dat geen optie voor je?
[/quote]

Dan moet ik zelf alles malen en zo, nee ik zou het wel willen maar ik heb reuma en kan dat jammer genoeg niet. Ik zie dat jij ook 3 honden hebt hoeveel ben jij dan kwijt (als ik dat vragen mag) en kan ik dat ook ergens laten malen, zodat ik het alleen maar hoeft in te vriezen?
#1044375
[quote="bullet2008"]
Dan moet ik zelf alles malen en zo, nee ik zou het wel willen maar ik heb reuma en kan dat jammer genoeg niet. Ik zie dat jij ook 3 honden hebt hoeveel ben jij dan kwijt (als ik dat vragen mag) en kan ik dat ook ergens laten malen, zodat ik het alleen maar hoeft in te vriezen?
[/quote]

Bij BARF hoef je niet te malen, dat doet hun gebit wel  ;). Lees het volgende ( als je wilt) even door over hoe en wat over BARF
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,9326.0.html
#1044376
[quote="bullet2008"]
Dan moet ik zelf alles malen en zo, nee ik zou het wel willen maar ik heb reuma en kan dat jammer genoeg niet. Ik zie dat jij ook 3 honden hebt hoeveel ben jij dan kwijt (als ik dat vragen mag) en kan ik dat ook ergens laten malen, zodat ik het alleen maar hoeft in te vriezen?
[/quote]

Zelf malen? Ik maal niks! Honden hebben zelf alle gereedschap die ze nodig hebben in hun bek staan! Sterker nog, ongemalen vleesbotten, vlees en orgaanvlees is echt vele malen gezonder dan die gemalen handel.

Ik heb geen idee wat ik kwijt ben. Mijn honden eten 1 a 1,5 kilo per dag met z'n drieetjes (ze wegen 24, 27 en 32 kilo). Ik denk dat ik gemiddeld rond de 2 euro per kilo voer kwijt ben. Dus dat zal nog geen of rond de 100 euro per maand zijn.
#1044434
Hallo allemaal,

Ik heb alles gelezen en ik ben hier klaar en ga met mijn vragen naar BARF want ik heb nog wel wat vragen en ik trijfel of ik onze labradors die vanalles mankeren wel over moet laten stappen op barf.  Bedankt voor jullie reactie en mochten jullie mij verder willen helpen kijk dan a.u.b. bij vragen, prolemen bij BARF, maar dat word morgen want ik moet nu weg.

Groetjes,
Mirella
Laatst gewijzigd door bullet2008 op di 09 sep 2008, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door