Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#1044223
geen idee of ik dit hier goed plaats maar iemand vroeg aan mij om hulp vanwege een kat. dit is een beetje het verhaal

Hij krijgt prednisolone 2x per dag. Volgens de DA om de tumor (zwelling) ter hoogte nek-rug te verminderen, zodat de zenuwbanen minder gekneld komen zitten wat maakt dat hij nu terug stabieler kan rond wandelen. Zo heb ik het begrepen. Tumor staat bovenaan het lijstje van de DA maar een ontsteking kon hij ook niet volledig uitsluiten...
Dus ja... verder weet ik het ook niet....
\


kat krijgt nu 14 dagen prednisolone maar ze wil dit absoluut niet blijven geven... ik heb geen idee in hoeverre er homeopatische middelen zijn hiervoor en wat je wel aan de kat mag geven, weet wel dingen voor een hond maar mag een kat ook het 1 en ander hebben?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1044279
waarom is er geen biopt genomen zodat een goede diagnose (tumor of ontsteking) kan gegeven worden? dan is er gerichter te behandelen (zowel regulier als alternatief) en hoeft er niet lukraak prednison gegeven te worden.
Door lightning
#1044282
ja dat vroeg ik ook al maar geen reactie nog. ik zal het eens vragen, ik vind prednison wel heel snel gegeven namelijk
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1044293
weirdo had ook een soort van ontsteking in zijn wang zitten, kreeg toen ook prednison waar die zo mogelijk nog zieker van werd!
Ben toen naar apeldoorn gegaan naar een klassiek homeopaath, was even zoeken naar het goede middel maar is er mooi helemaal mee weggegaan!!!
Door YaYa
#1044352
Zou ook niet zomaar prednison geven voordat ik zeker wist wat het was. Eerst een biopt en dan heel gericht behandelen lijkt me een stuk beter.
Door lightning
#1044354
heb het gevraagt en dit was reactie

Ze hebben een scan genomen van de ruggegraat om te zien of er een letsel was. Deze was normaal. Dan is er een neurologisch onderzoek geweest wat bevestigde dat het een neurologisch probleem is.
Een biotp is er niet afgenomen, want er is ook nergens geen zwelling of knobbeltje te voelen.
Ik kan inderdaad nog een andere DA opzoeken...maar er zijn er ondertss al 2 gepasseerd en we hebben 3 verschillende diagnoses: schildklierprobleem, zware ontsteking, tumor
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer en blijf ik maar bezorgd om mijn hummeltje. Want uit eindelijk wil toch iedereen het allerbeste voor zijn katten.
Door deze machteloosheid kwam ik op het idee om mss eens een natuurdierenarst te raadplegen
Door YaYa
#1044809
Ja, maar om dan toch prednison te geven terwijl niet duidelijk is wat er aan de hand is, gaat mij een beetje tever. Schildklierproblemen en ontsteking kunnen uit het bloedbeeld gehaald worden. Tumor zou ook op te sporen moeten zijn volgens mij.
Ik zou eerst verder laten onderzoek en de kat helemaal binnenste buiten laten keren voordat er prednison in gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door